Partnerzy serwisu:

25 marca ruszą pociągi regionalne z Wrocławia do Milicza i Krotoszyna [zdjęcia]

Michał Szymajda 27.02.2019 92

arrow
arrow
25 marca ruszą pociągi regionalne z Wrocławia do Milicza i Krotoszyna [zdjęcia]
fot. PKP PLK
25 marca ruszą pociągi regionalne z Wrocławia do Milicza i Krotoszyna [zdjęcia]
25 marca ruszą pociągi regionalne z Wrocławia do Milicza i Krotoszyna [zdjęcia]
25 marca ruszą pociągi regionalne z Wrocławia do Milicza i Krotoszyna [zdjęcia]
25 marca ruszą pociągi regionalne z Wrocławia do Milicza i Krotoszyna [zdjęcia]
25 marca ruszą pociągi regionalne z Wrocławia do Milicza i Krotoszyna [zdjęcia]
25 marca ruszą pociągi regionalne z Wrocławia do Milicza i Krotoszyna [zdjęcia]
25 marca ruszą pociągi regionalne z Wrocławia do Milicza i Krotoszyna [zdjęcia]
25 marca ruszą pociągi regionalne z Wrocławia do Milicza i Krotoszyna [zdjęcia]
25 marca ruszą pociągi regionalne z Wrocławia do Milicza i Krotoszyna [zdjęcia]
25 marca ruszą pociągi regionalne z Wrocławia do Milicza i Krotoszyna [zdjęcia]
25 marca ruszą pociągi regionalne z Wrocławia do Milicza i Krotoszyna [zdjęcia]
Za 155 mln zł PKP Polskie Linie Kolejowe zrewitalizowały ok. 40 km linii od Grabowna Wielkiego przez Milicz w stronę Krotoszyna. Prace zrealizowano ze środków budżetowych.
Jak informuje PKP PLK, 10 marca linia zostanie otwarta dla ruchu towarowego, a od 25 marca planowane są pociągi pasażerskie. Pociągi z Wrocławia Głównego dojadą do Krotoszyna w czasie ok. 1 godziny i 48 minut, z wyjątkiem wczesnoporannego połączenia z Wrocławia, które trasę ma pokonać w niecałą godzinę i 30 minut. Podróż do Milicza potrwa o ok. 20 minut krócej. Koleje Dolnośląskie między miejscowościami uruchomią 7 par połączeń.

Przebudowane stacje i przystanki

Na stacjach i przystankach Grabowno Wielkie, Bukowice Trzebnickie, Krośnice, Milicz, Wierzchowice, Rakoniewice Milickie, Cieszków przebudowane zostały perony. Są wyposażone w wiaty, tablice informacyjne oraz oświetlenie, a także przystosowane do obsługi podróżnych z ograniczonymi możliwościami poruszania się. Przystanek Bukowice Trzebnickie został przebudowany i zapewnia sprawne i bezpieczne wymijanie się pociągów.

Główny efekt prac to podniesienie prędkości jazdy pociągów pasażerskich do 120 km/h i towarowych do 80 km/h. Jak zapewnia PKP PLK, po linii 281 na tym odcinku pojedzie więcej pociągów, gdyż zwiększono przepustowość i podniesiony został poziom bezpieczeństwa ruchu. Inwestycja poprawia możliwości transportu towarów koleją m.in. między Dolnym Śląskiem a Wielkopolską.

Trasa lepiej przygotowana na pociągi towarowe

Na 40 km trasie Grabowno Wielkie – granica woj. dolnośląskiego PKP Polskie Linie Kolejowe wykonały kompleksową wymianę sieci trakcyjnej. Wyremontowane wiadukty i przepusty pozwolą na prowadzenie ciężkich składów pociągów towarowych o nacisku do 221 kN/oś. Jest to istotne, gdyż linia Grabowno Wielkie – granica woj. dolnośląskiego, to odcinek trasy przeznaczonej do przewozów dużych, ponadnormatywnych ładunków z Wrocławia na północ kraju.

Modernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym w Grabownie Wielkim umożliwi prowadzenie ruchu pociągów i zabezpieczenie trasy na odcinku Grabowno Wielkie – Milicz. Podniesiony został poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych. 19 przejazdów ma nową nawierzchnię drogową i nowe oświetlenie. Na 12. przejazdach są zamontowane nowe urządzenia zabezpieczające i kamery. Usprawnienie i podniesienie poziomu bezpieczeństwa ruchu zapewnią również przebudowane urządzenia przewodowej i radiowej łączności kolejowej.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony