Alstom prezentuje nową rodzinę Pendolino dla NTV [zdjęcia]
Michał Szymajda ⚫ 15.12.2016 ⚫
820


![Alstom prezentuje nową rodzinę Pendolino dla NTV [zdjęcia] Alstom prezentuje nową rodzinę Pendolino dla NTV [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/Italo3.jpg_60-60.jpg)
![Alstom prezentuje nową rodzinę Pendolino dla NTV [zdjęcia] Alstom prezentuje nową rodzinę Pendolino dla NTV [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/Italo1.jpg_60-60.jpg)
![Alstom prezentuje nową rodzinę Pendolino dla NTV [zdjęcia] Alstom prezentuje nową rodzinę Pendolino dla NTV [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/Italo2.jpg_60-60.jpg)
Alstom i przewoźnik NTV zaprezentowali pierwszy z wyprodukowanych przez producenta czołowych wagonów sterowniczych nowego Pendolino. Stało się to w Savigliano już w rok po podpisaniu kontraktu na produkcję elektrycznych szybkich pociągów. W tej fabryce powstało także 20 podobnych zestawów dla PKP Intercity.
Dwanaście rubinowych Pendolino (pierwotnie planowano zamówić 8 zestawów) dołączy do floty 25 pociągów AGV z serii Alstom Avelia, które już jeżdżą w barwach NTV. Łącznie flota w ramach marki Italo będzie liczyła 37 jednostek. Nowe składy mają zostać dostarczone w grudniu 2017 roku i rozpocząć kursowanie z pasażerami 4 miesiące później. Zakłady Alstomu w Bolonii i Neapolu zapewnią utrzymanie pociągów przez 30 lat.
Rubinowe Pendolino dla Italo jest kolejną wersją Pendolino, w większości bazującą jednak na rozwiązaniach znanych z ED250, których z powodzeniem używa PKP Intercity. Według Alstomu pociąg jest przyjazny dla środowiska dzięki wydajnym systemom płynnego rozpędzania pojazdu i możliwości odzyskiwania prądu z sieci trakcyjnej. Pociągi będą składać się, podobnie jak polskie, z 7 członów. Prędkość maksymalna będzie również podobna i wynosić będzie 250 km/h. W środku jest miejsce dla 480 pasażerów na miejscach siedzących.
– Jesteśmy niezwykle dumni mogąc przedstawić nowe pociągi, które pozwolą nam poszerzyć siatkę połączeń. Dzięki tej inwestycji jesteśmy gotowi stawić czoła nowym wyzwaniom i rozwijać markę Italo – powiedział prezes NTV, Andrea Faragalli Zenobi.
– Pendolino to wszechstronny, wysokiej klasy pociąg. Ponad 500 takich składów jeździ obecnie na całym świecie, łącznie przejechały już miliard kilometrów. Realizacja nowej generacji pociągów dla NTV dała nam możliwość dostosowania Pendolino do najnowszych standardów bezpieczeństwa i interoperacyjności w Europie. Otwiera to nowe możliwości na całym świecie dla produktu Made in Italy – dodał Michele Viale, dyrektor Alstomu we Włoszech.
Rubinowe Pendolino dla Italo jest kolejną wersją Pendolino, w większości bazującą jednak na rozwiązaniach znanych z ED250, których z powodzeniem używa PKP Intercity. Według Alstomu pociąg jest przyjazny dla środowiska dzięki wydajnym systemom płynnego rozpędzania pojazdu i możliwości odzyskiwania prądu z sieci trakcyjnej. Pociągi będą składać się, podobnie jak polskie, z 7 członów. Prędkość maksymalna będzie również podobna i wynosić będzie 250 km/h. W środku jest miejsce dla 480 pasażerów na miejscach siedzących.
– Jesteśmy niezwykle dumni mogąc przedstawić nowe pociągi, które pozwolą nam poszerzyć siatkę połączeń. Dzięki tej inwestycji jesteśmy gotowi stawić czoła nowym wyzwaniom i rozwijać markę Italo – powiedział prezes NTV, Andrea Faragalli Zenobi.
– Pendolino to wszechstronny, wysokiej klasy pociąg. Ponad 500 takich składów jeździ obecnie na całym świecie, łącznie przejechały już miliard kilometrów. Realizacja nowej generacji pociągów dla NTV dała nam możliwość dostosowania Pendolino do najnowszych standardów bezpieczeństwa i interoperacyjności w Europie. Otwiera to nowe możliwości na całym świecie dla produktu Made in Italy – dodał Michele Viale, dyrektor Alstomu we Włoszech.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |