Partnerzy serwisu:

200 milionów zł więcej na infrastrukturę kolejową na Podkarpaciu

UMWP 09.07.2013 81

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2013-07-09 12:10:15 Autor: d33
---.204.141.33.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
W rzeczywistości linie Zagórz - Łupków i Zagórz Krościenko to jest jedna linia z czasów Austro-Węgier; Miszkolc-Przemyśl przez Medzilaborce Zagórz Chyrów. Pierwotnie linia dwutorowa, tuż przed pierwszą wojną przebudowana i dostosowana do ciężkich transportów wojskowych. Najlepsze przejście przez Karpaty pod względem wysokościowym (przewyższenia na trasie) doskonała niweleta stacyjna i międzystacyjna umożliwiająca wekslowanie pociągów i formowanie składów bez użycia lokomotywy (nawet Haśek w Szejku to opisywał i nie był to żart).Ta trasa kolejowa ma wspaniałą historię wojenną z lat 1914-18/1939-46 i 1978. Obecnie Chyrów pod okupacją Ukraińską- dziedzica imperializmu ZSRR co znacznie komplikuje transport na tej linii ( w okolicach Chyrowa jest tor w tor 1434/1520) likwidacja tej linii to błąd strategiczny i przetrącenie kręgosłupa transportowego (czasowo prawie nieczynnego) w południowo wschodniej części kraju. Odbudowa tej górskiej trasy (gdyby ją zamknięto) będzie trudna i kosztowna ale w niedalekiej przyszłości zaistnieje taka konieczność.
2013-07-09 12:43:52 Autor: marek24
---.mielec.mm.pl
jeśli gruntownie remontować linię do Ustrzyk to z obu stron, od Przemyśla i Zagórza, remont tylko od Zagórza nie wiele zmieni w rzeczywistości tej linii
2013-07-09 13:35:57 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
Te linie mogą na siebie zarobić. Zapraszam tutaj:

http://zagorz24.pl/2013/04/jak-linia-kolejowa-107-zagorz-lupkow-bedzie-zlikwidowana-dziennie-kilkadziesiat-ciezarowek-z-kamieniem-wyjedzie-na-drogi/


Do tego nowy kawałek Krosno - Przybówka za śmieszne kilkadziesiąt baniek i szafa gra. Ale mynystry mają inne wydatki i powiedzieli "zróbcie dobie z RPO". A potem PLK to zgarnie i zarżnie za kilka lat.
2013-07-09 22:16:41 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Podkarpacie powolutku, ale stara się coś z PLK i... PKP IC robić. Może i PR tam drgnie, nie tylko złotym taborem :D. W porównaniu z Małopolską, bardziej ludzkie podejście do RPO. Widać parcie na Bieszczady, a więc trasy w góry :D. I dobrze!
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony