Alstom dostarczy ETCS do dziesiątek czeskich pociągów
inf. pras oprac. JM ⚫ 17.02.2023 ⚫
1,3k

fot. Alstom
Alstom otrzymał od ČD-Telematika zamówienie na dostawę systemu ETCS poziomu 2 dla 7 pojazdów Pendolino oraz 66 pojazdów piętrowych pociągów City Elephant.
Celem umowy jest m.in. dostosowanie pojazdów obu serii – wyprodukowanych przez Alstom Pendolino i City Elephantów produkcji Skody – do ruchu transgranicznego między Czechami i Słowacją. Odpowiedzialny za inżynierię systemów sterowania ruchem kolejowym oraz za dostawę urządzeń pokładowych będzie zakład w Charleroi. Alstom zapewni również utrzymanie przez okres 10 lat, w tym części zamienne i naprawy.
– Jestem dumny, że oferujemy adaptowalne, konkurencyjne rozwiązania systemów sterowania ruchem kolejowym zdolne do zwiększenia częstotliwości kursowania pociągów i bezpieczeństwa kolei. ETCS poziomu 2 jest optymalnym rozwiązaniem sterowania ruchem dla obecnych potrzeb, a sprawdzone rozwiązanie Alstom obejmuje najlepsze w swojej klasie funkcje z elastyczną, możliwą do rozbudowy konstrukcją – podkreśla Dan Kurucz, dyrektor zarządzający Alstom w Czechach i Słowacji cytowany w komunikacie.
Dla Alstomu to kolejna umowa na ETCS po Norwegii, Belgii i samych Czechach. Łącznie producent chwali się 70% udziału w europejskim rynku. Obecnie system jest wprowadzany m.in. w pociągach dużych prędkości Deutsche Bahn w całych Niemczech oraz w pociągach podmiejskich S-Bahn w regionie Stuttgartu, a także w różnych projektach w Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Indiach i Australii.
Europejski system sterowania pociągiem poziomu 2 pozwala na ciągłą cyfrową komunikację radiową z ruchem pociągów w oparciu o wykrywanie zajętości bloków sygnalizacyjnych przez system przytorowy. Jak tłumaczy Alstom, w wersji Baseline 3 charakteryzuje się zoptymalizowanymi krzywymi hamowania w celu uzyskania maksymalnej wydajności operacyjnej i zwiększenia komfortu pasażerów. Wersja ta zwiększa również wydajność odometryczną, umożliwiając maszynistom wybór odpowiedniej prędkości w ścisłej zgodności z SIL4, najwyższym poziomem bezpieczeństwa według normy EN 50129.
– Jestem dumny, że oferujemy adaptowalne, konkurencyjne rozwiązania systemów sterowania ruchem kolejowym zdolne do zwiększenia częstotliwości kursowania pociągów i bezpieczeństwa kolei. ETCS poziomu 2 jest optymalnym rozwiązaniem sterowania ruchem dla obecnych potrzeb, a sprawdzone rozwiązanie Alstom obejmuje najlepsze w swojej klasie funkcje z elastyczną, możliwą do rozbudowy konstrukcją – podkreśla Dan Kurucz, dyrektor zarządzający Alstom w Czechach i Słowacji cytowany w komunikacie.
Dla Alstomu to kolejna umowa na ETCS po Norwegii, Belgii i samych Czechach. Łącznie producent chwali się 70% udziału w europejskim rynku. Obecnie system jest wprowadzany m.in. w pociągach dużych prędkości Deutsche Bahn w całych Niemczech oraz w pociągach podmiejskich S-Bahn w regionie Stuttgartu, a także w różnych projektach w Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Indiach i Australii.
Europejski system sterowania pociągiem poziomu 2 pozwala na ciągłą cyfrową komunikację radiową z ruchem pociągów w oparciu o wykrywanie zajętości bloków sygnalizacyjnych przez system przytorowy. Jak tłumaczy Alstom, w wersji Baseline 3 charakteryzuje się zoptymalizowanymi krzywymi hamowania w celu uzyskania maksymalnej wydajności operacyjnej i zwiększenia komfortu pasażerów. Wersja ta zwiększa również wydajność odometryczną, umożliwiając maszynistom wybór odpowiedniej prędkości w ścisłej zgodności z SIL4, najwyższym poziomem bezpieczeństwa według normy EN 50129.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |