25 kilometrów linii 71 na Podkarpaciu z siecią trakcyjną [zdjęcia]
Michał Szymajda ⚫ 20.07.2020 ⚫
6k


![25 kilometrów linii 71 na Podkarpaciu z siecią trakcyjną [zdjęcia] 25 kilometrów linii 71 na Podkarpaciu z siecią trakcyjną [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20200720113751ocice.jpg_60-60.jpg)
![25 kilometrów linii 71 na Podkarpaciu z siecią trakcyjną [zdjęcia] 25 kilometrów linii 71 na Podkarpaciu z siecią trakcyjną [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20200720101730csmElektryfikacjatrasyOciceRzeszow4fotTomaszSuliga01c0679009.jpg_60-60.jpg)
![25 kilometrów linii 71 na Podkarpaciu z siecią trakcyjną [zdjęcia] 25 kilometrów linii 71 na Podkarpaciu z siecią trakcyjną [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20200720101730csmElektryfikacjatrasyOciceRzeszow2fotTomaszSuliga6907c14e64.jpg_60-60.jpg)
![25 kilometrów linii 71 na Podkarpaciu z siecią trakcyjną [zdjęcia] 25 kilometrów linii 71 na Podkarpaciu z siecią trakcyjną [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20200720101730csmElektryfikacjatrasyOciceRzeszow3fotTomaszSuliga82b93e05f1.jpg_60-60.jpg)
![25 kilometrów linii 71 na Podkarpaciu z siecią trakcyjną [zdjęcia] 25 kilometrów linii 71 na Podkarpaciu z siecią trakcyjną [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20200720101730csmElektryfikacjatrasyOciceRzeszow1fotTomaszSuliga52ec105e81.jpg_60-60.jpg)
Na linii kolejowej Ocice – Rzeszów montowana jest sieć trakcyjna. Na 25 km już rozwieszono przewody. Elektryfikacja trasy pozwoli przyspieszyć kolej w regionie i poprawić czas przejazdu pociągów pospiesznych między Lublinem a Rzeszowem i między Rzeszowem a Warszawą, przez Sandomierz.
Specjalny pociąg do potokowej wymiany sieci pracuje na elektryfikowanej linii Ocice – Rzeszów. Na odcinku na południe od Ocic, do Kolbuszowej, wykonawca rozwiesił sieć trakcyjną na 400 słupach, tj. na 25 km linii. Prace poprzedziła budowa fundamentów i montaż stalowych słupów. Do końca roku planowane jest zamocowanie sieci na 1300 słupach trakcyjnych 67 km linii.
Elektryfikacja linii łączy się z zapewnieniem zasilania. Gotowe są już trzy z pięciu podstacji trakcyjnych w Chmielowie, Nowej Dębie i Cmolasie. Wykonawca przygotowuje budowę pozostałych obiektów w Rzeszowie i Widełce.
Po elektryfikacji, jednotorowa linia Ocice – Rzeszów pozwoli na transport ludzi i ładunków pociągami elektrycznymi. Zwiększy się atrakcyjność podróży dalekobieżnych między Rzeszowem a Warszawą przez Sandomierz – Skarżysko-Kamienną i Radom oraz przez Tarnobrzeg – Stalową Wolę i Lublin, gdyż wyeliminowana zostanie konieczność zmiany lokomotyw elektrycznych na spalinowe. Inwestycja zapewni również lepsze połączenia między Rzeszowem a Portem Lotniczym Rzeszów – Jasionka, co wpisuje się w plany budowy Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej.
Inwestycja, którą na zlecenie PKP PLK realizuje PKP Energetyka, ma się zakończyć w pierwszej połowie 2021 roku a w połowie 2021 r. będą uzyskiwane certyfikaty i zezwolenia na eksploatację linii pociągami elektrycznymi. Elektryfikacja otworzy możliwość wykorzystania nowoczesnych pociągów, będą cichsze przejazdy oraz ograniczenie emisji spalin.
Elektryfikacja linii łączy się z zapewnieniem zasilania. Gotowe są już trzy z pięciu podstacji trakcyjnych w Chmielowie, Nowej Dębie i Cmolasie. Wykonawca przygotowuje budowę pozostałych obiektów w Rzeszowie i Widełce.
Po elektryfikacji, jednotorowa linia Ocice – Rzeszów pozwoli na transport ludzi i ładunków pociągami elektrycznymi. Zwiększy się atrakcyjność podróży dalekobieżnych między Rzeszowem a Warszawą przez Sandomierz – Skarżysko-Kamienną i Radom oraz przez Tarnobrzeg – Stalową Wolę i Lublin, gdyż wyeliminowana zostanie konieczność zmiany lokomotyw elektrycznych na spalinowe. Inwestycja zapewni również lepsze połączenia między Rzeszowem a Portem Lotniczym Rzeszów – Jasionka, co wpisuje się w plany budowy Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej.
Inwestycja, którą na zlecenie PKP PLK realizuje PKP Energetyka, ma się zakończyć w pierwszej połowie 2021 roku a w połowie 2021 r. będą uzyskiwane certyfikaty i zezwolenia na eksploatację linii pociągami elektrycznymi. Elektryfikacja otworzy możliwość wykorzystania nowoczesnych pociągów, będą cichsze przejazdy oraz ograniczenie emisji spalin.
Komentarze:
PKP Energetyka

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |