Pięć miliardów na inwestycje kolejowe w Wielkopolsce
inf. prasowa PKP PLK ⚫ 26.10.2016 ⚫
896

Poznań Głównyfot. MS
Szybsza podróż między województwami, wygodniejsze połączenia regionalne, nowoczesne stacje i przystanki, lepsze warunki dla przewozu towarów. Takie będą efekty realizacji projektów z Krajowego Programu Kolejowego w województwie wielkopolskim. Tylko na podstawowej liście KPK są projekty za 5 mld złotych.
Będzie szybciej
Dla mieszkańców województwa i podróżujących po liniach kolejowych w regionie efektem prac będzie skrócenie podróży oraz lepsza obsługa pasażerów na stacjach i przystankach.
Po zakończeniu wszystkich prac, ponad godzinę krócej pojadą najszybsze pociągi na trasie Poznań – Wrocław (z 2 h 35 min do ok. 1 h 30 min), o 40 minut skróci się także podróż z Poznania do Piły (1 h zamiast 1h 40 min). Podobne skrócenie, po zakończeniu prac, uda się osiągnąć na trasie z Poznania do Szczecina – podróż skróci się o 35 minut (ok. 1 h 40 min zamiast 2 h 15 min). Sprawniejsze i krótsze podróże będą również na trasach: Poznań – Warszawa (z 2 h 35 min do ok. 2 h 20 min), Poznań – Inowrocław (z 1 h do ok. 50 min) i Poznań Franowo – Kiekrz (z 13,5 min do ok. 10 min).
Miliardy na inwestycje
– PKP Polskie Linie Kolejowe w obecnej perspektywie kontynuują poprawę oferty dla dalekobieżnych przewozów pasażerskich np. wykorzystujących trasę Poznań – Szczecin – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych. – Jednocześnie poprawi się komunikacja na liniach regionalnych np. Poznań – Piła i w aglomeracji. Prace PLK przyniosą też znaczącą poprawę warunków dla przewozów towarowych. Przykładem takiej inwestycji może być odcinek Poznań Franowo – Kiekrz – dodaje.
Krajowy Program Kolejowy w województwie wielkopolskim przewiduje na liście podstawowej 13 projektów za ponad 5 mld zł. Lista rezerwowa obejmuje 9 projektów o wartości ponad 3,5 mld zł. Razem to 22 projekty o łącznej wartości blisko 9 mld zł.
– Wielkopolska to szybko i prężnie rozwijający się region, a inwestycje kolejowe są jego ważną częścią. Poprawa połączeń z Poznania do Wrocławia, Katowic czy Warszawy, wygodniejsze podróże w aglomeracji poznańskiej oraz poprawa warunków dla transportu towarowego znacząco podnoszą atrakcyjność naszego regionu – mówi Marlena Maląg, wicewojewoda wielkopolski.
Projekty na liście podstawowej:
• Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap III, odcinek Czempiń – Poznań – Faza II (POIiŚ);
• Prace na linii kolejowej E 59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie (CEF);
• Prace na linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempiń (CEF);
• Prace na linii kolejowej E 20 na odcinku Warszawa – Poznań – pozostałe roboty, odcinek Sochaczew – Swarzędz (CEF);
• Modernizacja linii kolejowej nr 354 Poznań Główny POD – Chodzież – Piła Główna (RPO);
• Prace na linii nr 353 Poznań Wschód – Dziarnowo (środki krajowe);
• Prace na liniach kolejowych nr 394, 395 na odcinku Poznań Franowo – Zieliniec – Kiekrz w ramach projektu: Zwiększenie dostępności magistrali E 20 i C-E 20 poprzez poprawę stanu technicznego przyległych linii kolejowych (środki krajowe);
• Prace na liniach kolejowych nr 281, 766 na odcinku Oleśnica / Łukanów – Krotoszyn – Jarocin – Września – Gniezno w ramach projektu: Udrożnienie podstawowych ciągów wywozowych z Dolnego Śląska (środki krajowe);
• Prace na linii kolejowej nr 272 na odcinku Kluczbork – Poznań Gł. w ramach projektu: Udrożnienie podstawowych ciągów wywozowych z Górnego Śląska (środki krajowe);
• Wymiana nawierzchni wraz z robotami towarzyszącymi na linii kolejowej nr 272 Kluczbork – Poznań, odcinek Kórnik – Poznań Główny wraz z przebudową mostu stalowego na rzece Warcie na stacji Poznań Starołęka w km 196,254 (środki krajowe);
• Modernizacja mostu w km 110,586 linii 281 Oleśnica – Chojnice wraz z dobudową brakujących przęseł w torze nr 1 (środki krajowe);
• Przywrócenie do eksploatacji linii kolejowej nr 181 na odcinku Kępno – Oleśnica w ramach projektu: Udrożnienie podstawowych ciągów wywozowych z Dolnego Śląska (środki krajowe);
• Modernizacja infrastruktury kolejowej w obrębie peronów stacji Poznań Główny po stronie zachodniej z dostosowaniem jej do obsługi osób niepełnosprawnych (środki krajowe).
Lista rezerwowa:
• Prace na linii kolejowej E 59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie, odcinek Wronki – Słonice (CEF);
• Prace na liniach kolejowych nr 14, 811 na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola – Ostrów Wlkp., etap II: Zduńska Wola – Ostrów Wielkopolski (POIiŚ);
• Prace na liniach kolejowych nr 14, 815, 816 na odcinku Ostrów Wlkp. – (Krotoszyn) – Leszno – Głogów wraz z elektryfikacją odcinka Krotoszyn / Durzyn – Leszno – Głogów (POIiŚ);
• Prace na liniach kolejowych nr 18, 203 na odcinku Bydgoszcz Główna – Piła Główna – Krzyż, etap I: prace na odcinku Bydgoszcz Główna – Piła Główna (POIiŚ);
• Prace na liniach kolejowych nr 18, 203 na odcinku Bydgoszcz Główna – Piła Główna – Krzyż, etap II: prace na odcinku Piła Główna – Krzyż wraz z elektryfikacją (POIiŚ);
• Prace na obwodnicy towarowej Poznania (POIiŚ);
• Prace na liniach kolejowych nr 281, 766 na odcinku Oleśnica / Łukanów – Krotoszyn – Jarocin – Września – Gniezno (POIiŚ);
• Rewitalizacja linii kolejowej nr 356 na odcinku Wągrowiec – Gołańcz – granica województwa (RPO);
• Rewitalizacja linii kolejowej nr 357 na odcinku Drzymałowo – Wolsztyn (RPO).
Dla mieszkańców województwa i podróżujących po liniach kolejowych w regionie efektem prac będzie skrócenie podróży oraz lepsza obsługa pasażerów na stacjach i przystankach.
Po zakończeniu wszystkich prac, ponad godzinę krócej pojadą najszybsze pociągi na trasie Poznań – Wrocław (z 2 h 35 min do ok. 1 h 30 min), o 40 minut skróci się także podróż z Poznania do Piły (1 h zamiast 1h 40 min). Podobne skrócenie, po zakończeniu prac, uda się osiągnąć na trasie z Poznania do Szczecina – podróż skróci się o 35 minut (ok. 1 h 40 min zamiast 2 h 15 min). Sprawniejsze i krótsze podróże będą również na trasach: Poznań – Warszawa (z 2 h 35 min do ok. 2 h 20 min), Poznań – Inowrocław (z 1 h do ok. 50 min) i Poznań Franowo – Kiekrz (z 13,5 min do ok. 10 min).
Miliardy na inwestycje
– PKP Polskie Linie Kolejowe w obecnej perspektywie kontynuują poprawę oferty dla dalekobieżnych przewozów pasażerskich np. wykorzystujących trasę Poznań – Szczecin – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych. – Jednocześnie poprawi się komunikacja na liniach regionalnych np. Poznań – Piła i w aglomeracji. Prace PLK przyniosą też znaczącą poprawę warunków dla przewozów towarowych. Przykładem takiej inwestycji może być odcinek Poznań Franowo – Kiekrz – dodaje.
Krajowy Program Kolejowy w województwie wielkopolskim przewiduje na liście podstawowej 13 projektów za ponad 5 mld zł. Lista rezerwowa obejmuje 9 projektów o wartości ponad 3,5 mld zł. Razem to 22 projekty o łącznej wartości blisko 9 mld zł.
– Wielkopolska to szybko i prężnie rozwijający się region, a inwestycje kolejowe są jego ważną częścią. Poprawa połączeń z Poznania do Wrocławia, Katowic czy Warszawy, wygodniejsze podróże w aglomeracji poznańskiej oraz poprawa warunków dla transportu towarowego znacząco podnoszą atrakcyjność naszego regionu – mówi Marlena Maląg, wicewojewoda wielkopolski.
Projekty na liście podstawowej:
• Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap III, odcinek Czempiń – Poznań – Faza II (POIiŚ);
• Prace na linii kolejowej E 59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie (CEF);
• Prace na linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempiń (CEF);
• Prace na linii kolejowej E 20 na odcinku Warszawa – Poznań – pozostałe roboty, odcinek Sochaczew – Swarzędz (CEF);
• Modernizacja linii kolejowej nr 354 Poznań Główny POD – Chodzież – Piła Główna (RPO);
• Prace na linii nr 353 Poznań Wschód – Dziarnowo (środki krajowe);
• Prace na liniach kolejowych nr 394, 395 na odcinku Poznań Franowo – Zieliniec – Kiekrz w ramach projektu: Zwiększenie dostępności magistrali E 20 i C-E 20 poprzez poprawę stanu technicznego przyległych linii kolejowych (środki krajowe);
• Prace na liniach kolejowych nr 281, 766 na odcinku Oleśnica / Łukanów – Krotoszyn – Jarocin – Września – Gniezno w ramach projektu: Udrożnienie podstawowych ciągów wywozowych z Dolnego Śląska (środki krajowe);
• Prace na linii kolejowej nr 272 na odcinku Kluczbork – Poznań Gł. w ramach projektu: Udrożnienie podstawowych ciągów wywozowych z Górnego Śląska (środki krajowe);
• Wymiana nawierzchni wraz z robotami towarzyszącymi na linii kolejowej nr 272 Kluczbork – Poznań, odcinek Kórnik – Poznań Główny wraz z przebudową mostu stalowego na rzece Warcie na stacji Poznań Starołęka w km 196,254 (środki krajowe);
• Modernizacja mostu w km 110,586 linii 281 Oleśnica – Chojnice wraz z dobudową brakujących przęseł w torze nr 1 (środki krajowe);
• Przywrócenie do eksploatacji linii kolejowej nr 181 na odcinku Kępno – Oleśnica w ramach projektu: Udrożnienie podstawowych ciągów wywozowych z Dolnego Śląska (środki krajowe);
• Modernizacja infrastruktury kolejowej w obrębie peronów stacji Poznań Główny po stronie zachodniej z dostosowaniem jej do obsługi osób niepełnosprawnych (środki krajowe).
Lista rezerwowa:
• Prace na linii kolejowej E 59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie, odcinek Wronki – Słonice (CEF);
• Prace na liniach kolejowych nr 14, 811 na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola – Ostrów Wlkp., etap II: Zduńska Wola – Ostrów Wielkopolski (POIiŚ);
• Prace na liniach kolejowych nr 14, 815, 816 na odcinku Ostrów Wlkp. – (Krotoszyn) – Leszno – Głogów wraz z elektryfikacją odcinka Krotoszyn / Durzyn – Leszno – Głogów (POIiŚ);
• Prace na liniach kolejowych nr 18, 203 na odcinku Bydgoszcz Główna – Piła Główna – Krzyż, etap I: prace na odcinku Bydgoszcz Główna – Piła Główna (POIiŚ);
• Prace na liniach kolejowych nr 18, 203 na odcinku Bydgoszcz Główna – Piła Główna – Krzyż, etap II: prace na odcinku Piła Główna – Krzyż wraz z elektryfikacją (POIiŚ);
• Prace na obwodnicy towarowej Poznania (POIiŚ);
• Prace na liniach kolejowych nr 281, 766 na odcinku Oleśnica / Łukanów – Krotoszyn – Jarocin – Września – Gniezno (POIiŚ);
• Rewitalizacja linii kolejowej nr 356 na odcinku Wągrowiec – Gołańcz – granica województwa (RPO);
• Rewitalizacja linii kolejowej nr 357 na odcinku Drzymałowo – Wolsztyn (RPO).
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |