Partnerzy serwisu:

14 milionów złotych za podwyższenie peronów Kraków Business Park

Michał Szymajda 17.05.2021 4,1k

14 milionów złotych za podwyższenie peronów Kraków Business Park
Przystanek Kraków Business Park z lotu ptakaFot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
14 mln zł za przebudowę peronów zbudowanego zaledwie 14 lat temu przystanku Kraków Business Park zapłacą PKP Polskie Linie Kolejowe. Główna zmiana, jaką przejdzie przystanek, poza zmianami estetycznymi, to podwyższenie peronów o 21 centymetrów. 
– Przystanek Kraków Business Park zapewni mieszkańcom lepsze warunki podróży w obszarze aglomeracji krakowskiej. Budowa nowych przystanków oraz ułatwianie dostępności na wykorzystywanych już stacjach i przystankach w całej Polsce sprzyja rozwojowi kolei, jako atrakcyjnego i przyjaznego środowisku środka transportu. Każda inwestycja w obszarze przystanków to budowa bardziej dostępnej, bezpiecznej i przewidywalnej kolei – zabrał głos w sprawie dwóch peronów minister infrastruktury, Andrzej Adamczyk.

– PKP Polskie Linie Kolejowe konsekwentnie zwiększają rolę kolei jako przyjaznego i atrakcyjnego środka transportu w obszarze aglomeracji i regionu. Przebudowa przystanku Kraków Business Park jest przykładem takich działań. Efektywnie wykorzystujemy środki unijne m.in. instrumentu CEF Łącząc Europę, aby w centrum Małopolski, na odcinku Katowice – Kraków na międzynarodowej trasie, kolej mogła być częściej wybieranym środkiem transportu publicznego – dodał Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP PLK.

Jak zapewniają PKP Polskie Linie Kolejowe, inwestycja poprawi funkcjonalność i estetykę „biznesowego” przystanku, a pasażerowie dojeżdżający m.in. z Krakowa, Krzeszowic, Katowic, Oświęcimia, zyskają lepsze warunki podróży. Pojawią się także nowe wiaty, oświetlenie i tablice informacyjne systemu informacji pasażerskiej. 

Inwestycja ta jednak jest od początku bardzo kontrowersyjna. Przystanek przejdzie bowiem remont za 14 milionów złotych tylko dlatego, że posiada perony niższe o 21 centymetrów niż pozostałe perony na modernizowanej linii Kraków – Katowice. Podwyższenie peronów do 76 centymetrów ponad główką szyny przez pół roku od czerwca będzie wpływać na na ograniczenie przepustowości linii Kraków – Katowice, którą z mozołem modernizowano i w końcu uzyskano satysfakcjonujące czasy przejazdu. Choć PKP PLK zapewnia, że ograniczenia będą niewielkie.

Przystanek Kraków Business Park otwarto zaledwie 14 lat temu. Już w momencie otwarcia krytykowano inwestycję PLK za estetykę jego wykonania. Fatalnie wyglądają zwłaszcza wiaty. Po 14 latach przystanek przejdzie kompleksową przebudowę w ramach projektu: „Modernizacja linii kolejowej E30, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków, etap IIb”, współfinansowanego przez Unię Europejską z instrumentu CEF Łącząc Europę. Wykonawcą inwestycji będzie Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie – spółka należąca do grupy PKP PLK.

Obecnie na przystanku zatrzymuje się około 80 pociągów regionalnych i aglomeracyjnych dziennie.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony