Partnerzy serwisu:

Alstom dostarczy cztery dodatkowe pociągi Pendolino dla SBB

Rynek Kolejowy/Alstom 18.02.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
 
Komentarze:
2015-02-18 08:20:41 Autor: Kolejorz Fin
---.ice.put.poznan.pl
"Pociąg jest wyposażony w elastyczne wózki jezdne..."

To zbyt duży skrót myślowy. Czy może się ktoś rozpisać na ten temat?
2015-02-18 08:20:50 Autor: pan ja
---.244.186.242.tvkhajnowka.pl
Jakie profesjonalne, dziennikarskie zakończenie: no i Polska ;-) takie to trochę na odpier...l ;-)
2015-02-18 08:32:00 Autor: Pejsaty
---.free.aero2.net.pl
durne sbb, jakby nie mogli kupić super-hiper ultra kosmicznego Drata z Pejsy! Tylko takie cuś
2015-02-18 09:50:22 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post Pejsaty:
"durne sbb, jakby nie mogli kupić super-hiper ultra kosmicznego Drata z Pejsy! Tylko takie cuś"
Mogli też kupić Flirta3. Kupili także składy u Stadlera na 249 km/h, tak samo sprawdzone jak... Darty.
2015-02-18 09:54:59 Autor: wdr
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

wdr
@zeus04
między 249 a 160 jest jednak pewna różnica
2015-02-18 10:31:52 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post wdr:
"@zeus04
między 249 a 160 jest jednak pewna różnica"
Pasywne układy tłumienia zawieszeń sprawdzają się dość dobrze nawet przy 300 km/h...
2015-02-18 11:20:32 Autor: WJ&CK
---.play-internet.pl
A zeus ciagle propaganda. Ale dzień weryfikacji nadchodzi wielkimi krokami...
2015-02-18 12:46:48 Autor: abx
---.toya.net.pl
Prawie 29 mln euro za sztukę. Dalej Polaczki mówcie, że to nasze Pendolino było drogie.
2015-02-18 12:56:42 Autor: Mateusz94
---.man.poznan.pl
@abx

Szwajcaria kupiła sobie lepiej wyposażone składy - wózki nowej technologii, wychylne pudła, SZEROKIE KORYTARZE(w polskim są ponoć wąskie jak to ostatnio mówiła pani J.O.)
Poza tym Szwajcaria ma kasę - kto bogatemu zabroni? ;)
2015-02-18 13:21:14 Autor: abx
---.toya.net.pl
Korytarze w ED250 są normalne, jak to w bezprzedziałowcu. Tilt podobno kosztuje +2mln. Nie wątpię, że ta wersja jest lepiej wyposażona, ale jak słyszę o polskim Pendolino, że było "superdrogie" to mnie szlag trafia.
2015-02-18 13:41:53 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post WJ&CK:
"A zeus ciagle propaganda. Ale dzień weryfikacji nadchodzi wielkimi krokami..."
Więc czekam na rzeczową dyskusję. Dawno nie było takiego dnia :)
2015-02-18 13:58:31 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post abx:
"Korytarze w ED250 są normalne, jak to w bezprzedziałowcu. Tilt podobno kosztuje +2mln. Nie wątpię, że ta wersja jest lepiej wyposażona, ale jak słyszę o polskim Pendolino, że było "superdrogie" to mnie szlag trafia."
A wiadomo chociaż, ile będzie kosztowała naprawa po wypadku ED250 pod Opocznem? Jak długo będzie trwała? Pakiet utrzymaniowy raczej nie obejmuje napraw poszycia, wymiany stłuczonych szyb itp. "Rzeźbienie" w aluminium proste i tanie nie jest. Śląski 36WEa kosztuje podobno 14,7 mln zł brutto, 11,95 mln zł netto. Czeskie dalekobieżne "Pantery" od Skody też w przeliczeniu na długość itp. wychodzą dwa razy taniej od ED250, a wiadomo że im dłuższy skład i większa dostawa to jednostkowo tabor jest tańszy. Przynajmniej w przypadku Skody się to sprawdza, bo w Polsce były przypadki, że dołożenie jednego wózka tocznego więcej i jednego pudła bez żadnego dodatkowego wyposażenia trakcyjnego, bądź nawet pomocniczego (tylko skorupa pudła plus fotele i inne wyposażenie typowe dla wagonu doczepnego) - równało się większa ceną jednostkową za człon pojazdu :). Pendolino = nieuzasadniony zakup + superdrogi.
2015-02-18 16:03:41 Autor: Podrozny
---.adsl.inetia.pl
@zeus04: wjechania w obniżoną/zerwaną sieć trakcyjną bym nie nazywał wypadkiem. Uszkodzenia wyposażenia na dachu czy też zbita szyba to w takim przypadku niemal norma. Między Dartem a nowym składem Stadlera dla SBB na 249km/h jest jakbyś nie zauważył drobna różnica. Stadler to firma z dużo większym doświadczeniem od Pesy, przetarg na dostawę pociągów dla SBB był rozpisany na zupełnie innnych zasadach, producent zapewne nie będzie się ukrywał z postępami produkcji (patrz ostatnie informacje o testach składów piętrowych Bombardiera dla SBB) a sam czas na realizację jest dużo dłuższy.

@Mateusz94: szerokie korytarze? Nie zauważyłem tego jadąc kilkukrotnie posiadanymi już przez SBB składami ETR610. Gdyby im tak zależało na przestronności składów dalekobieżnych to tym bardziej nie pakowali by do S-bahnu w rejonie Lucerny i St Gallen układu siedzeń typu 2+3 :P SBB raczej nie są zadowolone z ETR610 ale specjalnie innego wyboru chyba nie mają. ETR470 wyjeżdżają swoje kilometry i zapewne szukają na szybko czegoś by je zastąpić nim otwarty zostanie tunel bazowy Gottharda (pod koniec 2016). Póki co, od grudnia jedna para Eurocity na linii Gottharda kursuje na ETR610 ale z wyłączonym tiltem bo czas jazdy jest dokładnie taki sam jak dla wagonowych EC a więc dłuższy od czasu dla tiltujących ICNów. Ciekaw jestem czy to zamówienie to jakieś odświeżone info względem tego, co pojawiło się bodaj 1,5 roku temu czy też jest to faktycznie nowe zamówienie dla Alstomu.
2015-02-18 18:59:54 Autor: zeus04
---.133.22.13
@ Podróżny:
A czy Podróżni zdają sobie sprawę że PESA korzysta z doświadczeń innych? Że i dla niej pracują najlepsi w kraju, Europie i na świecie?
2015-02-18 19:00:22 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
Hahahahahahahahahahahahahaha, "SUPERDROGI"

Pendo jest o jedną trzecią droższe, dokładnie o 32,8 %.
Za to jest High Speedem na 250 km/h, ma 2x większą moc silników, ma zupełnie inne nadwozie - spełnia normy TSI HS czyli dla Vmax>190 km/h.

Śmiem twierdzić, że cena/jakość wychodzi zdecydowanie na Pendolino. Bo PESA na pewno będzie bardziej awaryjna, jak na razie w Pendo tylko raz były problemy ze sterownikami od hamulców.
2015-02-18 19:00:40 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
to było do @zeus04
2015-02-18 19:01:14 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
@zeus04

I najlepsi robole z Ukrainy, za 2000 brutto :)
2015-02-18 19:16:19 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post Ave Ja:
"@zeus04

I najlepsi robole z Ukrainy, za 2000 brutto :)"
Jakie znaczenie ma pochodzenie?
2015-02-18 19:22:26 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post Ave Ja:
"Hahahahahahahahahahahahahaha, "SUPERDROGI"

Pendo jest o jedną trzecią droższe, dokładnie o 32,8 %.
Za to jest High Speedem na 250 km/h, ma 2x większą moc silników, ma zupełnie inne nadwozie - spełnia normy TSI HS czyli dla Vmax>190 km/h.

Śmiem twierdzić, że cena/jakość wychodzi zdecydowanie na Pendolino. Bo PESA na pewno będzie bardziej awaryjna, jak na razie w Pendo tylko raz były problemy ze sterownikami od hamulców."
Skoro ma zupełnie inne nadwozie, to ja się pytam: kiedy uszkodzone ED250 pod Opocznem wyjedzie na szlak? 32,8% droższe od czego? Ile jest droższe od np. 8 czy 9 wagonowej wersji 36WEa i wielu innych pojazdów tej i wyższej klasy jak np. aluminiowa "Pantera" od czeskiej Skody? Ciągle nie wiem :)
2015-02-18 19:58:07 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
@zeus04

1 metr Pendolino jest o 32,8 % droższy od jednego metra Darta, porównaj sobie parametry techniczne i cena/jakość wychodzi
2015-02-18 22:00:33 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post Ave Ja:
"@zeus04

1 metr Pendolino jest o 32,8 % droższy od jednego metra Darta, porównaj sobie parametry techniczne i cena/jakość wychodzi"
Ja nie chcę porównywać do Darta. Pisałem już o tym nie raz. PKP-IC chciało takiego, a nie innego Darta/Flirta i takiego ma. Chciało za taką cenę i o takich parametrach. Nie zmienia to faktu, że oba projekty są zdecydowanie za drogie. Pendolino jest super drogie i Pendolino2 też jest super drogie.
Pesa wcześniej odpadła w przetargu na ezt-y dla Kolei Dolnośląskich za...zbyt niską cenę. Kosztorysy dla PKP-IC kto robił? Polscy producenci?
2015-02-18 22:07:42 Autor: tor
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post zeus04:
"Skoro ma zupełnie inne nadwozie, to ja się pytam: kiedy uszkodzone ED250 pod Opocznem wyjedzie na szlak? 32,8% droższe od czego? Ile jest droższe od np. 8 czy 9 wagonowej wersji 36WEa i wielu innych pojazdów tej i wyższej klasy jak np. aluminiowa "Pantera" od czeskiej Skody? Ciągle nie wiem :)"
Zdaje się, że już naprawione, ubezpieczyciel będzie się był z PLK teraz.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony