Partnerzy serwisu:

Agilis zamówi 23 Siemensy Mireo z dużym przyspieszeniem

inf. pras., oprac. ms. 29.09.2021 2,1k

Agilis zamówi 23 Siemensy Mireo z dużym przyspieszeniem
Mireo dla Agilisgraf. Siemens Mobility
Siemens Mobility otrzymał zamówienie na budowę 23 czteroczłonowych zespołów trakcyjnych Mireo dla operatora kolejowego Agilis Eisenbahngesellschaft mbH & Co. KG.
Składy te zostaną dostarczone dla sieci kolejowej Regensburg/Dolina Dunaju w 2024 roku i w grudniu tego roku mają zostać wprowadzone do ruchu pasażerskiego. Pociągi Mireo będą obsługiwały nową linię RE 50 (Norymberga – Regensburg – Plattling) oraz linię RB 51 (Neumarkt – Regensburg – Plattling).

– Kiedy zamawialiśmy nowe pojazdy, skupialiśmy się na zapewnieniu wysokiego poziomu komfortu pasażerom dzięki dobrze zaprojektowanym wnętrzom. W Agilis uważamy, że szczególnie ważne jest, aby nasi pasażerowie czuli się komfortowo – powiedział dr Axel Hennighausen, prezes zarządu Agilis.

"Szczególnie mocne" Mireo

– Uruchomienie nowych składów dla sieci Regensburg/Dolina Dunaju, z obsługą Norymbergi i tamtejszych połączeń magistralnych, zaoferuje naszym pasażerom znaczącą wartość dodaną – to kamień milowy w historii Agilis – dodał Gerhard Knöbel, dyrektor projektu ds. handlowych i mobilności w spółce.

- Sprzedaliśmy już ponad 240 zespołów trakcyjnych z naszej udanej serii Mireo. Pojazdy te zachwycają zarówno operatorów, jak i pasażerów, dzięki zwiększonemu komfortowi podróżowania, niezawodności i efektywności energetycznej. Specjalnie dla sieci Regensburg/Dolina Dunaju opracowaliśmy nowy, szczególnie mocny wariant Mireo. Pojazd jest wyposażony w dwa dodatkowe napędowe zestawy kołowe, które umożliwiają większe przyspieszenia – dodaje Albrecht Neumann, CEO Rolling Stock, Siemens Mobility.

Nowoczesne wnętrze

Nowe zespoły trakcyjne Mireo będą miały 216 miejsc siedzących i zapewnią pasażerom większy komfort dzięki przestronnej konstrukcji. Przy każdym wejściu znajduje się wielofunkcyjna przestrzeń, która nie jest ograniczona składanymi siedzeniami, co zwiększa wygodę pasażerów. Wszystkie pojazdy pozbawione są barier dla pasażerów z ograniczoną mobilnością. A przemieszczaniu się osób na wózkach na stacjach z niższymi peronami pomoże winda zabudowana w ezt.

System informacji pasażerskiej w czasie rzeczywistym wyświetli aktualne czasy przyjazdu i odjazdu, jak również opcje połączeń na poszczególnych stacjach. Pojazdy będą również wyposażone w specjalną powłokę na szybach, opracowaną przez Siemens Mobility, która znacznie poprawia odbiór sygnału z telefonów komórkowych na pokładzie. W całym pociągu dostępna będzie również bezpłatna sieć WiFi.

Mireo firmy Siemens Mobility to skalowalny przegubowy zespół trakcyjny, którego masa została znacznie zmniejszona dzięki różnym rozwiązaniom konstrukcyjnym, takim jak wózki z wewnętrznym łożyskowaniem zestawów kołowych. Znacząco poprawiona aerodynamika, w porównaniu z poprzednimi modelami, znacznie zmniejsza zużycie energii przez pojazd. Pojazd osiąga prędkość maksymalną 160 km/h.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony