Abellio zjeżdża z niemieckich torów. Kontrakty wracają do DB
Michał Szymajda ⚫ 28.12.2021 ⚫
3,4k

Fot. Jan Derk Remmers, CC BY-SA 4.0
Spółka Abellio, która realizowała przewozy kolejowe w różnych niemieckich landach, właśnie zbankrutowała. Eksperyment, w który kapitałowo były zaangażowane Koleje Holenderskie, okazał się niewypałem.
Jak informuje portal Railway-News, we wrześniu 2021 Netherlandse Spoorwegen – holenderska państwowa spółka matka – zapowiedziała obcięcie środków finansowych przeznaczonych dla swojej spółki córki – Abellio. Pod znakiem zapytania stanęła usługa, którą Abellio wykonywało nowymi pociągami (są własnością samorządów) dla takich regionów jak Badenia-Wirtembergia, czy Północna Westfalia. Jasnym stało się, że Abellio będzie musiało zostać zastąpione innymi operatorami od grudnia 2021 roku.
W Badenii Wirtembergii rozwiązaniem okazało się kupno oddziału Abellio przez Südwestdeutsche Landesverkehrs (SWEG), którego kapitał jest państwowy. SWEG będzie realizował przewozu do grudnia 2023. Po tym terminie wykonawcę przewozów wyłoni przetarg.
W Północnej Westfalii Abellio będzie kursować do końca stycznia 2022. Operacje spółki zostaną przejęte przez państwowe DB Regio, National Express i spółkę Vias. DB Regio wróci do operowania na liniach S-Bahn, gdzie w 2019 roku straciło kontrakt na rzecz… Abellio. National Express wejdzie na trasy RRX między Akwizgranem a Hamm, przejmując nowoczesną flotę piętrowych pociągów Siemensa, a także na linii RE11 z Dusseldorfu do Kassel. Vias przejmie linię między Dusseldorfem a holenderskim Arnhem oraz linię S-Bahn między Solingen a Wuppertalem. Także w tym wypadku nowy operator zostanie wyłoniony w drodze przetargu i przejmie przewozy od grudnia 2023 roku.
Portal Railway News podkreśla, że zmiana operatora jest olbrzymim logistycznym przedsięwzięciem. Ma się odbyć tak, aby pasażerowie w możliwie najmniejszy sposób odczuli zmianę. Tabor, będący własnością regionów, zostanie przekazany nowym operatorów, około tysiąca osób, w tym maszyniści i drużyny konduktorskie, zmieni pracodawcę.
W Niemczech wciąż będą działać dwie inne spółki córki Abellio. Nie wszędzie więc dojdzie do zamiany tego operatora.
W Badenii Wirtembergii rozwiązaniem okazało się kupno oddziału Abellio przez Südwestdeutsche Landesverkehrs (SWEG), którego kapitał jest państwowy. SWEG będzie realizował przewozu do grudnia 2023. Po tym terminie wykonawcę przewozów wyłoni przetarg.
W Północnej Westfalii Abellio będzie kursować do końca stycznia 2022. Operacje spółki zostaną przejęte przez państwowe DB Regio, National Express i spółkę Vias. DB Regio wróci do operowania na liniach S-Bahn, gdzie w 2019 roku straciło kontrakt na rzecz… Abellio. National Express wejdzie na trasy RRX między Akwizgranem a Hamm, przejmując nowoczesną flotę piętrowych pociągów Siemensa, a także na linii RE11 z Dusseldorfu do Kassel. Vias przejmie linię między Dusseldorfem a holenderskim Arnhem oraz linię S-Bahn między Solingen a Wuppertalem. Także w tym wypadku nowy operator zostanie wyłoniony w drodze przetargu i przejmie przewozy od grudnia 2023 roku.
Portal Railway News podkreśla, że zmiana operatora jest olbrzymim logistycznym przedsięwzięciem. Ma się odbyć tak, aby pasażerowie w możliwie najmniejszy sposób odczuli zmianę. Tabor, będący własnością regionów, zostanie przekazany nowym operatorów, około tysiąca osób, w tym maszyniści i drużyny konduktorskie, zmieni pracodawcę.
W Niemczech wciąż będą działać dwie inne spółki córki Abellio. Nie wszędzie więc dojdzie do zamiany tego operatora.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |