Alstom chwali się największym portfolio komponentów dla sektora kolejowego
inf. pras ⚫ 12.01.2023 ⚫
792

Fot. Alstom Group
Współczesny pociąg składa się z około 30 tys. typów komponentów – od drobnych części, takich jak śruby, po kompleksowe systemy informatyczne. W 2022 roku Alstom projektował i produkował komponenty i rozwiązania dla kolei w około pięćdziesięciu zakładach położonych na sześciu kontynentach, w tym w Polsce. Wyprodukowane przez Alstom części i rozwiązania były wykorzystywane także przez innych producentów taboru i systemów sterowania ruchem kolejowym w ponad 40 krajach świata – informuje producent.
Jak czytamy w komunikacie, około 25-30 proc. wszystkich części wykorzystywanych przez Alstom do produkcji pojazdów szynowych jest projektowanych i wytwarzanych we własnych zakładach. Są to kluczowe z punktu widzenia jakości, efektywności i rozwoju innowacji technologie, definiujące poszczególne pojazdy, mające decydujący wpływ na ich końcowe osiągi, i tym samym odróżniający je od konkurencji.
– Na całym świecie Alstom dysponuje obecnie około 50 zakładami, położonymi w Ameryce Północnej i Południowej, Europie, Afryce, Azji i Australii. Produkują one m.in. wózki, silniki, kompleksowe rozwiązania napędowe, trakcyjne i hamulcowe, a także systemy kierowania i sterowania ruchem kolejowym. Są to krytyczne, bardzo innowacyjne komponenty, w przypadku których nie możemy sobie pozwolić na zależność od dostawców. Oczywiście, szukając wielu rozwiązań, korzystamy też z wiedzy mniejszych, często lokalnych dostawców, którzy są silnie wyspecjalizowani w danym obszarze, dzięki czemu dysponują unikatową wiedzą – podkreśla Sławomir Cyza, Prezes i Dyrektor Zarządzający Alstom w Polsce, Ukrainie i Krajach Bałtyckich cytowany w komunikacie.
Projektowane i produkowane przez Alstom technologie są wykorzystywane także przez innych producentów w ponad czterdziestu krajach świata. Alstom dostarcza klientom nie tylko gotowe pojazdy i systemy, ale też komponenty dla producentów pojazdów oraz dostawców usług, infrastruktury i rozwiązań informatycznych. Mając kompletne portfolio technologii i rozwiązań dla kolei, Alstom konsekwentnie inwestuje w innowacje, i jest globalnym liderem w zakresie rozwiązań bateryjnych, wodorowych czy hybrydowych. Z kolei globalny zasięg, w tym obecność na wszystkich kontynentach, daje Alstom istotną przewagę konkurencyjną, w tym możliwość szybkiego dopasowania się do potrzeb działających lokalnie klientów.
W 2022 roku na globalnej mapie zakładów produkcyjnych Alstom pojawił się m.in. Nadarzyn koło Warszawy. Uruchomiona tam została produkcja wózków do pociągów regionalnych, metra i tramwajów. W nowym zakładzie zatrudnionych zostanie 200 osób. Koszt inwestycji wyniesie ponad 10 mln euro. W najbliższym czasie zakład będzie wykonywał również serwis wózków do pociągów dużych prędkości (do 250 km/h). Będzie to pierwsze tego typu centrum serwisowe w Polsce. We wszystkich zakładach Alstom w Polsce zatrudnionych jest ponad 4 tys. osób. Tym samym Alstom jest największym pracodawcą, a także liderem produkcji i eksportu w sektorze kolejowym – podsumowuje producent.
– Na całym świecie Alstom dysponuje obecnie około 50 zakładami, położonymi w Ameryce Północnej i Południowej, Europie, Afryce, Azji i Australii. Produkują one m.in. wózki, silniki, kompleksowe rozwiązania napędowe, trakcyjne i hamulcowe, a także systemy kierowania i sterowania ruchem kolejowym. Są to krytyczne, bardzo innowacyjne komponenty, w przypadku których nie możemy sobie pozwolić na zależność od dostawców. Oczywiście, szukając wielu rozwiązań, korzystamy też z wiedzy mniejszych, często lokalnych dostawców, którzy są silnie wyspecjalizowani w danym obszarze, dzięki czemu dysponują unikatową wiedzą – podkreśla Sławomir Cyza, Prezes i Dyrektor Zarządzający Alstom w Polsce, Ukrainie i Krajach Bałtyckich cytowany w komunikacie.
Projektowane i produkowane przez Alstom technologie są wykorzystywane także przez innych producentów w ponad czterdziestu krajach świata. Alstom dostarcza klientom nie tylko gotowe pojazdy i systemy, ale też komponenty dla producentów pojazdów oraz dostawców usług, infrastruktury i rozwiązań informatycznych. Mając kompletne portfolio technologii i rozwiązań dla kolei, Alstom konsekwentnie inwestuje w innowacje, i jest globalnym liderem w zakresie rozwiązań bateryjnych, wodorowych czy hybrydowych. Z kolei globalny zasięg, w tym obecność na wszystkich kontynentach, daje Alstom istotną przewagę konkurencyjną, w tym możliwość szybkiego dopasowania się do potrzeb działających lokalnie klientów.
W 2022 roku na globalnej mapie zakładów produkcyjnych Alstom pojawił się m.in. Nadarzyn koło Warszawy. Uruchomiona tam została produkcja wózków do pociągów regionalnych, metra i tramwajów. W nowym zakładzie zatrudnionych zostanie 200 osób. Koszt inwestycji wyniesie ponad 10 mln euro. W najbliższym czasie zakład będzie wykonywał również serwis wózków do pociągów dużych prędkości (do 250 km/h). Będzie to pierwsze tego typu centrum serwisowe w Polsce. We wszystkich zakładach Alstom w Polsce zatrudnionych jest ponad 4 tys. osób. Tym samym Alstom jest największym pracodawcą, a także liderem produkcji i eksportu w sektorze kolejowym – podsumowuje producent.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |