Partnerzy serwisu:

Alstom przetestuje w Holandii autonomiczną lokomotywę manewrową

Roman Czubiński 17.07.2020 26

Alstom przetestuje w Holandii autonomiczną lokomotywę manewrową
By Rob Dammers - Ravenstein LINEAS 7866-7868 omgeleide Dolimetrein, CC BY 2.0, commons.wikimedia.org
Wraz z holenderskim zarządcą infrastruktury ProRail Alstom zamierza rozpocząć w przyszłym roku testy całkowicie zautomatyzowanego systemu sterowania w lokomotywach manewrowych. Będzie to pierwsza tego rodzaju próba z wykorzystaniem produktów Alstomu. Pojazd do testów udostępni największy prywatny operator towarowy Lineas.
Pojazdy zostaną wyposażone w najwyższy, czwarty stopień automatyzacji sterowania. Zastosowanie nowej technologii ma wpisywać się w cele unijnej polityki transportowej: osiągnięcie zrównoważonej mobilności, ograniczenie emisji zanieczyszczeń i poprawę efektywności kosztowej oraz konkurencyjności kolei. Wobec zwiększającego się zapotrzebowania na prace manewrowe optymalizacja odgrywa w tej sferze działania kolei szczególnie ważną rolę. Większa precyzja operacji i oszczędność czasu ma też przełożyć się na większą elastyczność działania przewoźników pasażerskich i towarowych

W myśl zawartej z ProRail umowy Alstom wyposaży w układ automatycznego sterowania jedną lokomotywę spalinową z przekładnią hydrauliczną. Pojazd zostanie udostępniony przez Lineas, największego prywatnego kolejowego przewoźnika towarowego w Europie. Lokomotywa otrzyma także system inteligentnego wykrywania zagrożeń i obserwacji otoczenia. Czynności takie jak ruszanie i zatrzymywanie, ciągnięcie i pchanie wagonów, kontrola trakcji oraz reagowanie w sytuacjach nagłych zostaną w pełni zautomatyzowane. Aby zagwarantować bezpieczny przebieg prób, maszynista pozostanie jednak w kabinie.

Według dyrektora zarządzającego Alstomu na kraje Beneluksu Bernarda Belvaux realizowane w Holandii przedsięwzięcie będzie ważnym krokiem w kierunku pełnej cyfryzacji kolei. – Testowane rozwiązania umożliwią całemu europejskiemu systemowi kolejowemu skorzystanie z poprawy przepustowości, zmniejszonego zużycia energii oraz obniżenia kosztów, a jednocześnie zapewnią lepszą elastyczność i punktualność. Jest to zgodne ze strategią Alstomu, polegającą na oferowaniu klientom wartości dodanej w zakresie inteligentnej i „zielonej” mobilności – mówi menedżer, cytowany w komunikacie producenta.

Systemy jazdy autonomicznej znalazły dotąd zastosowanie w wielu dostarczonych przez Alstom pojazdach metra na całym świecie. Automatyzacja, poprzez eliminację czynnika ludzkiego i tym samym czasu reakcji prowadzącego na ewentualne zagrożenie, pozwala na zmniejszenie odstępów między pociągami, pozwalając na ich częstsze kursowanie bez kosztownej rozbudowy infrastruktury. Bardziej jednolity tryb jazdy pozwala także na bardzie efektywne wykorzystywanie energii.

Pod koniec 2018 r. Alstom, również we współpracy z ProRail, przeprowadził udane testy systemu automatycznego sterowania poziomu drugiego. Urządzenia zainstalowano w lokomotywie Rotterdam Rail Feeding, prowadzącej pociągi na linii z Rotterdamu do granicy niemieckiej.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony