Partnerzy serwisu:

59 wagonów PKP Intercity standardu „Z” do naprawy P5

Michał Szymajda 21.05.2021 6,8k

59 wagonów PKP Intercity standardu „Z” do naprawy P5
Fot. ms, rynek-kolejowy
PKP Intercity poszukuje wykonawcy naprawy głównej (P5) łącznie 59 lubianych przez pasażerów wagonów serii 152A i 154A.
Wagony 152A i 154A były produkowane w FPS H. Cegielski w latach 1997–2003. Bazują na sprawdzonych rozwiązaniach z wagonów serii Z produkowanych w Niemczech, które także posiada w swoim taborze PKP Intercity. Wagony 152A są jedynymi bezprzedziałowymi wagonami pierwszej klasy (nie licząc tych znajdujących się w ezt) znajdującymi się w taborze IC. Wagony 154A są pojazdami klasy drugiej, również bezprzedziałowymi.

Ze względu na znakomite wyciszenie oraz bardzo wygodne fotele są jednymi z najlepszych wagonów znajdujących się w taborze operatora. Pojawiają się głównie w pociągach ekspresowych, ale można je zobaczyć także w składach niektórych pociągów IC (np. IC Parsęta). Mogą kursować z prędkością 200 km/h, chociaż w Polsce, z uwagi na brak ETCS w lokomotywach Husarz, z tej możliwości się nie korzysta.

Przetarg podzielono na dwa zadania. Wykonawca chętny do przeprowadzenia P5 nie musi składać oferty na oba. Co ciekawe – przetarg nie obejmuje modernizacji. Z naprawy P5 wagony mają wyjechać „jak nowe”, ale zachowując swoje obecnie posiadane parametry z niewielkimi tylko zmianami. W zadaniu pierwszym chodzi o wykonanie naprawy na 5. poziomie utrzymania z zachowaniem zasadniczych parametrów eksploatacyjnych oraz późniejszy przegląd na 3. poziomie utrzymania (po 18 miesiąca eksploatacji) 24 wagonów osobowych typu 152A. Taki sam zakres prac jest w zadaniu drugim, gdzie przegląd i naprawy przejść ma 35 wagonów 154A. Zamawiający wymaga wykonania naprawy z zachowaniem zasadniczych parametrów jednego wagonu (czas postoju wagonu) w terminie nie dłuższym niż 70 dni kalendarzowych. PKP Intercity wymaga wykonania naprawy z zachowaniem zasadniczych parametrów pierwszego wagonu (czas postoju wagonu) w terminie nie dłuższym niż 250 dni kalendarzowych.

W przetargu kryterium ceny dominuje (80%), okres gwarancji i rękojmi na wykonaną naprawę i dokumentację stanowi 10%, podobnie jak termin wykonania naprawy z zachowaniem zasadniczych parametrów eksploatacyjnych jednego wagonu. Oferty można składać do 22 czerwca 2021 roku.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony