Partnerzy serwisu:

Alstom dostarczy 12 piętrowych zestawów Avelia Euroduplex do obsługi TGV Atlantique

inf. pras. Alstom, oprac. ms. 03.08.2019 24

arrow
arrow
Alstom dostarczy 12 piętrowych zestawów Avelia Euroduplex do obsługi TGV Atlantique
fot. Alstom
Alstom dostarczy 12 piętrowych zestawów Avelia Euroduplex do obsługi TGV Atlantique
Alstom dostarczy 12 piętrowych zestawów Avelia Euroduplex do obsługi TGV Atlantique
Alstom dostarczy 12 piętrowych zestawów Avelia Euroduplex do obsługi TGV Atlantique
Alstom dostarczy 12 piętrowych zestawów Avelia Euroduplex do obsługi TGV Atlantique
Alstom dostarczy francuskiemu operatorowi SNCF Mobilités 12 piętrowych pociągów Avelia Euroduplex o łącznej wartości 335 mln euro. To zamówienie stanowi uzupełnienie poprzedniego, obecnie realizowanego kontraktu na dostawę 55 pociągów. 12 nowych pociągów rozpocznie obsługę pasażerską w 2021 i 2022 roku. Zastąpią one starsze pociągi jednopokładowe, niektóre liczące nawet ponad 30 lat.
Pierwszy kontrakt z SNCF na dostawę 40 pociągów został podpisany w 2013 r., a w 2015 r. zrealizowano dostawę kolejnych 15 piętrowych zespołów trakcyjnych dużych prędkości. Do dziś oddano do użytku 41 pociągów, z których pierwsze rozpoczęły obsługę pasażerską 11 grudnia 2016 r. na linii Paryż – Bordeaux.

Dodatkowe zamówienie, przed dostawą następcy

– Otrzymaliśmy bardzo pozytywne opinie pasażerów, którzy regularnie podróżują tymi pociągami bardzo dużych prędkości. To zamówienie to wspaniała wiadomość dla zakładów, w których produkowane są pociągi. Oznacza ono, że zakłady w La Rochelle i Belfort już teraz, czyli jeszcze przed oddaniem do użytku pociągów Avelia Horizon zamówionych w 2018 r., mają zapewnione nakłady pracy na 2020 i 2021 r. Produkcja pociągów Avelia Euroduplex zagwarantuje ponad 400 miejsc pracy w La Rochelle i 120 w Belfort – powiedział Jean-Baptiste Eyméoud, Starszy Wiceprezes Alstomu we Francji.

Fotele w pierwszej klasie będą obracane

Pociągi Avelia Euroduplex oferują aż 556 miejsc siedzących (w poprzednich generacjach dostępnych było ich 509). Przy projektowaniu tego pociągu Alstom skupił się na potrzebach pasażerów, oferując im nowe, wygodniejsze i bardziej ergonomiczne fotele w wysokim standardzie wyposażenia (gniazdka elektryczne, wejścia USB, lampy do czytania itp.). Alstom opracował także innowacyjny system umożliwiający obrót foteli w pierwszej klasie o 180 stopni, tak aby pasażerowie zawsze byli skierowani w kierunku jazdy.

Szczególną cechą tych dodatkowych pociągów jest fakt, że zostały one domyślnie skonfigurowane w taki sposób, aby można było wyposażyć je w nowej generacji system automatycznej kontroli prędkości spełniający najnowsze normy europejskie (ERTMS).

Dzięki zwiększonej zdolności przewozowej i systemowi ułatwiającemu lokalizację drzwi, a także nowym uchwytom toaletowym i sygnalizacji dotykowej pociąg oferuje większą dostępność dla pasażerów o ograniczonej możliwości poruszania się. Został on też skonfigurowany w taki sposób, aby umożliwiać operatorom udostępnianie sieci Wi-Fi na pokładzie.

Euroduplex należy do rodziny Avelia – pociągów dużych prędkości Alstomu. Osiem z 13 zakładów Alstomu we Francji uczestniczy w projektowaniu i produkcji tych pociągów: La Rochelle odpowiada za projekt i montaż, Belfort za głowice napędowe, Ornans za silniki, Le Creusot za wózki, Tarbes za łańcuchy trakcyjne, Villeurbanne za pokładowe systemy informatyczne, Petit-Quevilly za transformery trakcyjne i Saint-Ouen za projekt.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony