Partnerzy serwisu:

22 perony na liniach 1, 272 i 353 do przebudowy. Drogie oferty

Witold Urbanowicz 19.08.2019 19

22 perony na liniach 1, 272 i 353 do przebudowy. Drogie oferty
fot. PKP PLK
PKP PLK otworzyły oferty w przetargu, prowadzonym w formule projektuj i buduj, na przebudowę lub modernizację 22 peronów w 15 lokalizacjach na liniach kolejowych nr 1, 272 i 353 w województwach wielkopolskim, kujawsko-pomorskim i łódzkim. Najtańsza złożona oferta przekracza budżet zamawiającego o połowę. Ostateczne ceny zależne będą od aukcji elektronicznej. 
Zakres inwestycji obejmuje przebudowę bądź modernizację 22 peronów zlokalizowanych na terenie trzech województw – wielkopolskiego, kujawsko-pomorskiego, łódzkiego. W sumie wskazano 15 lokalizacji na trzech liniach kolejowych – nr 272 Kluczbork – Poznań Gł. (Łęka Opatowska, Słupia, Kępno, Domanin, Solec, Pierzchno), nr 353 Poznań Wschód – Skandawa (Gniewkowo, Suchatówka, Papowo Toruńskie, Turzno, Kamionki Jezioro, Rychnowo Wielkie, Zieleń, Książki) oraz nr 1 Warszawa Zach. – Katowice (Wolbórka). Celem projektu jest poprawa stanu infrastruktury obsługi pasażerów wraz z dostosowaniem jej do wymagań TSI PRM.

Przedsięwzięcie będzie realizowane w formule projektuj i buduj. W ramach prac przewidziano przebudowę peronów wraz z wykonaniem odwodnienia z dojściem przez tory osłoniętym rogatkami lub labiryntem, wymianą oświetlenia i nagłośnienia. Na linii 353 zaplanowano perony o wysokości 0,76 m, a na liniach 1 i 272 – o wysokości 0,55 m.

W obrębie przebudowywanych peronów wymieniona ma zostać nawierzchnia torowa, a także konstrukcje wsporcze sieci trakcyjnej oraz nawierzchnia drogowa na przejazdach. Na dwupoziomowej stacji Kępno wybudowane zostaną winda oraz dojścia dla pieszych.

Dzisiaj (19 sierpnia) minął termin składania ofert. Wystartowały trzy firmy z ofertami przekraczającymi budżet zamawiającego. PKP PLK przeznaczyły na realizację zamówienia kwotę w wysokości 87,1 mln zł brutto, a także 13,1 mln zł brutto na zamówienia podobne. Spółka Infra Silesia wyceniła prace na 130,1 mln zł brutto, Infrakol na 133,5 mln zł brutto, a NDI na 154,7 mln zł brutto.

Jedynym kryterium wyboru jest cena. Ostateczne ceny zależne będą od aukcji elektronicznej. Na realizację prac przeznaczono 32 miesiące.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony