Partnerzy serwisu:

226 km/h. Newag pobił rekord prędkości

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 29.08.2015 375

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-08-29 11:56:34 Autor: G-o-r-a-l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Newag rulez!!! :)))

Co Wy na to pesiarze? ;P
2015-08-29 11:59:14 Autor: pesiarz
---.internetdsl.tpnet.pl
ups....będzie trudno pobić :) może się uda wyciągnąć więcej Dartem tylko czy kółka nie odpadną
2015-08-29 12:00:39 Autor: df
---.echostar.pl
Pesa, co najwyżej pobije rekord masy pociągu pasażerskiego zaprojektowanego i wyprodukowanego w Polsce:-)
2015-08-29 12:01:09 Autor: aspe
---.icpnet.pl
Dart by się przy takiej prędkości rozleciał. ;)
2015-08-29 12:06:51 Autor: wss5
---.232.175.75
Brawo NEWAG jesteście niesamowici. Konkurencja chyba już załamana. trochę mają do czołówki do nadgonienia.
2015-08-29 12:07:06 Autor: Wernyhora
---.play-internet.pl
Dart by tyle nie osiagnął bo dużo wcześniej przez brak osłon pewnie by sie rozpadł na kawałki jak apollo ;)
2015-08-29 12:07:07 Autor: Wernyhora
---.play-internet.pl
Dart by tyle nie osiagnął bo dużo wcześniej przez brak osłon pewnie by sie rozpadł na kawałki jak apollo ;)
2015-08-29 12:18:15 Autor: Reforma PKP
---.adsl.inetia.pl
Powinni zrobić jakiś pociąg dalekobieżny.
2015-08-29 12:29:14 Autor: G-o-r-a-l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"(...) ocenił dr inż Andrzej Massel (...)"

A odkąd to pan A. Massel zachwala coś, co nie należy do jego ukochanego PKP Intersyfy? Czyżby pożegnanie z nomenklaturą podziałało ozdrowieńczo na zdolność postrzegania otoczenia?
2015-08-29 12:32:17 Autor: ImpulsElektryczny
---.dynamic.chello.pl
aż chce się wykrzyczeć: tisze jediesz dalsze budiesz :) i ta sentencja idealnie pasuje do Newagu i tego co robi. Bez medialnej papki, bez bicia piany, bez klepania się po tyłkach z politykami itp. itd.
W przeciwieństwie do swojego głównego konkurenta na polskim rynku, mają jeden produkt (jeżeli chodzi o EZT) i go odpowiednio dopieszczają. Życzę im jak najlepiej. Powodzenia.
2015-08-29 12:32:58 Autor: G-o-r-a-l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Reforma PKP

A to niby te Impulsy nie są dalekobieżne? Przejedź się najpierw, a dopiero potem komentuj. Standard wnętrza i spokój biegu mają o niebo wyższy niż niejeden wagon PKP IC w składach sporej części pociągów TLK. Tych Impulsów KM wszak nie znam, ale te zakupione w ramach PGZ i jeżdżące np. na osobówkach Kielce-Katowice-Kielce przez CMK są naprawdę bardzo wygodne.
2015-08-29 12:43:26 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Kupują takie szybkie pociągi na trasy regionalne! Skandal!
2015-08-29 12:56:55 Autor: RT
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Szkoda tylko, że wnętrze tych impulsów jest kiepskie...
Chodzi mi o wysokie umiejscowienie okien.
To chyba jedyna jednostka w Europie z tak wysoko usytuowanymi oknami względem siedzeń. No może niektóre pociągi w Indiach mają wyżej.
Tragedia... Współczuje podróżującym dzieciom... aby coś przez okno zobaczyć muszą chyba stać na siedzeniach.
2015-08-29 12:57:54 Autor: dżejsek
---.174.53.81
Sukces jest co prawda lokalny (na skalę Pesa - Newag), ale rzeczywiście znaczący - przynajmniej medialnie. Mam nadzieję, że skład trafi teraz do Nowego Sącza na bardzo szczegółową inspekcję stanu zespołów, które przeszły próby pod obciążeniem znacznie wyższym od dopuszczalnego. Co innego możliwości platformy, a co innego możliwości konkretnych zespołów i materiałów dobranych pod dużo mniejsze obciążenia.
2015-08-29 12:58:36 Autor: RT
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tak, jadą przez CMK ale 120 km/h choć mogą 160 km/h :)
2015-08-29 13:24:05 Autor: Ha ha
---.dynamic.chello.pl
Z mojego DAEWOO TICO wyciągnąłem 155 km/h
2015-08-29 13:24:15 Autor: Ha ha
---.dynamic.chello.pl
Z mojego DAEWOO TICO wyciągnąłem 155 km/h
2015-08-29 13:33:59 Autor: G-o-r-a-l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ RT

Jadą 130 km/h, czyli max, ile można jechać bez podwójnej obsady. Weź pod uwagę, że po CMK - gdzie pociągi te mogłyby przekroczyć V=130 km/h - jadą one przez raptem niespełna 65 km (a uwzględniając, że "160" zaczyna się dopiero kawałek za stacją w Zawierciu oraz odcinki na rozpędzanie i hamowanie, to ok. 60 km). Na pozostałych odcinkach 130 km/h nie przekroczysz, a zatem stosowanie podwójnej obsady na całej relacji (165 km) jest nieekonomiczne. Zresztą ile by urwali z czasu przejazdu po CMK przy jeździe 160 km/k zamiast obecnych 130? 5 min? 10? Dla pasażera nie miałoby to i tak większego znaczenia, te pociągi i tak wygrywają z TLK PICU i komfortem, i ceną.
2015-08-29 13:37:59 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
I gdzie ten Dart na 250 km/h? :D
2015-08-29 13:38:45 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post Adam Zz:
"Kupują takie szybkie pociągi na trasy regionalne! Skandal! "
A jak! Struzik pod sąd!
2015-08-29 13:41:17 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post G-o-r-a-l:
""(...) ocenił dr inż Andrzej Massel (...)"

A odkąd to pan A. Massel zachwala coś, co nie należy do jego ukochanego PKP Intersyfy? Czyżby pożegnanie z nomenklaturą podziałało ozdrowieńczo na zdolność postrzegania otoczenia?"
Ten człowiek przynajmniej zrobił doktorat (w przeciwieństwie do ciebie), działa naukowo i zawodowo od wielu lat. Nie zmieniła się jego zdolność postrzegania otoczenia zarówno po zostaniu ministrem jak i po opuszczeniu stanowiska. Mało wiesz, ale wszędzie musisz wylewać swoje frustracje i żale dotyczące PKP IC.
2015-08-29 13:43:56 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
Ok, zróbta nawet pińcset km/h

ale pojedźmy 160 km/h przynajmniej na większości podstawowego układu linii,
a nie 80 - 120 km/h jak to ma miejsce od lat...
2015-08-29 13:48:11 Autor: kamol
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Brawo NEWAG... pełen szacun... no to Pesa ma teraz nóż na gardle...
2015-08-29 14:00:06 Autor: lars
---.adsl.inetia.pl
Dart miał być na 250, ale zrezygnowano na rzecz Pendolino.
Co do komfortu i wygody, to zależy głównie od wyposażenia w środku.
Pociąg może wyglądać nie wiadomo jak pięknie z zewnątrz, a w środku komfort siedzeń itd. może pozostawiać wiele do życzenia.
Ale fakt 226 km/h jak na Impuls to dużo.
Pozdrawiam :)
2015-08-29 14:19:47 Autor: hubert1
---.dynamic.chello.pl
Te Impulsy ładnie wyglądają, wnętrze też jednak z dłuższym komfortem już jest problem. Są wygodniejsze tylko od taboretów Pesy, ale cieszę się z ich sukcesu. Nie drą ryja, jacy to są najlepsi, a idą do przodu.
2015-08-29 14:34:28 Autor: gosc
---.adsl.inetia.pl
Nie rozumiem za bardzo, po co ta kłótnia Pesa vs. Newag. Chyba powinniśmy się cieszyć, że mamy w Polsce 2 firmy, które produkują bardzo dobry tabor; zachwalany często w Polsce, a nawet w Europie.

Ps. Chcieli zweryfikować parametry wymagane do produkcji pociągu na 200 km/h, czyli co? Niedługo możemy się spodziewać EZT na bazie Impulsa, który będzie mógł rozwinąć 200 km/h?
2015-08-29 14:35:35 Autor: gosc
---.adsl.inetia.pl
...Miałem na myśli 200 km/h w regularnym ruchu.
2015-08-29 15:03:09 Autor: G-o-r-a-l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Malopolanin

A po cóż miałbym robić doktorat? By dołączyć do bandy sfrustrowanych życiowych nieudaczników, którzy uważają się za mądrzejszych od plebsu w otoczeniu i stworzonych wyłącznie do wyższych celów, a nauczanie studentów traktują jako karę najwyższą z możliwych i przykry obowiązek, który należy odwalić po najniższej możliwej linii oporu? I wychodzą potem z polskich uczelni tacy niedouczeni studenci zasilający skutecznie grono zmywaczy naczyń m.in. w Wielkiej Brytanii...

Wierz mi, zdecydowanie wygodniej jest być nikim niż "kimś". Nikt nic nie musi, a to daje bardzo przyjemny komfort codziennego życia :)
2015-08-29 15:12:34 Autor: Xavier
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W nocy testowali? Szkoda, że nie wiedziałem. Zdjęć może bym nie zrobił ale jakieś wideo już tak. Pendolino jeździło za dnia. Na tym odcinku w czasie testów. Wie ktoś czy testy będą cały ten weekend?
2015-08-29 15:32:16 Autor: RT
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
No właśnie… przecież ruchu na CMK nie ma żadnego… Można było zrobić w dzień.
Mogłem się ostatnio przekonać będąc na CMK koło łącznicy Czarnca - Knapówka, w dzień powszedni od godziny 12:45 do 14:45. Wziąłem najlepszy aparat jaki mam. Kurde… przez całe dwie godziny przejechało 3 (słownie : trzy) pociągi. To się nafociłem…. Czas tylko zmarnowałem. We Francji co 5 min TGV przejeżdżają, a tu?
Ale gdzie tam Francja.. na sąsiedniej linii Kielce - Fosowskie pociągów było więcej :)
Polskie koleje w ruinie.
2015-08-29 15:35:26 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post G-o-r-a-l:
"@ RT

Jadą 130 km/h, czyli max, ile można jechać bez podwójnej obsady. Weź pod uwagę, że po CMK - gdzie pociągi te mogłyby przekroczyć V=130 km/h - jadą one przez raptem niespełna 65 km (a uwzględniając, że "160" zaczyna się dopiero kawałek za stacją w Zawierciu oraz odcinki na rozpędzanie i hamowanie, to ok. 60 km). Na pozostałych odcinkach 130 km/h nie przekroczysz, a zatem stosowanie podwójnej obsady na całej relacji (165 km) jest nieekonomiczne. Zresztą ile by urwali z czasu przejazdu po CMK przy jeździe 160 km/k zamiast obecnych 130? 5 min? 10? Dla pasażera nie miałoby to i tak większego znaczenia, te pociągi i tak wygrywają z TLK PICU i komfortem, i ceną."
Twierdzisz, że mechanicy PR mają zaliczony symulator dla 130km/h w pojedynkę?

Bardzo to wątpliwe...
2015-08-29 15:45:12 Autor: impulsowy
---.internetdsl.tpnet.pl
GORAL

Jesteś sfrustrowany, pozostałe cechy tez masz bez doktoratu...
2015-08-29 15:46:19 Autor: Głos z USA
---.hsd1.il.comcast.net
W odpowiedzi na post Adam Zz:
"Kupują takie szybkie pociągi na trasy regionalne! Skandal! "
@Adam Zz

To nie jest pociąg!!!. To jest taki szybszy tramwaj, raczej do przewożenia pielgrzymek. Do komfortowego pociągu, z wagonami sypialnymi, restauracyjnym z przedziałami dość daleko.
2015-08-29 15:59:44 Autor: RT
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ja nie wymagam od pociągu wagonu sypialnego. Mogę przespać się na fotelu. Nie wymagam też wagonu restauracyjnego. Jedzenie wezmę ze sobą. Wymagam szybkiego czasu przejazdu. Mogę zabrać się z pielgrzymką :)
2015-08-29 16:04:10 Autor: G-o-r-a-l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Kryniczanin

To jak w takim razie wytłumaczysz handlową na odcinku Zawiercie-Czarnca na poziomie średnio 113 km/h? Przypomnę na marginesie, że obejmuje to rozpędzanie za Zawierciem, hamowanie przed Knapówką, przejazd na bok tamże i jazdę niespełna 4 km od Knapówki do p.o. Czarnca z V zdecydowanie mniejszą niż 120 km/h.

No i jak wytłumaczysz "130" na wyświetlaczach w czasie, gdy pociągi te w zastępstwie Impulsów obsługiwane były przez świętokrzyskie "małe Elfy"? W Impulsach chyba nie jest podawana aktualna prędkość jazdy, a przynajmniej nigdy nie widziałem, żeby była.
2015-08-29 16:22:40 Autor: zeus04
---.133.22.13
Jakby wyglądał świat, gdyby nie było...komentatorów sportowych? :)
2015-08-29 16:26:32 Autor: pe(j)saty
---.internetdsl.tpnet.pl
@RT

A ja wymagam od pociągu wygody, w tym sypialnego i restauracyjnego. I wcale nie musi w nocy jechać szybko tak abym ją zarywał (23/6).

Ale nie uważam się za centrum galaktyki i wiem, że są inne grupy podróżnych, które mają inne priorytety, np dojeżdzający do pracy, studenci, turyści, pracownicy w delegacji itp.
2015-08-29 16:40:41 Autor: zeus04
---.133.22.13
Pendolino miało być rewolucją w Polsce :)
2015-08-29 16:49:24 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dlaczego nowy sprzęt (Impulsy) nie mają seryjnych szaf etcs? Już chyba jest taki wymóg?
2015-08-29 16:50:04 Autor: Głos z USA.
---.tmodns.net
Można podzielić obraz w tym nowym monitorze za pomocą karty.

Może spróbuje w poniedziałek?.





https://www.youtube.com/watch?v=M8sCN28rx-M


Ciekawe w jakim czasie dojada do pracy,studenci, turyści z Katowic do Krakowa?.


2015-08-29 16:51:43 Autor: Głos z USA
---.tmodns.net
A to co za cholera wyżej dołączona do wpisu?.
2015-08-29 17:47:23 Autor: peter
---.systemia.pl
BRAWO NEWAG !!!
2015-08-29 18:20:51 Autor: Ur
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Bardzo się cieszę, ale jest kilka nieścisłości - bezawaryjny? Że jaki? Bzdura.
Po drugie - na ile tym razem mieli rozkład oficjalny?
2015-08-29 18:22:02 Autor: Gruby z pasa
---.play-internet.pl
Nie ma chu... nie ma chu. .....nie pozwolimy na to. Dartem ich dartem. ....panie prezesie 300kmh im bo nie usiedzieć jak boga kocham. Jak oni ten złom z nowego Sącza rozpędzić do 220 i ich nie zabiło to nie mam pojęcia.
2015-08-29 18:50:04 Autor: Stefan banderą
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jeździłem kilka razy tym pojazdem w barwach KM.
B.mi się podoba.
Bombardier i pendolino (poza klasa VIP business p.o.wielodzietnej patologii) się nie umywają.
2015-08-29 18:58:40 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post Gruby z pasa:
"Nie ma chu... nie ma chu. .....nie pozwolimy na to. Dartem ich dartem. ....panie prezesie 300kmh im bo nie usiedzieć jak boga kocham. Jak oni ten złom z nowego Sącza rozpędzić do 220 i ich nie zabiło to nie mam pojęcia."
Gruby masz szansę na rowerze. Niedawno jednemu udało się osiągnąć 333 km/h :)
2015-08-29 20:16:07 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post G-o-r-a-l:
"@ Malopolanin

A po cóż miałbym robić doktorat? By dołączyć do bandy sfrustrowanych życiowych nieudaczników, którzy uważają się za mądrzejszych od plebsu w otoczeniu i stworzonych wyłącznie do wyższych celów, a nauczanie studentów traktują jako karę najwyższą z możliwych i przykry obowiązek, który należy odwalić po najniższej możliwej linii oporu? I wychodzą potem z polskich uczelni tacy niedouczeni studenci zasilający skutecznie grono zmywaczy naczyń m.in. w Wielkiej Brytanii...

Wierz mi, zdecydowanie wygodniej jest być nikim niż "kimś". Nikt nic nie musi, a to daje bardzo przyjemny komfort codziennego życia :)"
"A po cóż miałbym robić doktorat?" No na to pytanie chyba sam sobie musisz odpowiedzieć, bo jednak studia doktoranckie skończyłeś.
2015-08-29 20:30:30 Autor: G-o-r-a-l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Malopolanin

Ja sobie nie przypominam bym coś takiego ukończył, ale może na wschód od Przemszy więcej wiedzą, wszak to taki królewsko-kościelno-akademicko-prezydencki region...
2015-08-29 20:42:08 Autor: g
---.centertel.pl
Goaral zamknij się wreszcie psycholu.
2015-08-29 20:42:49 Autor: zeus04
---.133.22.13
Za rok będzie pewnie jeszcze szybciej :) W TV mówili, że przedstawiciele Newagu szacują dystans do składów klasy ED250 na ok. cztery lata :)
2015-08-29 21:10:08 Autor: losiu
---.dynamic.gprs.plus.pl
I to jest konkret. Cztery lata spokojnej roboty, a nie jak PESA szaleństwo i buńczuczne zapowiedzi o "polskiej odpowiedzi na Pendolino".
A propos Zeus oglądałem Darta w Bydgoszczy i oglądałem Flirta, bo ostatnio stał w Warszawie na Wschodnim. Podtrzymuję, że Dart wygląda jak ubogi krewny. Flirt robi wrażenie dopracowanego w każdym szczególe, Dart przypadkowego zlepku pomysłów o jakości wykonania nie wspominam. O sprawach technicznych się nie wypowiadam, ale jakoś o Dartach ostatnio cichutko, więc chyba jakieś problemy są.
PS.
Goral czy nie lepiej by było gdybyś jednak nie pisał głupot. Bić pianę każdy potrafi. Nie korzystasz z usług PIC to twoja sprawa po jakiego grzyba ktoś ma czytać twoje wypociny. Ja mógłbym złośliwie napisać, że w zeszłym tygodniu przykleiłem się do siedzenia w jakimś starym EN57 na trasie Radomsko-Koluszki i wylewać żale jakie to PR są badziewne tylko pytam po ę
2015-08-29 21:10:29 Autor: Piotrgość
---.178.4.8
śmiać się czy płakać? :)

rozumiem ludzi co robią w PR i są służbowo :)
fakty są jednak takie, że pendolino w testach na polskich torach jechało 300 km/h.

między 226 km/h a 300 km/h jest przepaść, każdy kto zna podstawy aerodynamiki to wie.

tani PR, coś mi to bardzo podpada, jeszcze dali z tym wrzutkę do wiadomości :)

ludzie z branży uśmiechają się, ale widać, że to jakiś PR dla ludu , tylko po co? :)
2015-08-29 21:23:43 Autor: stan stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"Mialem sen" , ze Newag z Pesa zrobia fuzje i powstanie COS jak kiedys Pafawag i Cegielski.
2015-08-29 21:29:35 Autor: zeus04
---.133.22.13
Konkurencja nie jest notowana na giełdzie i jakoś specjalnie nie musi się przypominać inwestorom ;) Co do aerodynamiki to różne przedmioty latały w powietrzu z większymi prędkościami :) W 2010 latał Boeing 747 z teleskopem itd.
http://odkrywcy.pl/kat,111402,title,Obserwatorium-astronomiczne-na-pokladzie-samolotu,wid,12912364,wiadomosc.html?smg4sticaid=6157dd
2015-08-29 21:36:51 Autor: zeus04
---.133.22.13
@ Piotrgość:
Impuls to zwykły i seryjny skład dla KM, przygotowany na prędkość 160 km/h. ED250 to skład na 250 km/h i OIDP światowy rekord jego prędkości, to 293 km/h. Francuzi i Brytyjczycy czekali do 1982 roku oraz konfliktu o Falklandy-Malwiny, aby przekonać się, że dwukrotnie wolniejszy Harrier wygrywa pojedynki z szybkim Mirage III, bez strat własnych :)
2015-08-29 21:59:10 Autor: stanstan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ale to dzieki lotniskowcom a merykanskim
2015-08-29 22:00:16 Autor: Piotrgość
---.178.4.8
Pendolino 20 lat temu na polskich torach miało lepszy wynik :)

11 maja 1994 r. Pendolino przejechał odcinek testowy z maksymalnymi prędkościami 200 i 245 km/h. Ustalono, że uzyskane wyniki pozwalają na jeszcze szybszą jazdę, w związku z czym postanowiono o przystąpieniu do próby z prędkością maksymalną składu typu ETR460 wynoszącą 250 km/h. Test rozpoczęto o godzinie 13.14, a po 5 minutach i 47 sekundach, na około 40. kilometrze CMK w okolicach posterunku Biała Rawska, pociąg osiągnął prędkość 250,1 km/h, ustanawiając tym samym rekord prędkości na torach Europy Środkowo-Wschodniej.

@zeus04
żółw może wytrzymać nacisk kilkunastu ton, a pantera zdechnie po kilkuset kg :)
zależy o czym mówimy, skoro tu mowa o osiągnięciu prędkości to porównujemy prędkość a nie np. smak czy zapach.

prędkość maksymalna Pendolino 19 lat później na polskich torach:
W dniu 17 listopada 2013 na 184. kilometrze Centralnej Magistrali Kolejowej (okolice mostu na Pilicy) ED250 ustanowił nowy rekord prędkości na polskich torach kolejowych wynoszący 270 km/h[22], który został pobity podczas kolejnego weekendu – 23 listopada 2013 pociąg Pendolino osiągnął prędkość 291 km/h[23], a następnego dnia 293 km/h.
2015-08-29 22:10:19 Autor: stan.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Zeus ja bardzo lubie Twoja mysl ( ogole zgadzam sie )
2015-08-29 22:16:40 Autor: Gość
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
MEDCOM rules:-)))))
2015-08-29 22:17:04 Autor: Gość
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
MEDCOM rules:-)))))
2015-08-29 22:18:40 Autor: życzliwy durniom
---.dynamic.chello.pl
No i co z tego ile kiedyś jakieś pendolino pojechało albo ile teraz pojechało para - pendolino ? Tu dalej to nie jest i nie będzie ED250 tylko ED200 przez dłuuuugi czas.Realnie to oznacza że zamiast przepłacać można było dopiero teraz myśleć o przetargu jak na szybkie składy.I teraz polski producent miałby szansę bo technicznie daje radę na 200 km/h a tu więcej nie trzeba i jeszcze przez długie lata nie będzie trzeba.
2015-08-29 22:23:29 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post G-o-r-a-l:
"@ Reforma PKP

A to niby te Impulsy nie są dalekobieżne? Przejedź się najpierw, a dopiero potem komentuj. Standard wnętrza i spokój biegu mają o niebo wyższy niż niejeden wagon PKP IC w składach sporej części pociągów TLK. Tych Impulsów KM wszak nie znam, ale te zakupione w ramach PGZ i jeżdżące np. na osobówkach Kielce-Katowice-Kielce przez CMK są naprawdę bardzo wygodne."
No rzeczywiście "relacja dalekobieżna" !
To może porównamy wagon typu Y do kibla ( EN57) ?!
2015-08-30 00:15:18 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Zamiast kupować składy z v226 na trasy regio z v160 mogli kupić składy na v140 trzy razy taniej, lub trzy razy więcej, albo wyremontować 5000 km linii kolejowych. Jest żałosna niegospodarnosc!

Jak demagogia to na całość ;)
2015-08-30 07:07:43 Autor: Stefan banderą
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Goral
A UŚ nie każe Ci zwracać geldu otrzymanego w stypendiach dr ? :)
2015-08-30 08:47:23 Autor: Xavi
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@piotrgosc Czytałeś ze zrozumieniem? Tu chodzi o rekord pociągu wyprodukowanego w Polsce przez Polaków. Subtelna różnica, nie? Trochę wywraca twoje elaboraty powyżej ale co tam. Zasada "Polskość to nienormalność" wiecznie żywa niczym Lenin.
2015-08-30 08:56:16 Autor: mkf
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Rekord oficjalny.
Bo nieoficjalnie, to na EP09 zamykane były budziki dość często na próbach (kończą się na 180), a dalej to można było sobie po słupach prędkość liczyć. A że maszyna lekka i mocna, bez składów z powodzeniem przekraczała 200.
Natomiast były też próby z wagonami i też 200 leciały. Z resztą EP05 były w tym nawet jeszcze lepsze.
Zamiast bić kolejne rekordy, na miejscu Newagu zabrałbym się za dopracowywanie tego produktu, bo jakość wykończenia jest na dość niskim poziomie i zanim KM zgodnie ze swoją propagandą wyślą je "do Zakopanego, Łodzi i Białegostoku" (też mogliby wzmacniać swoje kierunki), to laminaty pasażerom na głowy pospadają.
Taki tam lekki kubełek zimnej wody wylewam z rana, a co.
2015-08-30 09:04:53 Autor: galileo78
---.174.81.132
I co Newag pokazał?????
Czy pojazd jest przystosowany do tego typu prędkości?
Bo osiągnąć chwilową prędkość,a dysponować pojazdem szybkich prędkości,to nie to samo.
2015-08-30 10:02:13 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
A co pokazał Alstom? Co pokazują tzw. Miłośnicy kolei? :)
2015-08-30 10:35:59 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post życzliwy durniom:
"No i co z tego ile kiedyś jakieś pendolino pojechało albo ile teraz pojechało para - pendolino ? Tu dalej to nie jest i nie będzie ED250 tylko ED200 przez dłuuuugi czas.Realnie to oznacza że zamiast przepłacać można było dopiero teraz myśleć o przetargu jak na szybkie składy.I teraz polski producent miałby szansę bo technicznie daje radę na 200 km/h a tu więcej nie trzeba i jeszcze przez długie lata nie będzie trzeba."
"bo technicznie daje radę na 200 km/h"
A to ciekawe. Bo ten Impuls będzie miał świadectwo dopuszczenia na 160 km/h.
2015-08-30 11:24:12 Autor: życzliwy durniom
---.dynamic.chello.pl
No i co z tego że ten ma takie dopuszczenie.Po coś te próby robią i już jak widać technicznie potrafią zrobić pociąg na 200 km/h.Dopuszczenia to następny temat na przyszłość jak się wydaje.Najważniejsze że jest rozwój.
2015-08-30 11:31:54 Autor: dżejsek
---.dynamic.gprs.plus.pl
@życzliwy durniom
Tak się składa, że pociąg na 160 i na 200 to kompletnie co innego od strony konstrukcyjnej. Impuls dla KM nadaje się na 200 tak jak Dart dla IC na 250 - wyłącznie propagandowo. Żałosne jest, że tak elementarnych faktów redakcja RK nie potrafi sformułować w swoich publikacjach. Nie chcę pójść za daleko, więc na tym skończę.
2015-08-30 12:05:33 Autor: RT
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Najpierw to niech Newag w swoich Impulsach poprawi usytuowanie okien, bo są za wysoko! To nie są Indie, a Europa! Niech też poprawi zamknięcia w kiblach to ja nie mam zamiaru oglądać jak ktoś wali klocka klocka lub wali giertycha. Do Pesy jeszcze wam brakuj brakuje…
Jak wam się to uda, to wtedy zabierajcie się za bicie rekordów prędkości.
2015-08-30 12:20:53 Autor: gosc2398
---.adsl.inetia.pl
Brawo!
A jaki jest rekord dla kibla? Ostatnio jechałem takim zniszczonym kiblem, chyba numerem poniżej tysiąca. Wg tel z gpsem jechał max 112km/h, myślałem że się rozpadnie! Trzęsło niemiłosiernie, a takich dźwięków jakie towarzyszyły mu to chyba jeszcze nie słyszałem ;)

Czekam aż w Polsce wyprodukują pkerwszy pociąg dla KDP ;)
2015-08-30 13:15:34 Autor: życzliwy durniom
---.dynamic.chello.pl
dżejsek ponieważ jestem życzliwy takim jak ty to napiszę tylko że nie jesteś dla mnie żadnym autorytetem w tej dziedzinie.Natomiast wierzę że Newag idzie w dobrym kierunku.Nawet jeśli to jeszcze ciągle nie jest konstrukcja na pociąg szybszy niż 160km/h i jeśli to jeszcze potrwa zanim takowa będzie ...
2015-08-30 14:02:52 Autor: G+o+r+a+l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jasny gwint, z kim Wy mnie możecie wiązać, hmm... Robi się to coraz ciekawsze...
2015-08-30 17:15:27 Autor: Propaganda
---.free.aero2.net.pl
Niech Gajda z Kolei Mazowieckich zajmie się prędkością nowych pociągów KM na linii E65 W-wa - Działdowo. Średnia prędkość osiągana przez nowe pociągi (możliwość 160km/h) nie przekracza tej z lat 90-tych na tej linii. Czy to skutek całowania PLK i PKPIC w tyłek, czy zwykła indolencja lub polityczne wyrachowanie?
2015-08-30 17:17:44 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post życzliwy durniom:
"No i co z tego że ten ma takie dopuszczenie.Po coś te próby robią i już jak widać technicznie potrafią zrobić pociąg na 200 km/h.Dopuszczenia to następny temat na przyszłość jak się wydaje.Najważniejsze że jest rozwój."
Jeszcze nie potrafią. Sami przyznali, że za 4 lata będzie to możliwe. Oczywiście to dobrze, że się rozwijają.
2015-08-30 17:53:03 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post Malopolanin:
"Jeszcze nie potrafią. Sami przyznali, że za 4 lata będzie to możliwe. Oczywiście to dobrze, że się rozwijają."
Ja słyszałem o czterech latach, a nie za cztery :)
Od zapowiedzi firmy Newag o zbudowaniu pociągu na 250 km/h minęło prawie... osiem lat :) Cztery się w nich mogą zawierać :) The Wall Street Journal Polska, tm/25.10.2007, godz. 08:16 donosił... :)
2015-08-30 18:33:50 Autor: RT
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Malopolanin
ale jeszcze nie mamy linii na 200 km/h w sensie na tyle długiej, że różnica między 140 a 200 byłby znacząca.
Także mają czas... sądzę, że dużo czasu
2015-08-30 18:57:35 Autor: widirt
---.dynamic.chello.pl
Jeżdżę pociągami bardzo dużo w tym najwięcej po CMK. W ED250 pendolino już nawet nie liczę. I z mojego doświadczenia wygląda to tak, ze w ED250 czuję się spokojnie i bezpiecznie przy prędkości 200km/h. Pociąg ma budowę zwartą, solidną, nic nie "przewiewa" na wylot i nawet przy 200km/h ma się wrażenie że mógłby spokojnie docisnąć dużo więcej i dalej będzie szedł jak pocisk.
Natomiast nasze rodzime konstrukcje dwóch firm to dalej bardziej przypominają tramwaj z kartonowymi ścianami niż poważny pociąg. Na razie oceniam je jako "wynalazki" a nie składy z renomą na rynku. Do 160km/h ok, ale powyżej nie chciałbym tym jeździć.
Kibicuję oczywiście ale do składu takiego jak pendolino to jeszcze długie lata ciężkiej pracy.

pozdr.
2015-08-30 18:59:25 Autor: zeus04
---.133.22.13
@ Piotrgość:
A towarowo-pasażerski Siemens ES64U4 pojechał z jednym wagonem 357 km/h :) Od 1997 roku OeBB głównie takie kupuje tzn. uniwersalne, wielozadaniowe lokomotywy o vmax=230 km/h i jak jeździłem w ruchu transgranicznym, to na granicy czesko-austriackiej "moje" towary tylko takie zapinały. Kto bogatemu zabroni? Regionalne ezt-y i tak mają wielostopniowe przekładnie i odsprężynowany układ przeniesienia napędu (dla lepszego komfortu pasażerów... również regionalnych). Nawet najnowsze modernizacje EN57 tak mają, tyle że tam inne składniki były za drogie i EN57 ostatecznie są jakie są. Co do samolotów, to właśnie Harriery wygrywały dzięki lepszemu panowaniu w powietrzu nad prędkością tzn. potrafiły tak "hamować" że szybkie "Miraże" nie potrafiły powtórzyć manewru i piloci Harrierów z łatwością wchodzili Argentyńczykom w tylną półsferę :)
2015-08-30 19:01:54 Autor: zeus04
---.133.22.13
@ widirt:
Inżynierowie Newag-u pewnie skorzystają z Pana/Pani doświadczeń ;) O to jestem spokojny :)
2015-08-30 19:09:06 Autor: zeus04
---.133.22.13
@ stanstan:
ZTCW USA się do tego nie mieszały. Royal Navy ma swoje lotniskowce, a Harriery operowały pozbawione wsparcia samolotów typu AWACS :)
2015-08-30 21:04:04 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
HMS Invincible. W czasie Air Show 1998 na lotnisku w Babich Dołach odwiedził Polskę z Harrierami właśnie i można było go sobie obejrzeć od środka w Gdyni. Harriery pokładowe również.


A na Impulsa w barwach KM z przyjemnością poczekam na przeł. Sieniawskiej i strzelę mu parę fot.

BTW Możemy se robić pociągi i na pińcet km/h. Tylko co z tego, jeżeli infrastruktura będzie pozwalała na max 200 i to na niewielu odcinkach za to za wiele lat...
2015-08-30 23:02:50 Autor: tomek janiszewski
---.dynamic-ww-1.vectranet.pl
Przecie o "Halnym" KM do Zakopca to się mówiło zaraz po tym jak ruszył "Słoneczny" do Gdyni - na kiblach! I mimo że wkrótce doszedł pierwszy EN71, jakby specjalnie na tę trasę - niedałosie, z uwagi na przekroczenie czasu pracy maszynisty. Choćby Impuls poginał po CMK 160km/h, to raczej do Zakopca i z powrotem i tak by się raczej nie wyrobił. Będą wozić zmiennika, czy wypożyczą na drogę powrotną mecha z PR-ów lub PIC-u?
2015-08-31 09:35:15 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
Słonecznego udało mi się ustrzelić w sierpniu w Słupsku. Zauważyłem tam kilku panów w mundurkach KM najprawdopodobniej czekających na podmianę właśnie i sam chwilę zaczekałem. Z zapowiedzi, którą usłyszałem po chwili wynikało, że jest to pociąg z Wawy do Ustki. Gdybym tego nie słyszał, byłbym przekonany, że pociąg jest dopiero podstawiany. Był PUSTY! Może nie był to szczyt sezonu (14.08) ale jednak powstaje kilka wątpliwości w sens takiego połączenia...
2015-08-31 16:56:20 Autor: abcd
---.play-internet.pl
@LUCA Tyle że słoneczny dojezdzjac do Ustki ,robił kurs jako osobowy Ustka-Slupsk-Ustka po czym dopiero wracał do Warszawy
2015-09-01 20:41:42 Autor: słonecznik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Słoneczny na odcinku Warszawa - Ustka też miał zmianę drużyny w Działdowie, bo jedna drużyna nie dałaby rady czasowo na całej trasie. Podmiany to nic nadzwyczajnego. Słoneczny woził tłumy na odcinku Warszawa - Gdynia. Dalej było raczej luźno.
A o Zakopanem bym zapomniał póki co. Niech jeżdżą po Mazowszu.
Giełda
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony