Alstom dostarczy nowe pociągi i ETCS do włoskiego Abruzzo
Przemysław Farsewicz ⚫ 22.02.2022 ⚫
774

fot. Alstom
Alstom otrzymał od Divisione Ferroviaria TUA dwa kontrakty o wartości 33 mln euro na dostawę nowych pociągów do włoskiego Abruzzo. Umowa dotyczy także wdrożenia nowego systemu sygnalizacji kolejowej.
Divisione Ferroviaria TUA, spółka publiczna z regionu Abruzzo we Włoszech, udzieliła Alstomowi dwóch zamówień o łącznej wartości 33 mln euro. Pierwszy kontrakt dotyczy dostawy trzech nowych pociągów Coradia Stream Pop 2.0 z 305 miejscami do siedzenia i łączną pojemnością 534 pasażerów.
Pociągi o prędkości do 160 km/h
Nowe pociągi, przeznaczone do ruchu regionalnego, mają mieć ponad 84 metry długości. Każdy pojazd będzie wyposażony w cztery silniki trakcyjne, stojak na rowery, monitory informacji pasażerskiej, internet na pokładzie, system liczenia osób, duże przestrzenie wewnątrz ułatwiające poruszanie się osobom niepełnosprawnym. Standardowo pojawi się monitoring i klimatyzacja, która będzie automatycznie regulowana w zależności od liczby pasażerów na pokładzie.
Pociągi Coradia Stream POP 2.0 będą mogły osiągnąć maksymalną prędkość 160 km/h. Pojazdy będą również wyposażone w technologię ERTMS firmy Alstom, która – jak podkreśla producent – zagwarantuje większą dostępność, mniejszy wpływ pojazdu na środowisko oraz niższe koszty eksploatacji i utrzymania. Dostawa pierwszego nowego pociągu Coradia Stream POP 2.0 zaplanowana jest na luty 2023 r.
ETCS p.2
Alstom wykona, w ramach drugiego kontraktu, projekt wykonawczy i budowę systemu sygnalizacji ETCS poziomu 2 z GSM-R na trasach Lanciano-San Vito i Fossacesia/Torino di Sangro-Archi. System ma spełniać techniczne specyfikacje interoperacyjności wymagane przez Unię Europejską i CENELEC oraz standardy bezpieczeństwa.
– Dzięki dalekowzroczności władz regionu, Divisione Ferroviaria jeszcze bardziej wzmocni swoją rolę jako przedsiębiorstwa, którego pojazdy służą mieszkańcom. Są to ważne inwestycje, które nabierają większego znaczenia, że zostały dokonane w szczególnie trudnym okresie. Innymi słowy, spółka prowadzi inwestycje, które będą kluczowe dla mobilności regionu w najbliższej przyszłości – zauważa Gianfranco Giuliante, prezes TUA.
– Jesteśmy dumni, że zostaliśmy wybrani przez TUA do tak ważnych projektów, mających na celu ulepszenie regionalnego systemu transportowego Abruzzo. Pociąg POP to najnowsza generacja pociągu regionalnego Coradia Stream – łatwo adaptowalnego, zrównoważonego, zaawansowanego technologicznie składu, zaprojektowanego z myślą o wszystkich pasażerach – podkreśla Michele Viale, dyrektor generalny Alstom Włochy oraz prezes Alstom Ferroviaria.
Powstaną we Włoszech
Jak wyjaśnia Michele Viale, składy POP Coradia Stream będą produkowane przez Alstom nie w Chorzowie, a we Włoszech. – Opracowanie projektu oraz większość produkcji i certyfikacji odbywać się będzie w zakładzie Alstomu w Savigliano pod Turynem. Projektowanie i produkcja systemów trakcyjnych oraz innych komponentów odbywać się będzie natomiast w Sesto San Giovanni, podczas gdy pokładowe i przytorowe systemy sygnalizacji będą projektowane i produkowane w zakładzie w Bolonii – dodaje.
Alstom podaje, że pociągi z rodziny Coradia Stream zostały dotychczas zamówione w liczbie 660 sztuk przez Włochy, Luksemburg, Holandię, Niemcy, Danię i Hiszpanię. Modułowa konstrukcja pozwala na elastyczne podejście do potrzeb zamawiającego. Niskopodłogowy elektryczny zespół trakcyjny może konstrukcyjnie uzyskać maksymalną prędkość 200 km/h. Alstom podkreśla, że oferuje również bezemisyjne rozwiązania trakcyjne dla tej rodziny pojazdów, takie jak baterie lub system wodorowy dla linii niezelektryfikowanych.
Pociągi o prędkości do 160 km/h
Nowe pociągi, przeznaczone do ruchu regionalnego, mają mieć ponad 84 metry długości. Każdy pojazd będzie wyposażony w cztery silniki trakcyjne, stojak na rowery, monitory informacji pasażerskiej, internet na pokładzie, system liczenia osób, duże przestrzenie wewnątrz ułatwiające poruszanie się osobom niepełnosprawnym. Standardowo pojawi się monitoring i klimatyzacja, która będzie automatycznie regulowana w zależności od liczby pasażerów na pokładzie.
Pociągi Coradia Stream POP 2.0 będą mogły osiągnąć maksymalną prędkość 160 km/h. Pojazdy będą również wyposażone w technologię ERTMS firmy Alstom, która – jak podkreśla producent – zagwarantuje większą dostępność, mniejszy wpływ pojazdu na środowisko oraz niższe koszty eksploatacji i utrzymania. Dostawa pierwszego nowego pociągu Coradia Stream POP 2.0 zaplanowana jest na luty 2023 r.
ETCS p.2
Alstom wykona, w ramach drugiego kontraktu, projekt wykonawczy i budowę systemu sygnalizacji ETCS poziomu 2 z GSM-R na trasach Lanciano-San Vito i Fossacesia/Torino di Sangro-Archi. System ma spełniać techniczne specyfikacje interoperacyjności wymagane przez Unię Europejską i CENELEC oraz standardy bezpieczeństwa.
– Dzięki dalekowzroczności władz regionu, Divisione Ferroviaria jeszcze bardziej wzmocni swoją rolę jako przedsiębiorstwa, którego pojazdy służą mieszkańcom. Są to ważne inwestycje, które nabierają większego znaczenia, że zostały dokonane w szczególnie trudnym okresie. Innymi słowy, spółka prowadzi inwestycje, które będą kluczowe dla mobilności regionu w najbliższej przyszłości – zauważa Gianfranco Giuliante, prezes TUA.
– Jesteśmy dumni, że zostaliśmy wybrani przez TUA do tak ważnych projektów, mających na celu ulepszenie regionalnego systemu transportowego Abruzzo. Pociąg POP to najnowsza generacja pociągu regionalnego Coradia Stream – łatwo adaptowalnego, zrównoważonego, zaawansowanego technologicznie składu, zaprojektowanego z myślą o wszystkich pasażerach – podkreśla Michele Viale, dyrektor generalny Alstom Włochy oraz prezes Alstom Ferroviaria.
Powstaną we Włoszech
Jak wyjaśnia Michele Viale, składy POP Coradia Stream będą produkowane przez Alstom nie w Chorzowie, a we Włoszech. – Opracowanie projektu oraz większość produkcji i certyfikacji odbywać się będzie w zakładzie Alstomu w Savigliano pod Turynem. Projektowanie i produkcja systemów trakcyjnych oraz innych komponentów odbywać się będzie natomiast w Sesto San Giovanni, podczas gdy pokładowe i przytorowe systemy sygnalizacji będą projektowane i produkowane w zakładzie w Bolonii – dodaje.
Alstom podaje, że pociągi z rodziny Coradia Stream zostały dotychczas zamówione w liczbie 660 sztuk przez Włochy, Luksemburg, Holandię, Niemcy, Danię i Hiszpanię. Modułowa konstrukcja pozwala na elastyczne podejście do potrzeb zamawiającego. Niskopodłogowy elektryczny zespół trakcyjny może konstrukcyjnie uzyskać maksymalną prędkość 200 km/h. Alstom podkreśla, że oferuje również bezemisyjne rozwiązania trakcyjne dla tej rodziny pojazdów, takie jak baterie lub system wodorowy dla linii niezelektryfikowanych.
Komentarze:
Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |