Partnerzy serwisu:

90 zmodernizowanych wagonów od FPS już w PKP Intercity [zdjęcia]

Michał Szymajda 15.01.2020 425

arrow
arrow
90 zmodernizowanych wagonów od FPS już w PKP Intercity [zdjęcia]
fot. M. Szymajda, Rynek Kolejowy
90 zmodernizowanych wagonów od FPS już w PKP Intercity [zdjęcia]
90 zmodernizowanych wagonów od FPS już w PKP Intercity [zdjęcia]
90 zmodernizowanych wagonów od FPS już w PKP Intercity [zdjęcia]
90 zmodernizowanych wagonów od FPS już w PKP Intercity [zdjęcia]
90 zmodernizowanych wagonów od FPS już w PKP Intercity [zdjęcia]
90 zmodernizowanych wagonów od FPS już w PKP Intercity [zdjęcia]
PKP Intercity z końcem 2019 roku odebrało ostatnie z 90 wagonów, które dla przewoźnika zmodernizował H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych w Poznaniu. Tym samym poznański producent taboru zrealizował warty blisko 410 mln zł kontrakt pięć miesięcy przed czasem.
PKP Intercity umowę na modernizację pierwszych 60 wagonów podpisało w listopadzie 2017 r. Jej przedmiotem było wykonanie naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją oraz późniejszym przeglądem na 3. poziomie utrzymania 60 wagonów typu 111A, które po gruntownej przebudowie otrzymały oznaczenie 174A. Później kontrakt rozszerzono o 30 wagonów. Łącznie przebudowa 90 wagonów kosztowała blisko 410 mln zł brutto.

– Udana współpraca PKP Intercity z H. Cegielski – Fabryką Pojazdów Szynowych jest modelowym przykładem projektu, na którym korzystają wszyscy – obydwie spółki, sektor kolejowy, rynek pracy, a na końcu pasażerowie. Miliardy złotych, które przewoźnik inwestuje w nowoczesny tabor, już mają, a będą mieć jeszcze większy wpływ na dalszy wzrost popularności kolei w Polsce. Realizowane przez nas obecnie gigantyczne inwestycje w linie kolejowe, dworce i tabor już przynoszą spodziewane efekty – mówi Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

– Unowocześnione wagony pozostały pojazdami z przedziałami 2. klasy. W każdym z klimatyzowanych przedziałów jest 6 foteli, a przy każdym z nich gniazdko do ładowania urządzeń elektrycznych. Na korytarzach znajdują się wyświetlacze informujące o trasie, zainstalowany bardzo wyraźny system rozgłoszeniowy, są toalety z zamkniętym obiegiem. Naprawione wagony posadowiono na cichych wózkach 25AN. Ponadto w wagonach zainstalowane zostały wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu.

Dążymy do najwyższej jakości świadczonych usług. Nowoczesna flota, w którą konsekwentnie inwestujemy, istotnie wpływa na to, że z naszych usług korzysta coraz więcej osób. Zmodernizowane, komfortowe wagony, które odebraliśmy od H. Cegielski – Fabryki Pojazdów Szynowych, wzmacniają nasz park taborowy – mówi Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity.

Z pierwszych zmodernizowanych wagonów pasażerowie mogli korzystać już w grudniu 2018 roku. Przez cały ubiegły rok FPS H. Cegielski konsekwentnie przekazywała PKP Intercity kolejne pojazdy. Podpisana w listopadzie 2017 roku umowa zakładała, że producent miał 30 miesięcy na wykonanie zamówienia. Zakończenie go teraz oznacza, że H. Cegielski zmodernizował wszystkie wagony aż pięć miesięcy przed wymaganym terminem. Obecnie FPS buduje jeszcze dla PKP Intercity 81 zupełnie nowych wagonów dla pociągów międzynarodowych. Wykonywane są także wagony z zamówienia MON. Oba typy zobaczymy jeszcze w 2020 roku.

– Cieszy nas harmonijnie rozwijająca się współpraca z PKP Intercity. Ten projekt pokazał, że nasza spółka potrafi nie tylko dostarczać tabor najwyższej jakości, ale także realizować zamówienia w bardzo dobrym tempie – zapewnia Hubert Stępniewicz, prezes H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych.

Zmodernizowane wagony będą obsługiwać połączenia na trasach:

  • Szczecin – Trójmiasto – Olsztyn – Białystok,
  • Wrocław/Zielona Góra – Poznań – Gdynia/Olsztyn – Białystok,
  • Kraków/Lublin– Katowice – Wrocław – Zielona Góra –Szczecin – Świnoujście,
  • Przemyśl – Lublin – Warszawa – Bydgoszcz – Gdynia/Piła – Kołobrzeg/Gorzów Wlkp.,
  • Suwałki – Białystok/Lublin – Warszawa – Poznań – Szczecin/Gorzów Wlkp./Zielona Góra.
Obecnie włączane są do pociągów:
IC Bolko relacji Szczecin – Lublin – Szczecin,
IC Gryf relacji Szczecin – Olsztyn – Szczecin,
IC Drwęca relacji Olsztyn – Poznań – Olsztyn,
IC Albatros relacji Gdańsk – Szczecin – Gdańsk,
IC Żuławy relacji Szczecin – Olsztyn – Szczecin,
IC Jeziorak relacji Olsztyn – Poznań – Olsztyn,
IC Mewa relacji Warszawa – Szczecin/Gorzów Wlkp. – Warszawa,
IC Mamry relacji Wrocław – Białystok – Wrocław,
IC Sztygar relacji Wrocław – Lublin – Wrocław,
IC Morcinek relacji Wrocław – Lublin – Wrocław,
IC Jagiełło relacji Lublin – Kraków – Lublin,
IC Hetman relacji Wrocław – Lublin/Hrubieszów – Wrocław,
IC Korfanty relacji Wrocław – Katowice – Wrocław,
IC Pomorzanin relacji Gdynia – Wrocław – Gdynia,
IC Starzyński relacji Warszawa – Terespol – Warszawa.

Od 27 stycznia zmodernizowane wagony będą włączane także do składu IC Zielonogórzanin relacji Warszawa – Zielona Góra – Warszawa.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony