Partnerzy serwisu:

PLK wydadzą 250 mln zł na lepszą obsługę przejść granicznych

inf. prasowa PKP PLK 19.10.2016 425

PLK wydadzą 250 mln zł na lepszą obsługę przejść granicznych
PLK wydadzą 250 mln zł na remonty stacji granicznychFot. PKP PLK
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na modernizację stacji Medyka. Projekt za 51 mln zł poprawi obsługę przewozów towarowych. To jedno z ośmiu miejsc, które wyremontuje zarządca infrastruktury w ramach projektu wartego prawie 250 mln zł. Z przejść granicznych skorzysta więcej pociągów.
Ważny projekt towarowy obejmuje prace w rejonach ośmiu przejść granicznych. Sprawniejsze i lepsze w obsłudze będą: Skandawa-Żeleznodorożnyj, Braniewo – Mamonowo, Kuźnica Białostocka – Grodno, Siemianówka – Świsłocz, Terespol – Brześć, Dorohusk – Jagodzin, Werchrata – Rawa Ruska i Medyka – Mościska II. Zwiększy się dostępność kolejowych przejść, skróci się czas obsługi przesyłek oraz poprawi konkurencyjność kolei w transporcie ładunków przez granicę wschodnią.

Będzie szybciej na granicy

W ramach projektu „Poprawa stanu technicznego infrastruktury kolejowej w rejonach przejść granicznych, w tym toru szerokiego” za 250 mln zł PLK przebudują tory i wymienią rozjazdy na stacjach.

Jak podkreślają PKP PLK, zapewni to lepszą obsługę składów, bowiem zamontowane zostaną nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Połączenia mają być bardziej niezawodne dzięki wymianie sieci trakcyjnej. Inwestycje zapewnią płynny ruch pociągów i poprawią drożności na przejściach granicznych, a to pozwoli na przejazd większej liczby pociągów.

Największe przejście

Kolejną umowę z projektu PLK podpisały w październiku. Dzięki pracom poprawi się bezpieczeństwo i obsługa pociągów na przejściu granicznym Medyka – Mościska, które jest pierwszym – pod względem wielkości pracy przewozowej – przejściem na granicy polsko – ukraińskiej.

Zakres prac przewiduje wymianę ponad 12 km torów w rejonie stacji. Prace dotyczą zarówno toru normalnego (880 m) jak i szerokiego (11,8 km) po polskiej stronie. Ponadto projekt zakłada wydłużenie czterech torów o 200 m (do 1050 m), co zapewni możliwość przyjmowania dłuższych składów towarowych z Ukrainy oraz szybszego odprawiania pociągów.

Sprawniejszy przejazd przez stację ułatwią nowe rozjazdy oraz przebudowa sieci trakcyjnej. W ramach zadania zarządca infrastruktury odnowi i przebuduje obiekty inżynieryjne (mosty, wiadukty oraz przepusty). Zakończenie prac planowane jest w 2019 roku.

Projekt o wartości 250 mln zł obejmie następujące rejony przejść granicznych:
• Skandawa – Żeleznodorożnyj (planowane lata realizacji: 2017–2021 r.)
• Braniewo – Mamonowo (planowane lata realizacji: 2020–2022 r.)
• Kuźnica Białostocka – Grodno (planowane lata realizacji: 2020–2023 r.)
• Siemianówka – Swisłocz (planowane lata realizacji: 2023 r.)
• Terespol – Brześć (lata realizacji: 2016–2017 r.)
• Dorohusk – Jagodzin ( planowane lata realizacji: 2020–2023 r.)
• Werchrata – Rawa Ruska (planowane lata realizacji: 2023 r.)
• Medyka – Mościska II (projekt podzielony na dwa zadania, planowany do realizacji w latach 2016–2019 i 2022–2023 r.)


mat. PKP PLK
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony