Partnerzy serwisu:

200 km/h pociągiem w Czechach. Na razie na testach [wideo]

Michał Szymajda 15.01.2020 242

Czeski zarządca infrastruktury rozpoczął testowanie współpracy pociągu i infrastruktury dla prędkości 200 km/h na odcinku linii kolejowej Brno – Brzecław. Z taką prędkością w Republice Czeskiej nie jeżdżą na razie żadne pociągi rozkładowe.
Pierwsze dwa przejazdy z prędkością 200 km/h, na 55-kilometrowym odcinku pomiędzy Brnem a Brzecławiem, miały miejsce w grudniu. Na trzeci przejazd, który odbył się 13 stycznia, zaproszono także media. Pociąg testowy składał się z lokomotywy Siemens Vectron, wypożyczonej od towarowego operatora ČD Cargo i dwóch wagonów osobowych: restauracyjnego i 1. klasy.

Czeski zarządca infrastruktury sprawdza w pierwszej kolejności jak zachowuje się tor i sieć trakcyjna podczas przejazdów, bada też oddziaływanie na okolicę toru, mierząc np. hałas. Badane są naprężenia na obiektach inżynieryjnych. Sprawdzana jest też współpraca systemu ETCS/ERTMS dla prędkości powyżej 160 km/h. Rezultatem testów ma być lista modyfikacji, które doprowadzą do wprowadzenia prędkości 200 km/h. Ale, jak zaznacza w wypowiedzi dla portalu zdopravy.cz Jiří Svoboda, prezes SŻDC: „Nie chcemy zwiększać prędkości za wszelką cenę”.

Odcinek między Brzecławiem przy granicy czesko-austriackiej a Brnem – drugim największym miastem Czech, ma szanse być pierwszym w Republice Czeskiej, gdzie pociągi pasażerskie będą mogły rozkładowo poruszać się z prędkością 200 km/h. Między miastami nie ma przejazdów kolejowo-drogowych w poziomie szyn. Z linii korzystają głównie pociągi międzynarodowe kursujące z Pragi do Wiednia, Bratysławy i Budapesztu.
Na odcinku Brno – Brzecław w 2004 osiągnięto krajowy rekord prędkości, kiedy osiągnięto tu prędkość 237 km/h podczas przejazdu specjalnego pociągiem Pendolino.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony