Partnerzy serwisu:

Amtrak: Nowa malatura lokomotyw

Łukasz Malinowski 21.04.2022 2,5k

arrow
arrow
Amtrak: Nowa malatura lokomotyw
Amtrak Photo by Mike Armstrong
Amtrak: Nowa malatura lokomotyw
Amtrak: Nowa malatura lokomotyw
Amtrak: Nowa malatura lokomotyw
Amerykański Amtrak zaprezentował nową malaturę lokomotyw. Jako pierwsza nowe barwy uzyskała dziesiąta z 75 zamówionych lokomotyw ALC-42 produkowanych przez Siemensa. Nowe malowanie jest siódmą oficjalną wersją malatury Amtraka. Przez kilkadziesiąt lat nie zmieniały się one często, ale ostatnio przewoźnik próbował już zmienić barwy.
Najbardziej rzucającą się w oczy zmianą jest szerokie wykorzystanie kolorów granatowego i niebiskiego przy odejściu od metalicznych barw oraz rezygnacja z dominujących w wielu wcześniejszych malaturach poziomych pasów na rzecz mających nadawać więcej dynamizmu zakrzywionych linii. Na czołach pojazdów zdecydowano się na większe czerwone płaszczyzny. Czerwony i biały wykorzystywane będą też w kilku miejscach jako kolorystyczne akcenty.

Przewoźnik uważa, że zmiana barw nie tylko będzie harmonizowała z rosnącymi możliwościami i zmianami, jakie zachodzą w Amtraku, któremu bardzo sprzyja administracja obecnego prezydenta, ale również ułatwi prace utrzymaniowe i porządkowe.

Umowa pomiędzy Amtrakiem a Siemens Mobility została podpisana 21 grudnia 2018 roku. Zamówienie obejmuje 75 lokomotyw Charger typu ALC-42 wraz z opcją na dostawę kolejnych 100 pojazdów. Wartość podstawowego zamówienia, które obejmuje także utrzymanie, to 850 mln USD. Produkcja pierwszej lokomotywy ALC-42 rozpoczęła się w marcu 2020 roku, a później pierwsze zostały skierowane na testy.

Wcześniej, to jest w roku 2014, na zakup lokomotyw z rodziny Charger zdecydowały się agencje stanowe odpowiadająca za transport w Illinois, Kalifornii, Michigan, Missouri i Waszyngtonie, które nabyły łącznie 32 lokomotywy typu SC-44 i przekazały je do wykorzystania na określonych trasach przez Amtraka.

ALC-42 powstały w oparciu o model SC-44, ale dostosowano je do obsługi najdłuższych tras. Znacząco zwiększono możliwość zabrania paliwa – z 6,8 tys. litrów do 8,3 tys. litrów, zmodernizowane zostało także czoło pojazdu oraz zmniejszona moc pojazdu przy jednoczesnym wydłużeniu okresów serwisowych.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony