Partnerzy serwisu:

170 lat Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej

ms, Rynek-Kolejowy.pl 14.06.2015 260

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-06-14 09:46:15 Autor: WKD
---.play-internet.pl
Na obchody 170 lecia otwarcia pierwszej kolei żelaznej w Polsce, jako mieszkaniec miasta Grodzisk Mazowiecki, zapraszam wszystkich miłośników kolejnictwa.

Do zobaczenia przy pomniku ku czci kolejarzy...

:)
2015-06-14 09:53:15 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@WKD
Kolego! Marne te obchody w porównaniu do tych 20 lat temu, gdy na stacji Gr stały jednocześnie parochód z wagonami retro, TGV i EN57, co sprawiło, że zostałem MiKolem.
Nawet ten pomnik kolejarza gdzieś na uboczu.. ul.Żydowska?
2015-06-14 11:07:06 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Kiedyś gdy konkurencją dla kolei były furmanki albo rozklekotane autosany z PKSy kolej była potęgą. A teraz pod rządami PO no cóż
2015-06-14 12:40:44 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@aron
Kolej już nigdy nie będzie miała takiego znaczenia jak w XIX w, albo II RP czy wczesnym PRL.
Przewozy aglo i towarowe mają jednak rację bytu, przeto wierzę, że dożyję 175 l.DZWW, a może i 200..
2015-06-14 19:19:38 Autor: Kuc
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Muzeum Niepodległości? Kurde, czy coś mnie minęło - to już Muzeum Kolejnictwa zlikwidowano?
2015-06-14 22:17:19 Autor: emigrant
---.111.17.205.ntlworld.ie

emigrant
Nieźle... W 3 lata wybudowali ponad 300 kilometrów linii od podstaw przed połową XIX wieku praktycznie ręcznie bez maszyn!

To fakt pamiętam 150 lecie 20 lat temu, to była prawdziwa feta.
2015-06-14 22:21:01 Autor: ...
---.adsl.inetia.pl
"(...) co sprawiło, że zostałem MiKolem."

No to teraz już wiem, gdzie szukać podstaw upadku polskiej kolei.....
2015-06-14 22:38:09 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@...
gdzie?

@emigrant
Dworzec podobno ładniejszy po ostatnim remoncie niż po remoncie 20 lat temu. Za 5 lat będzie jego stulecie. Pruszków i Żyrardów to dzieło tego samego architekta. Miały być podobne do klasycznego dworu szlacheckiego. Może nawet stąd nazwa dworzec się wzięła..
2015-06-14 23:21:05 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
@emigrant

Kolejny pseudoznafca. Dolicz sobie współcześnie:

-tworzenie koncepcji budowy linii, dyskusja wariantów, konsultacje społeczne
-zdobywanie pozwoleń i decyzji środowiskowych, wykup gruntów, ewentualne protesty mieszkańców albo ekologów
-stworzenie dokumentacji przetargowej
-rozpisanie przetargu
-rozstrzygnięcie przetargu, odwołania

-budowa: kiedyś - jeden goły tor; obecnie - dwa tory, elektryfikacja, skrzyżowania wielopoziomowe, przejścia podziemne, urządzenia SRK i często ETCS i GSM-R
2015-06-15 01:34:55 Autor: przeor
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
do Ave Ja
Twój jednostronny komentarz jest bez sensu
2015-06-15 08:52:45 Autor: lolek
---.silesia-region.pl
W odpowiedzi na post emigrant:
"Nieźle... W 3 lata wybudowali ponad 300 kilometrów linii od podstaw przed połową XIX wieku praktycznie ręcznie bez maszyn!

To fakt pamiętam 150 lecie 20 lat temu, to była prawdziwa feta."
Tak szybko budowano bo do pracy zaprzątnięto ogromną liczbę ludzi z więźniami włącznie. Nie było decyzji środowiskowych i wykupu gruntów - był Carski Ukaz i koniec, miałeś ziemię, nie masz ziemi bo trzeba położyć linię kolejową...
2015-06-15 09:26:54 Autor: najwyzszy80
---.adsl.inetia.pl
W odpowiedzi na post WKD:
"Na obchody 170 lecia otwarcia pierwszej kolei żelaznej w Polsce, jako mieszkaniec miasta Grodzisk Mazowiecki, zapraszam wszystkich miłośników kolejnictwa.

Do zobaczenia przy pomniku ku czci kolejarzy...

:)"
Przypominam, że to pierwsza linia w ówczesnym Królestwie Polskim, a nie w Polsce. Pierwsze linie w Polsce są na Dolnym Śląsku.
2015-06-15 09:57:48 Autor: miłośnik dżww
---.dynamic.gprs.plus.pl
Byłyby bardziej huczne gdyby pseudomikole ze Skierniewic nie ładowali kasy w jakieś durne dachy. Za tę kasę to by dwa dni kupa pociągów retro jeździło. Redakcjo zainicjujcie akcję pogonienia skierniewickich darmozjadów do pierdla za działanie na szkodę prawdziwych miłośników kolei!
2015-06-15 10:15:51 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
@przeor

No to czekam na argumenty, który z punktów wymienionych przeze mnie wykonywało się 170 lat temu.

To oczywiste że samo ułożenie toru na ruszcie torowym mogło trwać 3 lata, ale gdyby trzeba wykonac wszystkie czynności urzędniczo-papierkowe co dzisiaj i wybudować tą całą współczesną infrastrukturę, to by budowali 10 lat a nie 3.
2015-06-15 11:41:36 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@najwyższy80
To prawda. Wrocław-Oława była 3 lata wcześniej, ale oczywiście szlak Breslau Hbf - Ohlau i pasażerowie po nim jeżdżący w 1842 roku raczej mieli mało wspólnego z Polakami, chociaż ja się tam nie znam na XIXw.historii Dolnego Śląska.

@Ave Ja vs. Przeor
Ekoterror i biurokracja stanowią dziś dużo większe ograniczenie dla tempa inwestycji niż brak 2 wieków postępu technicznego, który występował w latach 40" XIX w.
Oczywiście dziś w krajach ogarniętych motoryzacją praktycznie nie buduje się linii kolejowych.
@miłośnik DŻWW
nie myślałem, że są walki między różnymi frakcjami MiKoli :)
2015-06-15 21:43:52 Autor: emigrant
---.111.17.205.ntlworld.ie

emigrant
Ave Ja jak sam twój nik wskazuje za bardzo pyszny jesteś. Taki znawca jesteś, czy tylko szukaż wyższości swojej nad innymi. Ja nic nie pisałem o przygotowaniach tylko samej budowie, bo to i dziś znacznie dłużej trwa. Budowa zaczyna się od momentu kiedy już wszystkie pozwolenia są gotowe. Całość to 10 lat albo i więcej zajmuje. Wyraźnie napisałem sam czas budowy. Paniali? czy nie bardzo?

Chodzi o sam fakt postępu technologicznego. Dziś mamy więźniów których podatnik musi utrzymywać i państwo żadnego pożytku z nich nie ma, a oni bąki zbijają na koszt większy niż pensje uczciwych ludzi.
2015-06-16 22:22:22 Autor: Rafał78
---.dynamic.chello.pl
Wszystko pięknie z tym przejściem podziemnym w Grodzisku, ale dlaczego zostało tylko pokazane a następnie zamknięte?!
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony