Partnerzy serwisu:

Adamczyk ministrem infrastruktury? PiS nie potwierdza

jm, Rynek Kolejowy 27.10.2015 257

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-10-26 17:28:54 Autor: Ala31
---.play-internet.pl
Na wstępie to PiS da nam podwyżki w hipermarketach i olbrzymie prowizje od transakcji bankowych. Prowadzenie konta od 17 do 43zl co miesiąc. Przelew od 7 zł. Aż wam moherowe Capecki spadną :)
2015-10-26 17:39:47 Autor: moher
---.wroclaw.dialog.net.pl
Każdy bankomat powinien sobie już teraz przygotować małą walizeczkę w której znajdą się środki higieny (szczoteczka, pasta do zębów itp) oraz bielizna na zmianę. Kiedy o 6 rano smutni panowie zapukają do drzwi będzie jak znalazł do zabrania ze sobą. :)
2015-10-26 17:44:17 Autor: Reforma PKP
---.adsl.inetia.pl
Biedne bankomaty :D
Ich czas minął, a teraz to już tylko mogą w Luksemburgu szukać pracy...

A OPOZYCJI pozostało już tylko opłacanie hejterów...
Życzę przyszłemu ministrowi uczynienia dużo dobrego dla kolei, satysfakcji i odkręcenia 15 lat rządów nieudanej reformy kolei.
2015-10-26 17:52:09 Autor: Łoś super ktoś
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jeszcz ratujcie i cofnijcie rozwalanie PKP Informatyki.
2015-10-26 18:01:21 Autor: gość
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Brawo! Pierwsza partia która mówi wprost - prywatyzacja to zbrodnia.

[Admin: zmoderowano]
2015-10-26 18:03:44 Autor: PITZ filia
---.207.107.13
Ala31:

Przy kilkudziesieciu bankach na polskim rynku, czy podobnej ilosci sieci handlowych wielkopowierzchniowych? Przy tak ogromnej konkurencji ciezko o oligopole i zmowy cenowe, jedna podniesie ceny to czesc klientow ucieknie do drugiej sieci, ktora cen nie podniesie.
2015-10-26 18:50:33 Autor: Korrek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Misie,
czytajcie co pan Polaczek mówi.
On mówi, że będą analizować sprzedaż. Nie mówi, że ją cofną. Możliwe są różne scenariusze. Również ten, że z analizy wyjdzie, że prywatyzacja była OK.

Jestem tego na 1000 % pewny.
Tym bardziej, że to PiS będzie miał teraz do podziału okrągłą sumkę z tej prywatyzacji do podzielenia. I chwała z tego przypadnie właśnie ... PiS-owi... Zrezygnują z tego? Wątpię...
2015-10-26 19:23:50 Autor: matrix
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-10-26 19:31:30 Autor: Reforma PKP
---.adsl.inetia.pl
Moim zdaniem PKP Energetyka powinna zostać połączona z PLK w jedną spółkę infrastrukturalną.
Szkoda też TK Telekom, ale z drugiej strony odtąd członkowie Grupy PKP mogą wybierać sobie dostawcę.
Zachowanie spójności infrastruktury wymaga powrotu PKP Energetyki.
Co do PKP Informatyki to wymaga ona przemyślanej reformy, być może nawet rozczłonkowania w obrębie grupy, ale musi to być przemyślane. Nie jak chciały bankomaty na szybko...
2015-10-26 19:55:51 Autor: hy
---.warszawa.vectranet.pl
a co on zrobił jak był ministrem, co zrobił dla kolei. G zrobił i tyle samo z kolegami zrobią. 0 zmian zapaść i marazm.
2015-10-26 20:30:02 Autor: Kolejarz realista
---.adsl.inetia.pl
Spadochroniarze ze wszystkich spółek kolejowych ŁĄCZCIE SIĘ i spadajcie szybko do PO na poprzednie posadki.
2015-10-26 21:10:18 Autor: symulator
---.dynamic.chello.pl
chyba w UTK tez niektorzy panowie (i panie) nie spia spokojnie.
2015-10-26 21:19:04 Autor: czyżnie?
---.play-internet.pl
[Admin: zmoderowano], którzy sprywatyzowali bandę związkową w PKP Energetyka bo nic kacza . o tam nie znajdziesz.: )
2015-10-26 21:21:17 Autor: czyżnie?
---.play-internet.pl
@Reforma PKP
Zejdź na ziemię idioto. PiSokomuchy niczego nie cofną. :D o potrafią zrobić i o zrobią a Polska kolej pod ich rządami będzie leżała jak leżała w latach 2005-2007 tylko ty oczywiście masz takiego alzheimera, że tego pamiętać nie możesz. :D
2015-10-26 21:23:11 Autor: Hans Winkler
---.120.225.195.static.bait.pl
@h
Porównaj wielkość dotacji budżetowej w latach, kiedy resortem kierował Polaczek do tego, co teraz dostaje PLK i IC.
PIS powinno sprawdzić, na co i jak wykorzystywane są miliardy złotych dofinansowania działalności tych spółek. Na jakim poziomie określono wskaźniki wydajności, jakie przyjęto cele i jak ministerstwo kontroluje działalność spółek kolejowych, w które pompuje miliardy złotych rocznie.
2015-10-26 21:29:08 Autor: czyżnie?
---.play-internet.pl
@ hans

to zrób porównanie i pokaż wszystkim, jak to wydajnie pisokomusza banda złodzie rządziła. :D czy jezdziło się wtedy a czym teraz i ile wyremontowano za ich rządów km torów. :D
2015-10-26 21:48:44 Autor: stary kolejowy emeryt
---.dynamic.chello.pl
Kolej rozpieprzył AWS czyli w niemałym stopniu poprzednicy pislamu.Podział na spółki i spółeczki tylko po to żeby mieć stołki do obsadzenia doprowadził do obecnej sytuacji.Tacy panowie jak "wielki"senator Kogut,chyba prezes Związku Pracodawców Kolejowych Mamiński i wielu im podobnych śmieją się teraz.Dołożyły się do tego wszystkie związki działające na kolei,należy im się też "podziękowanie" za obsadę stołków w radach nadzorczych.I mamy co mamy,rózne mundury,rózne umowy o pracę.Nawet bezpłatnych przejazdów które były od czasów przedwojennych nie umieli utrzymać.Polska kolej powili idzie na dno organizacyjne.Zobaczmy jak układane są rozkłady jazdy i przez kogo,według mnie chyba przez krawców.Mógłbym wymieniać przykłady ale nie chcę już zanudzać.
2015-10-26 22:44:52 Autor: Reforma PKP
---.adsl.inetia.pl
Moim zdaniem jedyną nadzieją jest redukcja liczby spółek do minimum. Jeśli sprzedadzą te mikrospółeczki to czeka nas wielki bałagan i zarząd rabunkowy. Według mnie do PKP powinny powrócić TK Telekom i PKP Energetyka. Wszystkie spółki infrastrukturalne oraz mienie PKP SA powinny utworzyć nowe PLK. PKP IC, PKP SKM, Wars oraz PR powinny utworzyć nowe PKP. Oprócz tego powinny pozostać PKP Cargo i PKP LHS.

Oczywiście nasuwa się problem z drobnicą. PKP Informatykę trzeba poddać analizom. Natura Tour jest na nic niepotrzebna. Drukarnia tak samo. Można je sprzedać. Wykluczając xCity, Budownictwo, TK , które trafiłyby do PLK zostają jeszcze CS i KOW. KOW można spokojnie zostawić współwłasnością, a CS sprzedać lub włączyć do PKP. W ten sposób postarałem się ograniczyć w teorii Grupę PKP do 4 spółek: PLK, PKP, PKP Cargo i PKP LHS. Koszty zarządzania spadłyby sporo, a ponadto łatwiej byłoby tym kierować. Piszę to znowu z racji, że nowy rząd będzie podejmował decyzje ws. przyszłości polskiej kolei. Za zaletę mojego pomysłu można uznać fakt, że nie uniemożliwiałby on uwolnienia rynku przewozów pasażerskich, a takowe w Czechach się sprawdziło.
2015-10-26 23:04:07 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post Hans Winkler:
"@h
Porównaj wielkość dotacji budżetowej w latach, kiedy resortem kierował Polaczek do tego, co teraz dostaje PLK i IC.
PIS powinno sprawdzić, na co i jak wykorzystywane są miliardy złotych dofinansowania działalności tych spółek. Na jakim poziomie określono wskaźniki wydajności, jakie przyjęto cele i jak ministerstwo kontroluje działalność spółek kolejowych, w które pompuje miliardy złotych rocznie."
O dotacji dla IC nie mówię, ale jaki problem miał PiS w latach 2005-7, żeby zwiększyć nakłady budżetowe na infrastrukturę PLK (nie mówię o funduszach UE, tylko właśnie o środkach krajowych, bo obecnie jest całkiem sporo rewitalizacji wykonywanych w 100% z funduszy krajowych)? Co stało na przeszkodzie?

A audyt obecnych wydatków zapewne przeprowadzi Biega do spółki z Rytlem :D
2015-10-26 23:40:56 Autor: \/// Goral ///\
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-10-26 23:59:53 Autor: Gillotyne
---.centertel.pl
Zgadzam się z Wami całkowicie, że PKP Energetyka powinna zostać wcielona do PLK, a samo PLK w ogóle odcięte na amen siekierą od PKP SA! Linia kolejowa i jej elementy u srk, zasilania, trakcja mają podlegać albo MIR albo, może i z czasem pod Min. Skarbu? Musiała by to być Agenda Rządowa, co może się stać po zakończeniu obecnej perspektywy unijnej.

Co innego IK i PKP Informatyka. W sumie można by te spółki połączyć w jedno. Czemu nie?
2015-10-27 02:03:40 Autor: kura
---.centertel.pl
Powinni sprywatyzować PLK, to inwestycje ruszą pełną parą, poprawi się rozkład jazdy i spadną stawki dostępu. Bo prywatny znaczy dobry. Państwowy znaczy dziadostwo. Mogliby też sprywatyzować MIR. Ale niczego nie sprywatyzują bo muszą dać zartrudnienie tysiącom członków partii, ich kolegom i rodzinom. W prywatnym sektorze żaden z nich ani jednego dnia by nie popracował.
2015-10-27 06:43:10 Autor: SIki_Weroniki
---.static.ip.netia.com.pl
Może pan wielki ekspert od kolei opowie co sądzi o połączeniu w 2007 4 prężnie działających spółek z grupy PKP: Zakładu Napraw Infrastruktury Radom Sp. z o.o., Zakładu Napraw Infrastruktury w Warszawie Sp. z o.o., Zakładu Napraw Infrastruktury w Stargardzie Szczecińskim Sp. z o.o. oraz Przedsiębiorstwa Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Katowicach Sp. z o.o. i utworzenia z nich Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury Sp. z o.o.? Bo to przecież był pomysł pana Polaczka. Żeby łatwiej się dało sprywatyzować i potem wyciąć z rynku. Panie Jerzy może spotka się pan z byłymi pracownikami i pozostałą, pracującą jeszcze garstką, która zaraz też straci pracę. I solennie pan obieca zbadanie okoliczności powstania, prywatyzacji i upadku firmy mającej w okresie świetności ponad 50% wysokowydajnych maszyn torowych w Polsce. No i oczywiście ukaże pan i pańska partia winnych tego nieszczęścia.
No tak, sam pan sobie nie przyp... za ten cudowny pomysł...

Teraz tylko współczuć pracownikom pozostałych w PLK spółek utrzymaniowych. Szyją im buty wg wzoru ministra Polaczka tak doskonale sprawdzonego w PNI.
2015-10-27 07:19:44 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
Mam nadzieję, że wcześniej znowelizujecie kodeks karny :-)
2015-10-27 07:37:20 Autor: djasiek573
---.tsm.tarnobrzeg.pl
A ten wybitny "znafca" kolei i ogólnie transportu już nóżkami przebiera..Ma szansę dokończyć to,,co popsuł.Ma szansę...
2015-10-27 09:00:17 Autor: zeus04
---.133.22.13
Wybitni "znawcy"...aż przebierają nóżkami i chcą "pomagać" rządowi :) Rynek pracy nie przyjmnie jednak aż tylu politologów. W Polsce jest dużo do zrobienia. Kto ma obsługiwać koparki, betoniarki itp. ?
2015-10-27 09:00:49 Autor: zeus04
---.133.22.13
przyjmie miało być...
2015-10-27 12:25:46 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
[Admin: zmoderowano]
2015-10-27 12:33:37 Autor: mnb
---.10.5.123
Z tej dwójki zdecydowanie wolę Adamczyka. Zapomina się jeszcze o Tchórzewskim, ale jego - ze względu na długą historię w parlamencie - prędzej typuję na marszałka Sejmu.

Może też być tak, że resort obejmie ktoś z zewnątrz. W końcu PiS zawsze lubił otaczać się profesorami.
2015-10-27 13:28:37 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post Kryniczanin:
"Mam nadzieję, że wcześniej znowelizujecie kodeks karny :-)"
"2015-09-14 13:47:01 Autor: Kryniczanin
No cóż trzeba się zrzucić na pociągi kampanijne do Oświęcimia.

2015-09-14 13:57:35 Autor: Kryniczanin
Zobacz kto kandyduje z Oświęcimia z PO a będziesz wiedział na co pójdzie a właściwie na kogo
kampanię kasa zajumana z Kryniczanki i innych.

2015-09-14 14:33:15 Autor: Kryniczanin
Uroczyście ogłosimy około 20 października powrót do Oświęcimia, konferencja, wizyta
gospodarska w terenie.

2015-09-14 14:50:31 Autor: Kryniczanin
Jakiś Ty mało życiowy. W ostatni tydzień kampanii robi się oficjalne powroty.

2015-10-05 13:44:58 Autor: Kryniczanin
Jak zwykle miałem rację!"

No i była ta wizyta gospodarska czy jej nie było?
Kampanię na tych pociągach (Kraków-Skawina-Zator-Oświęcim) robił poseł-elekt Sowa z PO czy poseł-elekt Biernat z PiS?

Scenariusz Kryniczanina, który zawsze ma rację nie sprawdził się.
Co więcej - Sowa uzyskał więcej głosów w gminach, przez które pociągi Kraków-Skawina-Zator-Oświęcim przejeżdżać w ogóle nie będą. W owych gminach Sowa uzyskał tylko 35,51% wszystkich głosów, Biernat – 82,2%. Nawet bez tych 5468 głosów z gmin, w których pojadą kampanijne (wg Kryniczanina) pociągi, Sowa tak czy siak mandat by uzyskał. A Biernat nie.

"2015-10-05 13:44:58 Autor: Kryniczanin
Jak zwykle miałem rację!
2015-10-27 13:36:57 Autor: Skipper
---
[Admin: zmoderowano]
2015-10-27 14:02:50 Autor: PiotrW_
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Maurycy+

Maurycy, daj sobie spokój z tymi epitetami, naprawdę... Dajmy im szansę - niech pokażą co potrafią, a nuż będzie lepiej. Może też być gorzej, to fakt, ale cóż... Wybrane? Wybrane. Maszerujemy dalej.

I szczerze? Wcale a wcale nie przeszkadzałyby mi kaplice nawet na wszystkich dworcach, gdyby jednocześnie z tych dworców z dobrą częstotliwością, dobrą ofertą, w różnych kierunkach, przez cały dzień odjeżdżały dopasowane do potrzeb pasażerów i skomunikowane ze sobą pociągi różnych kategorii z jednym wspólnym biletem. Tak, żeby móc przyjść, wsiąść/wysiąść/przesiąść się i spokojnie kontynuować podróż czy inny cel.

To jest kluczowe. A kaplicę przecież można ominąć.

Wiem, wiem... kaczofaszyzm itp. Hm... no jakoś ja się nie boję. Natomiast mierżą mnie co nieco te obrzydliwe, pejoratywne określenia wymierzone w Kaczyńskiego i PiS (zresztą w kogokolwiek), zwłaszcza w przestrzeni publicznej. To także nie moja bajka (PiS), ale odrobina szacunku i powściągnięcie języka nikomu jeszcze nie zaszkodziły.

A powiem więcej. Moim zdaniem, to m.in. na takiej retoryce uprawianej przez różnych celebrytów, politologów, dziennikarzy (często, wydawałoby się, poważnych) przejechała się ex-władza w ostatnią niedzielę.

To w sumie działa na krótką metę i w ostatecznym rozrachunku uderza w swojego nadawcę, a najboleśniej przekonała się o tym m.in. lewica, np. Janusz Palikot, który w słowach wszak nie przebierał. No to się doigrał.
2015-10-27 14:35:01 Autor: hellen
---.dynamic.chello.pl
Tak, Kryniczanin zawsze ma racje. Tak jak od paru lat, gdy z regularnością co kilka miesiecy wieszczył zawieszenie ruchu na odc. Krynica-Nowy Sącz (a co nigdy się nie dokonało). Wieszczył również np. zlikwidowanie wszystkich nocnych TLK - i oczywiscie okazało się to mizerną plotką.
2015-10-27 14:47:00 Autor: Lukasz_Paschala
---.ssp.dialog.net.pl
Zbrodnia przekiwko komu? chyba tylko przeciw Pana/Pani oszczędnością, żeby były jeszcze mniejsze. Prywatyzacja jest była i mam nadzieję, że będzie i to w większym stopniu
2015-10-27 14:54:05 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
@Piotr W_

Jakie epitety?
może lekka ironia,
ale Polska już ma klęczącego Dudusia, teraz będzie miała klęcząco-smoleński rząd z obiecankami-cacankami,

napisałem kiedyś, że to co obecnie robi się na kolei - potoczy się jeszcze siłą inercji - może przez pół roku, może rok,
potem nastąpi cisza,
wc-premierzy kukiz i gliński, a nad nimi Żoliborski Pierwotniak z "polityką miłości",
pisanie prawa pod własne potrzeby - no w końcu te 8 lat "rozkradania" trzeba rozliczyć...
2015-10-27 14:56:18 Autor: wolf
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Ogolem ciezko bedzie to wszystko polaczyc w 1 spolke. Jedynym wyjsciem jest to zeby wszyscy byli pod szyldem PKP i wtedy namiastka jednej koleji juz jest.
2015-10-27 14:58:02 Autor: Lukasz_Paschala
---.ssp.dialog.net.pl
Andrzej Adamczak to człowiek który kompletnie nie zna się na transporcie ani na logistyce, już lepsza był minister Maria Wasiak bo chociaż o kolej dbała a ten "pan" będzie dbał tylko o swój stołek i o konto w banku
2015-10-27 15:35:19 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
Ano, co potrafi pan pOseł Adamczyk?

A to że ukończył w wieku 20 lat zawodówkę budowlaną,
a potem został już tylko działaczem, udzielającym się na wszelkiego rodzaju gminno-wiejskich masówkach,

nie przepracował nawet dnia w jakimkolwiek przedsiębiorstwie związanym z infrastrukturą,
infrastruktura po raz kolejny z deszczu pod rynnę...
2015-10-27 15:48:08 Autor: Przego
---.play-internet.pl
Też uważam, że Adamczyk się nie nadaje. Na Komisji Infrastruktury nawet jak czytał z kartki, to przekręcał nazwy spółek kolejowych, nie wnosił nic konstruktywnego do dyskusji. Ma małe rozeznanie w temacie. Dużo lepszymi kandydatami są Polaczek i Tchórzewski.
2015-10-27 15:56:45 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post Lukasz_Paschala:
"Andrzej Adamczak to człowiek który kompletnie nie zna się na transporcie ani na logistyce, już lepsza był minister Maria Wasiak bo chociaż o kolej dbała a ten "pan" będzie dbał tylko o swój stołek i o konto w banku"
Co Adamczyk ma do powiedzenia w temacie infrastruktury można było zobaczyć wczoraj w TVP Kraków http://krakow.tvp.pl/22355780/26-x-2015-godz-1830 od 5:48. Kopalnia Brzeszcze, Huta w Krakowie i północna obwodnica Krakowa. O kolei dosłownie tyle: "działania dotyczące inwestycji kolejowych".

A do poprzedniego wPiSu wkradł się błąd.
Sowa nie 35,51, tylko 26,2%, a Biernat 45,12% zamiast 82,2%. Nie zmienia to faktu, że bez głosów z Zatora, Oświęcimia, Przeciszowa, Brzeźnicy i Spytkowic Biernat nie uzyskałby mandatu, a Sowa już tak.
Za POmyłkę przepraszam.
2015-10-27 16:27:50 Autor: Reforma PKP
---.adsl.inetia.pl
A pani W. była lepsza? Ja bym chciał tylko ukrócenia patologicznego tworu jakim sama w sobie od 15 lat jest Grupa PKP, ale nie przez likwidację, rozbiórkę i zaoranie, ale naprawę jej.
PS: A pan N. był lepszy? Pogrzebał KDP. Może, gdyby doczekał Pendolino to nareszcie pociąg byłby punktualny wg jego zegarków ,,MADE IN SWISS".
2015-10-27 16:36:05 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
Zdaje się że ów pan pOseł zza pleców katechety Gowina coś tam bąknął,
może sam nawet nie wiedział co powiedział...
2015-10-27 16:38:09 Autor: PiotrW_
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Maurycy+

To co się wydarzyło w niedzielę dobitnie pokazuje, jak bardzo społeczeństwo spragnione jest zmiany. Po prostu zmiany, byle tylko nie słuchać już tej fałszywej propagandy sukcesu. Więc wybrało "klęczącego Dudusia", a jego byłej partii dało ogromny kredyt zaufania.

Dziwisz się? Bo ja ani trochę. I nie. Nie jest tak, że to społeczeństwo nie dorosło do demokracji, jak próbują to imputować co niektórzy. To władza nie dorosła do tego, by być władzą. Dlatego już nią nie jest (ku swojemu ogromnemu zdziwieniu).

A obecnej będzie się patrzeć na ręce zdecydowanie uważniej. Oj niełatwe przed nimi zadanie, niełatwe, ale - powiadam - dajmy im szansę. Jeśli wyciągną wnioski i naprawdę zrobią coś konstruktywnego - również na kolei, bo na to wszyscy na tym forum przecież liczymy - no to super. Jeśli nie - najbliższe wybory za max 48 miesięcy, a upadek rządzących będzie jeszcze większy niż ten niedzielny.
2015-10-27 17:19:35 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
@PiotrW_

Jakie "społeczeństwo"?
To lekko ponad 5 milionów otępiałego narodu, ludzie których regularnie karmiono prymitywną, propagandową papkę, durnowatymi obiecankami rodem z matrixu,
50 proc. frekwencji,
na miejscu tego pana posła od infry, do pomocy wziąłbym kierowcę greckiego melexa, nawalony - nada się...
2015-10-27 17:39:03 Autor: Iksds8dcnmvmvb
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Może dotrze do prawdy jak ukartkowano krycie kontraktowanego ( kontraktowano za komuny bydło i trzode chlewą) pracownika z PLK S.A. który zlecił wykonanie prac na terenie nie tej firmyi pracownik teraz lezy 2 m pod ziemia a on nie jest odsuniety od stanowiska .
PKP Energetyka
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony