Partnerzy serwisu:

Alstom przedstawia swój bezemisyjny pociąg Coradia iLint

lk, Rynek Kolejowy 20.09.2016 428

Alstom przedstawia swój bezemisyjny pociąg Coradia iLint
zdjecie ilustracyjneFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
20 września 2016 – Alstom zaprezentował swój pociąg bezemisyjny na największych targach kolejowych InnoTrans w Berlinie. Pociąg jest zasilany przez wodorowe ogniwa paliwowe.
Pomimo licznych projektów elektryfikacji w kilku krajach, znaczna część sieci kolejowej w Europie pozostanie niezelektryfikowana w dłuższej perspektywie. W wielu krajach liczba pociągów z napędem spalinowym jest nadal wysoka - np. ponad 4000 w samych Niemczech.

Coradia iLint to nowy pociąg regionalny niepowodujący emisji CO2, alternatywny wobec pociągów z napędem spalinowym. Jest to pociąg zasilany przez wodorowe ogniwa paliwowe, emitujący wyłącznie parę wodną i skroploną wodę, generujący niski poziom hałasu podczas jazdy. Alstom jest jednym z pierwszych producentów taboru kolejowego na świecie, którzy opracowali pociąg pasażerski w oparciu o taką technologię. Aby jak najbardziej ułatwić operatorom kolejowym wprowadzenie pociągów Coradia iLint do eksploatacji, Alstom oferuje kompletny pakiet, obejmujący pociąg i usługi serwisowania, jak również całą infrastrukturę wodorową od jednego dostawcy – a to dzięki wsparciu ze strony partnerów.

Wprowadzenie pociągu na rynek jest następstwem listu intencyjnego podpisanego w 2014 roku z niemieckimi krajami związkowymi: Dolną Saksonią, Nadrenią Północną-Westfalią, Badenią-Wirtembergią oraz Urzędem Transportu Publicznego w Hesji, w sprawie sfinansowania projektu rozwoju zeroemisyjnego pociągu o napędzie ogniw paliwowych.

Coradia iLint bazuje na sprawdzonym w praktyce pociągu z napędem spalinowym, Coradia Lint 54. Będzie on produkowany w Salzgitter, największym zakładzie produkcyjnym Grupy Alstom.

Ponadto na stoisku Alstom, w oparciu o namacalne przykłady, będzie można odkryć, w jaki sposób firma przechodzi przez wszystkie fazy projektów kolejowych dla swoich klientów - projektowanie, budowę, eksploatację, utrzymanie i remont taboru. Firma zaprezentuje na przykład modułowość rodziny pociągów dużej prędkości Avelia, poprzez praktyczny konfigurator. Zwiedzający będą mieli okazję zapoznać się z centrum sterowania, zobaczyć, jak naprawiany jest AGV i odkryć, na czym polega remont pociągu.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
InnoTrans 2016
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony