Partnerzy serwisu:

Alstom rozwija ETCS w Danii

inf. prasowa 26.09.2016 165

Alstom rozwija ETCS w Danii
Fot. Alstom/TOMA C.Sasso
Alstom oraz Banedanmark (właściciel infrastruktury kolejowej w Danii) przeprowadziły pierwszą udaną próbę zastosowania wersji bazowej 3 systemu ETCS poziom 2. Próby (przeprowadzono na odcinku pomiędzy Roskilde i Gadstrup, w ramach realizowanej przez Alstom modernizacji sieci na wschodzie Danii – poinformował francuski koncern.
W ciągu następnych dziesięciu lat sieć w Danii zostanie w pełni wyposażona w wersję bazową 3 systemu ETCS poziom 2. – najnowszy wzorzec ERTMS. Banedanmerk jest pierwszym zarządcą infrastruktury, który zastosuje tę wersję bazową. Zastosowanie to zostało zatwierdzone przez Europejską Agencję Kolejową (ERA) w lipcu 2016 roku.

– Są to pierwsze udane próby zastosowania wersji bazowej 3. Świadczą one o możliwościach zwiększenia niezawodności i przepustowości duńskiej sieci, zapewnianych przez nowoczesne rozwiązania w zakresie sygnalizacji. Razem ze spółką Banedanmark wykonaliśmy wielki krok naprzód. Czynimy duże postępy w zakresie prac nad ukończeniem pierwszej linii z nowym wyposażeniem – powiedział Pascal Cléré, wiceprezes Alstom ds. cyfrowej mobilności.

Jak donosi Alstom, próby przeprowadzono na linii przeznaczonej do wczesnego wdrożenia systemu i nadzorowano je z centrum sterowania ruchem w Kopenhadze, które jest wyposażone w wykonany przez tą firmę system zarządzania ruchem. Dostarczony przez Alstom na potrzeby prób eksploatacyjnych pociąg był wyposażony w system ETCS poziom 2, STM (standardowy moduł transmisji) oraz system starszej generacji. Tory były wyposażone w system uzależnień (interlocking system) oraz radiowe centrum sterowania produkcji Alstom.

W 2012 roku spółka Banedamark udzieliła Alstom zamówienia na wymianę dotychczasowego systemu sygnalizacyjnego na wschodzie Danii na system Atlas – oferowane przez Alstom rozwiązanie w zakresie sygnalizacji oparte na systemie ERTMS. Rozwiązanie to zostanie wdrożone na 12 liniach regionalnych i międzymiastowych w regionach Zelandii i Fionii, które stanowią połowę kraju. Ta sieć kolejowa składa się z linii dwutorowej o długości ponad 734 km oraz z 90 stacji. Zamówienie obejmuje również 25 lat utrzymania.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony