Partnerzy serwisu:

250 mln zł na sprawniejszy przewóz towarów koleją w GOP

inf. prasowa PKP PLK 15.01.2019 33

250 mln zł na sprawniejszy przewóz towarów koleją w GOP
Fot. PKP PLK (zdjęcie ilustracyjne)
PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczynają inwestycję za ponad 250 mln zł na Górnym Śląsku i w Zagłębiu. Lepsze warunki prowadzenia ruchu kolejowego mają zostać osiągnięte m.in. na trasie z Bytomia do Zabrza Biskupic i z Mysłowic Brzezinki w stronę Dąbrowy Górniczej Ząbkowic.
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na zaprojektowanie i wykonanie robót na linii kolejowej nr 132 na odcinku Bytom – Zabrze Biskupice, linii nr 147 na odcinku Zabrze Biskupice – Maciejów oraz linii nr 180 na odcinku posterunek Dorota – Mysłowice Brzezinka. PLK wykonają również prace torowe w stacji Bytom Bobrek. Łącznie inwestycja obejmie ponad 28 km linii. Sprawniejszy będzie ruch towarowy w Górnośląskim Okręgu Przemysłowym.

Nowe tory, rozjazdy i sieć trakcyjna

W ramach prac zostaną wymienione 34 km torów i sieci trakcyjnej oraz 32 rozjazdy. Zaplanowano odnowę 35 obiektów inżynieryjnych, m.in. mosty, przepusty i wiadukty w Zabrzu przy ul. Mikulczyckiej, Grunwaldzkiej i Wolności, a także w Sosnowcu przy ul. Skwerowej.

Sprawniejszy przejazd składów towarowych zapewni nowa sieć trakcyjna i nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym. O bezpieczeństwo w ruchu kolejowym zadbają dyżurni pracujący w wyremontowanych nastawniach na stacji Zabrze Biskupice oraz w Maciejowie Północnym. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa m.in. na przejeździe kolejowym w Zabrzu przy ul. Ziemskiej, gdzie zostaną wymienione urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Zastosowanie torów bezstykowych i ekranów akustycznych ograniczy oddziaływanie kolei na otoczenie.

– W Krajowym Programie Kolejowym w województwie śląskim są inwestycje, które usprawniają przewóz ładunków. Wraz ze wzrostem prędkości, skróci się czas przewozu towarów. Nowoczesna kolej to także ograniczony wpływ transportu na środowisko i mniej ciężarówek na drogach – mówi Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.

Przez likwidacje ograniczeń prędkości pociągi pojadą szybciej, do 100 km/h. Zwiększy się również przepustowość tras, tzn. pojedzie więcej składów z towarami. Inwestycja pozytywnie wpłynie na konkurencyjność kolei w stosunku do innych gałęzi transportu.

Wartość inwestycji to ponad 250 mln zł netto. Prace wykona firma Porr. Zakończenie projektu zaplanowane jest w połowie 2022 roku. Projekt ubiega się o dofinansowanie z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Towary na tory

Obecnie na Śląsku PKP Polskie Linie Kolejowe, dzięki inwestycjom z Krajowego Programu Kolejowego, zwiększają możliwości przewozu m.in na liniach: Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźle, Chybie – Żory – Rybnik – Nędza, Wyczerpy – Chorzew Siemkowice, Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – Dąbrowa Górnicza Wschodnia. Planowana jest modernizacja śląskiego odcinka Magistrali Węglowej: Chorzów Batory – Nakło Śląskie, który usprawni przewóz towarów w kierunku portów.

Projekt pn.: „Prace na liniach kolejowych nr: 132, 147, 161, 180, 188, 654, 655, 657, 658 na odcinkach Gliwice – Bytom, Chorzów Stary – Mysłowice oraz Dorota – Mysłowice Brzezinka” ubiega się o dofinansowanie z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Inwestycja w liczbach:

• 34 km torów,
• 34 km sieci trakcyjnej,
• 32 rozjazdy,
• 35 odnowionych obiektów inżynieryjnych (mosty, wiadukty, przepusty),
• 2 przejazdy kolejowo-drogowe,
• 250 mln złotych to koszt tej inwestycji,
• 2022 rok, w którym planujemy zakończyć prace.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony