Partnerzy serwisu:

15 lat reformy kolei (cz. 2)

Łukasz Malinowski, Rynek Kolejowy 28.10.2015 137

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-10-28 12:55:03 Autor: PiotrW_
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
cyt1.: "(...) PLK ma wszystko co do grosza rozdzielone na każdy rok, a każda zmiana harmonogramu wynikająca z opóźnienia powoduje jeszcze większe opóźnienie, bo dokument musi akceptować rząd, co zajmuje rok. (...)"

Serio? Rok? Łojezu... To na czym polega ta "akceptacja dokumentu"?

cyt2.: "(...) Jest tam kwota 38 mld zł, którą traktuję jako niezbędne minimum, aby w krótkim czasie nie zaprzepaścić efektów przeprowadzanych obecnie rewitalizacji i modernizacji linii kolejowych. OCZYWIŚCIE MINISTER FINANSÓW CHCĘ TĘ KWOTĘ OBNIŻYĆ. (podkr. moje) (...)"

Oczywiście? Obniżyć? No tak... prokolejowa kadencja...
2015-10-28 18:47:44 Autor: Reforma PKP
---.adsl.inetia.pl
W kwestii PLK bałagan kumuluje jej forma spółki prawa handlowego. Moim zdaniem PKP Energetykę trzeba połączyć z nią w jedną agencję rządową niepowiązaną z tzw. Grupą ,,PKP" i tzw. ,,PKP SA". Wtedy może uda się wprowadzić wolny rynek.
2015-10-29 07:51:33 Autor: valcoln
---.tktelekom.pl

valcoln
PKP S.A to twór dość niespotykany w świecie. Coś na zasadzie syndyka któremu nie zależy na odzyskaniu majątku bo przez to straci rację bytu. I gdzie wtedy upchnąć niezliczone rzesze dyrektorów? Co do formy prawnej PKP PLK to niestety smutna racja, drogowy odpowiednik GDDKiA działa na zupełnie innej zasadzie która się sprawdza. Założeniem posiadania linii kolejowych na obecnym poziomie jest w pierwszej kolejności zapewnienie innym gałęziom gospodarki (transport, handel itp.) zaplecza. A będąc spółką handlową peelka ma w założeniu przynosić zysk właścicielowi czyli Państwu. I tu mamy konflikt interesów z jednej wymóg zapewnienia transportu z drugiej wymóg zarobku na nim. Dopiero będąc agenda rządową PKP PLK spełniało by misję, wpływając na cały system gospodarczy powiązany z koleją. Czyli było by jedna z pozycji kosztów do poniesienia by finałowo w innych gałęziach gospodarki wytworzył się zysk. Co najwyżej można by myśleć o minimalizowaniu kosztów tej pozycji. Co do wprowadzania wolnego rynku, kolej na obecnym poziomie dla zapewnienia bezpieczeństwa w szeroko pojętej skali państwa musi być odgórnie kontrolowana inaczej oddamy po prostu część swojej autonomii. Można to potraktować w formie pewnego luksusu posiadania poczucia bezpieczeństwa. Trąci to socjalizmem, co automatycznie wywołuje negatywne skojarzenia ale takie założenia maja zapewniać po prostu normalne funkcjonowanie kolei.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony