Partnerzy serwisu:

Aglomeracja krakowska - nowa jakość infrastruktury kolejowej

Krzysztof Kuś 25.12.2011 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
 
Komentarze:
2011-12-25 18:53:51 Autor: JaceK
---.dynamic.chello.pl

JaceK
A tuż obok pięknego nowego Dworca głównego w Krakowie straszy kurnik pod nazwą Kraków Płaszów, gdzie rozpoczyna, lub kończy podróż duża ilość krakowian i gości tego miasta. Kurnik, na którym nawet - za przeproszeniem - kibla przyzwoitego nie ma, tylko toi-toi stało przy zabytkowym parowozie - a obecnie nawet tego nie ma...
2011-12-25 20:43:24 Autor: Maciek z Lublina
---.dynamic.chello.pl
Kraków i przyległości są w znakomitej sytuacji , jeśli chodzi o kolej. Mniejsze miasta województwa małopolskiego nie mają tyle szczęścia , dzięki \"pomysłowości\" niejakiego Rębilasa.
2011-12-26 00:38:06 Autor: e-podroznik
---.rzeszow.vectranet.pl
No tu mnie boli od śmiechu! Co to za PROPAGANDA?

>Jest jedynym w kraju tak bogato wyposażonym centrum komunikacyjnym, które umożliwia przesiadkę np. z pociągu dalekobieżnego do pociągu jadącego na lotnisko.

A podczas tej przesiadki trzeba zeskoczyć z peronu do wagonu, bo tak dopasowano tabor do infrastruktury :D

>W obrębie dworca można przesiąść się do linii podziemnego tramwaju,

Z którego kursują w zasadzie 2 linie. Taaak. Pól wieku budowy, wydane miliardy i dwie-trzy linie, z czego tylko jedna o dużej częstotliwości kursowania :)))))

>autobusu miejskiego,

Przepraszam - o jakich to liniach mówimy? Tych co kursują donikąd? Lub co dwie godziny? A przystanki przy dworcu puste zarywają golębie.

>podmiejskiego lub dalekobieżnego.

Trzeba tylko najpierw zrobić rundkę naokolo (bo po co wychodzic z przejscia podziemnego na dworzec PKS, choc sa na jednym poziomie), wspiąc sie na schody i przebić przez grono żulików.

>Na pasażerów czekają również miejsca do parkowania aut osobowych zbudowane bezpośrednio nad torami.

Bardzo wysoko platne, bez zadnych ulg dla podrozujacych koleja czy autobusem i co najlepsze - z jedna, wiecznie szwankujaca bramka na kilkaset miejsc postojowych :)

Podsumowujac, dworzec w Krakowie to syf, malaria i porazka. Jest brudny, niefunkcjonalny i w NICZYM nie przypomina centrum komunikacyjnego. Autor chyba za duzo wypil na swietach!
2011-12-26 07:45:10 Autor: autentyczny rodak obrońca narodu
---.paradowski.pl
Taaak, mniejsze miasta Małopolski marza o puciongu wlokącym się 30 km/h, tylko wredny Rębilas nie pozwala tego puciongu puścić
2011-12-26 09:55:51 Autor: kryniczanin
---.204.85.129.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

kryniczanin
Co za propaganda. Kraków Główny - Kraków Płaszów czasy 4-5 minut dawniej obecnie 7-8 minut.
2011-12-26 10:44:21 Autor: Kraków
---.dynamic.chello.pl
Dokładnie że propaganda.Wymiana szyn itp. żeby się w ogóle dało jeździć.Wiadukt nad ul.Kopernika w stanie beznadziejnym.Odświeżono ten nad Miodową.Zacząć choćby nasyp w kierunku Płaszowa zastępować estakadą.Ale po co...To na czym ta \\\"nowa jakość\\\" polega w XXI wieku w środkowej Europie ???
2011-12-26 12:21:58 Autor: Khan34
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wyjedźmy lekko poza Kraków w stronę Krzeszowic, Trzebinii i dalej na Oświęcim (chociaż Oświęcim to już nie aglomeracja krakowska). Przejazd do samych Krzeszowic 43 min (dawniej 30 jak nie mniej), do Trzebinii 60min, Chrzanów niekiedy nawet 1h 30min. I gdzie ta nowa jakość. Dworców i toalet na nich nawet nie uświadczysz. Poczekalni również. Tylko stać i marznąć w zimie. :[
2011-12-26 13:21:49 Autor: JaceK
---.dynamic.chello.pl

JaceK
@e-podroznik - \"Przepraszam - o jakich to liniach mówimy? Tych co kursują donikąd? Lub co dwie godziny? A przystanki przy dworcu puste zarywają golębie.\"

19, 105/405, 129, 130, 179 to rzeczywiście linie jeżdżące donikąd. Ale jak z peronów widzi się wyjście tylko na Dworzec Główny Wschód - to faktycznie, tam jest niedosyt, ale te linie, które stamtąd kursują nie kursują jednak do nikąd. Ale jest również Dworzec Główny Zachód (Galeria). Ale ten przystanek nie pasuje do założonej tezy, więc go pomijamy.

\"Bardzo wysoko platne, \" - dla tych, co nie wiedzą - pierwsza godzina gratis, druga 2 złote, trzecia - i każda następna - po cztery złote.
\"bez zadnych ulg dla podrozujacych koleja czy autobusem\" - nie jakakolwiek spółka spod szyldu PKP jest zarządcą tego parkingu - tylko \"Galeria Krakowska\", więc pretensje do tych, którzy wydzierżawili Galerii ten parking.

\"Podsumowujac, dworzec w Krakowie to syf, malaria i porazka. Jest brudny, niefunkcjonalny\" - Dworzec Główny w Krakowie jest w przebudowie - bądź łaskaw ocenić go po maju 2012, a nie teraz, kiedy czynne są dwa tunele z czterech - z tego jeden prowadzący prawie pod same drzwi dworca autobusowego, a i perony są w remoncie.
2011-12-26 14:33:46 Autor: Stanisław Sobczyk.
---.leon.com.pl

Stanisław Sobczyk.
Co do odcinka Kraków - Krakow Płaszów,
Ten odcinek potrzebuje drugiej pary torów do ruchu aglomeracyjnego z przystankami przy placu powstańców Wielkopolskich, k. Galerii Kazimierz i k. Hali targowej. Natomiast myślę, że lokalizacja obecnego po. Kraków Zabłocie jest trochę chybiona ...
Natomiat ten kto tam jeździ, ten wie że utknięcie na SBLce nie jest rzadkim zjawiskiem. Odcinek jest obciążony dużą ilością pociągów służbowych (podsyłów)
2011-12-27 01:45:06 Autor: Krzysztof Kuś
---.147.55.181.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Redakcjo droga - nawet w Święta nie daliście Czytelnikom odetchnąć od moich tekstów? Miejcie litość nad nimi. :)

Ok. Do rzeczy. Panowie. To jedynie FRAGMENT tekstu. Dwa akapity. W drukowanym RK ten tekst zajmuje DWIE strony.

E-podróżnik: złośliwie zostawię Pana wywody bez komentarza.

Kraków: jak wyżej.

JacekK: dzięki. Dokładnie tak jest.

Khan: tekst nie dotyczy tego, o czym Pan pisze.

Adam: i Ty w tym chórze? :) Koniec świata. Proszę - przeczytaj całość w \"papierze\". Jak przeczytasz - ok. Krytykuj, skop mi tyłek, napisz polemikę. Ale najpierw przeczytaj całość. Lubię Cię i z większością Twych opinii się zgadzam. Ale za tą \"propagandę\" masz minus. :) Swoją drogą - odezwij się na krzysztof.l.kus@gmail.com, bo w styczniu będę włóczyć się po Twoich okolicach (mam za dużo czasu wolnego ostatnio), warto się spotkać i pogadać o kolei.

Jeszcze jedno Adamie: problem odcinka Kraków Główny - Kraków Płaszów wymaga osobnego tekstu. Zasygnalizowałem co nie co kiedyś w tekście \"Szybka Kolej Aglomeracyjna w Krakowie\" (w drukowanym RK z 2011 roku - jakoś jeden z pierwszych numerów). Konkretnie ostatni akapit. Na pewno odcinek KG - KPł zasługuje na osobny tekst. Ale z tym to już do redaktora naczelnego: http://www.rynek-kolejowy.pl/redakcja
2011-12-27 05:07:21 Autor: e-podroznik
---.rzeszow.vectranet.pl
@: JaceK

>19, 105/405, 129, 130, 179

Proszę? Ile czasu w minutach zajmuje przejście do tych przystanków wcześnie rano, w dzień świąteczny, późnym wieczorem? Dla ulatwienia jak galeria jest zamknięta? 15? 20 minut? Jak sama nazwa wskazuje ten przystanek to nie dworzec, acz wlasnie galeria. Dla nieznających tematu - calusieńką ogromną galerię trzeba okrążyć na nóżkach.

Ile to jest do przejścia wreszcie jak juz galeria krakowska jest otwarta? Przypominam, że ciągniemy za sobą walizy. Czy jest tam coś co uatwia czekanie? Solidne zadaszenie, lawki? Brak kilkukrotnego wjeżdżania i zjeżdżania schodami? Odpowiedź: NIE - jest zwyky przystanek autobusowy po pokonaniu toru przeszkód. To o \"take\" centrum chodzilo?

>Dworzec Główny Wschód - to faktycznie, tam jest niedosyt, ale te linie, które stamtąd kursują nie kursują jednak do nikąd

Pan żeś z Krakowa, że taki osąd? Przecież stamtąd nic sensownego nie jeździ.

>nie jakakolwiek spółka spod szyldu PKP jest zarządcą tego parkingu - tylko \"Galeria Krakowska\", więc pretensje do tych, którzy wydzierżawili Galerii ten parking.

Zaraz zaraz, ale arykul wlasnie wznosi peany na temat wspanialych rozwiązań krakowskiego dworca, więc jak to? Co to ma do oceny dworca jako calości? Spieprzono i juz.

>Dworzec Główny w Krakowie jest w przebudowie - bądź łaskaw ocenić go po maju 2012, a nie teraz, kiedy czynne są dwa tunele z czterech

Proszę te slowa skierować raczej do rozpianego z zachwytu autora artykulu, bo jak narazie to on ocenia coś, czego nie ma.

@:Krzysztof Kuś

>E-podróżnik: złośliwie zostawię Pana wywody bez komentarza.

A szkoda, chętnie podyskutuję, może wyjdzie jak pięknie jest na krakowskim dworcu naprawdę. Zlośliwe? Wie Pan co? Dworzec i jego obecny ksztalt to raczej material dla dziennikarza śledczego, nic dziwnego że Pan nie podolal.


2011-12-27 06:57:49 Autor: autentyczny rodak obrońca narodu
---.paradowski.pl
Ale czy w Polsce jest lepsze centrum komunikacyjne niż w Krakowie? Może Warszawa zachodnia gdzie się idzie 3 x dłużej tunelem?
2011-12-27 10:51:13 Autor: Krzysztof Kuś
---.182.174.167.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
E-podróżnik: przeczytaj proszę cały tekst, potem pisz. :)

A dziennikarstwo śledcze od pewnego czasu praktycznie mnie nie kręci. Obecnie mamy zdecydowanie zbyt dużo tzw. zawodowych obszczywaczy kolei, dokopujących jej przy każdej okazji i na każdy możliwy sposób. Ja się czymś takim coraz bardziej po prostu brzydzę. Dlaczego publikacje prasowe muszą budować tylko i wyłącznie negatywny obraz kolei? Dlaczego dziennikarze mają pisać tylko o tym, co złe na kolei? Trzeba także pokazać to, co dobre i pozytywne. Promować kolej, uwidocznić jej plusy. To o wiele trudniejsze zadanie, niż nieustannie szukanie dziury w całym. Tym bardziej, że chór komentatorów, którzy przeczytali jedynie dwa akapity z 2 stron artykułu zakrzyknie zaraz w uniesieniu \"cóż za propaganda\".
2011-12-27 11:04:45 Autor: kryniczanin
---.204.13.150.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

kryniczanin
Hey Krzysiu odezwę się do Ciebie.

Teraz dodam kilka słów.

Bez gruntownego remontu Kraków Główny - Kraków Płaszów nie może być moim zdaniem mowy o nowej jakości kolei w aglomeracji Krakowskiej. Jeszcze w 2004 pociągi miały planowy czas jazdy bez postoju w Zabłociu od 4min. Kraków Główny - Kraków Płaszów. Mamy wzrost czasu jazdy w najlepszym wypadku o 75%. Ten odcinek ma bardzo ograniczoną przepustowość przez obecne prędkości plus WOS-y.

Jak dla mnie \"Aglomeracja krakowska - nowa jakość infrastruktury kolejowej\" będzie w pełni zasługiwać na taką nazwę ale po doprowadzeniu odcinka Kraków Płaszów - Kraków Główny do stanu używalności czyli czasu 4-5min na przelocie 6 min z postojem w Zabłociu. Nikt tam nie śpiewa moderny do 160km/h. To by było niepoważne. Wystarczy konstrukcyjna czyli 100km/h bez WOSów. O zysku nie będę wspominać ale może być najwyższy na całej sieci. O przepustowości wiadomo.
2011-12-27 11:08:09 Autor: kryniczanin
---.204.65.232.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

kryniczanin
Jak dla mnie nazwa tematu do obecnego stanu by była dobra taka:

\"Aglomeracja krakowska - początkowe prace nad nowa jakością infrastruktury kolejowej \"

2011-12-27 11:13:56 Autor: kryniczanin
---.204.56.150.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

kryniczanin
I jeszcze jedno. \"Kurnik\" zwany Krakowem Płaszowem powinien być remontowany przed Krakowem Głównym. Jeśli chcemy zrobić szybko odcinek Kraków Płaszów - Kraków Główny to Kraków Płaszów musi znów stać się na czas prac głównym dworcem w Krakowie jak pod koniec lat 80 i na początku lat 90. Wszystko przelotowe na wschód z pominięciem Głównego. Podobnie z składami które w Płaszowie startują/kończą bieg. I znów brak przemyślanych działań wtedy w Krakowie Głównym przy takim ograniczeniu ruchu można było w spokoju remontować perony i zamykać je całkiem bez obawy o brak krawędzi.
2011-12-27 17:05:09 Autor: e-podroznik
---.rzeszow.vectranet.pl
@: Krzysztof Kuś

Chyba się Panu coś wyczytalo miedzy wierszami, czego nie pisalem. Skoro uważa Pan, że nie mam racji, proszę ze mną polemizować na poziomie argumentów. Latwo przypiąć mi latkę zawodowego \"obszczywacza\" zamiast odnieść się do meritum :) Co mi się nie podoba - napisalem, a zamiast mi pokazać, że nie mam racji stara się Pan ukazać jaka to kolej biedna, bo każdy ją tylko opluwa. Ale nie widzi Pan, że ta sama kolej nie robi niczego, by opluwaną nie być. Wreszcie zastanawiam się, co to za różnica - krytykować wszystko, czy chwalić to, co nie powinno być chwalone?

Ja się brzydzę i jednym i drugim odlamem dziennikarstwa. Ostatnio Gazeta Wyborcza ganila umowy \"śmieciowe\". Teraz z kolei ukazal sie obszerny artykul wychwalajacy je pod niebiosa. Toż to chyba jasne się staje, że ktoś tu wali przyslowiową ściemę i najpewniej prawda leży gdzieś pośrodku a od jej ukazania jest prawdziwy dziennikarz, a reszta to tylko miernota, która nie powinna pisać publicznie. Ja mam ten komfort, że na forum mogę robić byki i gadać od rzeczy i to tylko świadczy o mojej kulturze i malym rozumku, ale w pracy mam zwyczaj zachowywać pelen profesjonalizm. Jako dziennikarz mialbym zapewne w obowiązku dostrzec także ciemną stronę medalu krakowskiej inwestycji. Ja tu Panu podaje to na talerzu i co? I twierdzi Pan, że to nie pasuje do Pana wizji pisania o kolei. No i jak tu nie powiedzieć, że to propaganda w najczystszej postaci? :)
2011-12-27 17:30:09 Autor: Krzysztof Kuś
---.147.23.208.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Adam - z Płaszowem pełna zgoda.
2011-12-27 17:32:57 Autor: Krzysztof Kuś
---.147.23.208.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
E-podróżnik: powtarza się Pan. :)
2011-12-27 17:50:09 Autor: autentyczny rodak obrońca narodu
---.paradowski.pl
W Wyborczej jest tak, że zamieszczają na zmianę artykuł coś popierający i potępiający. Tak samo było np. z aborcją. Z jednej strony wypowiada się Palikot, a z drugiej ks. Boniecki
2011-12-27 18:34:35 Autor: e-podroznik
---.rzeszow.vectranet.pl
@: Krzysztof Kuś

Taaak. Nie mam racji a kontrargumentów brak ;)

@: aron

Wypowiedzi biskupa to nie to samo co glos dziennikarza.
2011-12-27 20:30:05 Autor: Krzysztof Kuś
---.180.83.189.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Do przedmówcy: Nie przeczytał Pan mojego artykułu, nie mamy więc o czym dyskutować. Koniec, kropka. Na Pana dość kiepskie intelektualnie wywody odpowiedział w części JacekK. Proszę przyjąć do wiadomości, że ktoś po prostu może nie chcieć z Panem rozmawiać. Dyskutuję w tymi, którzy mają coś sensownego do powiedzenia. Pan niestety nie ma.
2011-12-27 20:53:48 Autor: JaceK
---.dynamic.chello.pl

JaceK
@e-podroznik - \"Proszę? Ile czasu w minutach zajmuje przejście do tych przystanków wcześnie rano, w dzień świąteczny, późnym wieczorem? Dla ulatwienia jak galeria jest zamknięta? 15? 20 minut? Jak sama nazwa wskazuje ten przystanek to nie dworzec, acz wlasnie galeria. Dla nieznających tematu - calusieńką ogromną galerię trzeba okrążyć na nóżkach.\"

Szanowny e-podróżniku - przed rozpoczęciem przebudowy dworca przez tunel wychodzący na galerię (ten, który wychodzi przy Carrefourze na poziomie -1, Saturnie można było chodzić całą dobę - i tamto wyjście i przejście przez galerię z założenia było - i będzie po przebudowie - całodobowe. Ale budowa nowego podziemnego dworca wraz ze zintegrowanym centrum komunikacyjnym wymusiła zamknięcie tego przejścia pod peronami z wyjściem na tę część galerii jako pierwszego, a otwarcie jako ostatniego z zejść z peronów. A jak jest gdzieś budowa, to utrudnienia NIESTETY muszą być. I ja to rozumiem - w przeciwieństwie do Ciebie. A jak już budowa się skończy - to wszędzie będziesz miał już schody ruchome, abyś nie musiał ciągnąć waliz po schodach.

\"Pan żeś z Krakowa, że taki osąd? Przecież stamtąd nic sensownego nie jeździ.\" Jak ktoś nie jest z Nowej Huty, albo z Prądnika (Białego - nie Czerwonego) - to faktycznie autobusy tam kursujące mu - czyli w domyśle Tobie - nie pasują. Autobus na Lotnisko pomijam, gdy obok jest pociąg - inna sprawa, co MZPR robi z komunikacją na Balice...
2011-12-27 21:22:40 Autor: e-podroznik
---.rzeszow.vectranet.pl
@: Krzysztof Kuś

> Nie przeczytał Pan mojego artykułu, nie mamy więc o czym dyskutować. Koniec, kropka.

No cóż, do EMPIKU mi nie po drodze, przyznaję. Tylko, że ja odnoszę się do tego co widzę w internetowym wydaniu i ta - powtórzę to z calą mocą - prostacka propaganda sukcesu mnie nie zachęca do nadkladania drogi.

>Na Pana dość kiepskie intelektualnie wywody odpowiedział w części JacekK.

Przepraszam, co w nich kiepskiego? Kiepsko toś Pan napisal wierszówke jak dla komitetu. A co do JackaK, to już mu odpiszę na te jego wywody.

>Proszę przyjąć do wiadomości, że ktoś po prostu może nie chcieć z Panem rozmawiać. Dyskutuję w tymi, którzy mają coś sensownego do powiedzenia. Pan niestety nie ma.

Jak narazie to Pan się zachowuje jak pięcioletnia obrażona dziewczynka. Krytyka boli, to wiadomo. Po co mi więc Pan odpisuje i to w tym smsym bezsensownym tonie? Hm? :)

@: JaceK

> i przejście przez galerię z założenia było - i będzie po przebudowie - całodobowe.

I daj Boże! Póki co nie jest i się nie zanosi choćby żeby tam mialo być czysto, ale to tylko część niedogodności o których pisalem.

> Jak ktoś nie jest z Nowej Huty, albo z Prądnika (Białego - nie Czerwonego) - to faktycznie autobusy tam kursujące mu - czyli w domyśle Tobie - nie pasują.

I pudlo! Bo tak sie sklada, że jestem z Huty, i od kilku lat pętla ta nie tylko dla tej dzielnicy nie istnieje. No na Prądnik da się dojechać, ale Kraków ma KILKANAŚCIE dzielnic i w żadnym wypadku, latwy dojazd 5% mieszkańców miasta tymi autobusami, nie uczyli z tej pętli i dworca centrum komunikacyjnego, chyba że w typowo polsko-kolejowym wydaniu, tu się zgodzę :) Wtedy tak :) Czy Wy byliście kiedyś za granicą? No ludzie! Pozdrawiam :)


2011-12-28 12:18:05 Autor: JaceK
---.189.72.21

JaceK
@e-podroznik - \"I pudlo! Bo tak sie sklada, że jestem z Huty, i od kilku lat pętla ta nie tylko dla tej dzielnicy nie istnieje.\"

Może i jesteś z Huty, ale nie wiesz w takim razie gdzie jeździ 182. No chyba że wyznajesz zasadę, że jak nie jeździ pod drzwi mojego domu - to w ogóle nie jeździ.

\"NIE - jest zwyky przystanek autobusowy po pokonaniu toru przeszkód. To o \"take\" centrum chodzilo?\" (to o przystanku - pętli Dworzec Główny Zachód - Galeria).

A przystanek - pętla Dworzec Główny Wschód to lepiej wygląda? Tak samo blaszano-szklana pojedyncza wiata z jedną króciutką ławeczką...
2011-12-28 14:44:47 Autor: e-podroznik
---.rzeszow.vectranet.pl
> Może i jesteś z Huty, ale nie wiesz w takim razie gdzie jeździ 182. No chyba że wyznajesz zasadę, że jak nie jeździ pod drzwi mojego domu - to w ogóle nie jeździ.

Co post to większe bzdury. Ten autobus kursuje co 30 minut, a w soboty i niedziele rzadziej niz raz na godzinę, a Nową Hutę wlaściwie omija szerokim lukiem.

> A przystanek - pętla Dworzec Główny Wschód to lepiej wygląda? Tak samo blaszano-szklana pojedyncza wiata z jedną króciutką ławeczką...

To nie ja zachwalam krakowskie centrum komunikacyjne, tylko Ty i Twój kumpel K. Kuś, więc chyba role Ci się mylą. A jeśli już, to do tego przystanku jest o wiele lepsze dojście, choćby z dworca PKS. No i autobusy mogą tam w miarę swobodnie czekać na pasażerów z otwartymi drzwiami, bo to pętla, a nie zatoczka jak po stronie przeciwnej.
2011-12-31 00:48:25 Autor: Krzysztof333
---.dynamic.chello.pl
Drogi Panie redaktorze popieram niestety choć lubie jeździć koleją zdanie Pańskiego przedmówcy artykuł kuje w oczy tanią propagandą sukcesu . Tymczasem od nowego rozkładu 2011/12 czas przejazdu pociągiem ze stacji Kraków Gł na małopolskich szlakach tylko wydłóżył się dość drastycznie.
Zwłaszcza do Oświęcimia i Katowic.
Na dworcu PKP kraków Główny brak informacji gdzie kasy i gdzie się dojdzie z tuneli a tablice elektroniczne z rozkładem są za małe i żle umiejscowione.
Autobusy z dw Wschodniego może i jeżdrzą do Nowej Huty gdzie mieszkam ale żadko a dwożec straszy totalną fuszerką choćby dlatego iż projekt RDA był inny niż zrealizowano do tego stać w deszczu bez wiaty na czymś co tylko przypomina peron przystanku mpk nie życze nikomu.
na jakiej zasadzie twierdzi Pan coś w rodzaju że \"Stan infrastuktury kolejowej ulegnie drastycznej poprawie\" kiedy ob przebudowany jest tylko Dwożec PKP Kraków Główny a co z pozostałą infrastukturą kolejową w agromeracji Krakowskiej i innymi Dworcami PKP kt teraz tylko niszczeją i ulegają teraz tylko większej dewastacji.!
Oj przydała by się też żetelna kontrola NIK na temat wydatkowania środków podczas remontu Dw.Kraków Główny.
I nie można szukać na siłe sukcesów tam gdzie nich prawie niewidać - Bo tylko żetelna krytyka i ujawnianie wstydliwych faktów może pomuc zreformować Polską kolej
Oj przydała
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony