Partnerzy serwisu:

Warszawa schowa tramwaj do tunelu przy Dworcu Zachodnim

wu, Transport-publiczny.pl 18.06.2015 177

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-06-18 11:21:41 Autor: sanders
---.33.92.135
Jakoś nie jestem przekonany do tramwaju z Zachodniego na Wilanów.
Wg mnie bardziej sensowny i przyszłościowy (choć oczywiście droższy) wariant to linia obwodowa (kolej lub metro) w oparciu o linię kolejową Zachodnia / Wola przez Gdański do ZOO i tam wejście do tunelu i dalej na Wileński (skrzyżowanie z M2) Wschodni (PKP) Wiatraczna, Gocław, wyjście z tunelu, mostem przez Wisłę, Siekierki do Czerniakowa (wejście do tunelu) Spacerowa, Pole Mokotowskie (skrzyżowanie z M1), Banacha do Zachodniego i tu wyjście z tunelu.
Ze Spacerowej / Belwederskiej odnoga metra do Wilanowa, docelowo do przedłużenia w kierunku centrum od Spacerowej mniej więcej przez Pl Unii Lubelskiej, Politechnikę (M1) Dw. Centralny do Ronda Daszyńskiego (M2). Dodatkową zaletą jest włączenie wszystkich ważnych dworców kolejowych w sieć metra.
Wiem że brzmi to trochę jak futurologia ale miasto trzeba planować na przyszłość a nie na teraźniejszość. Tramwaj jest tańszy w budowie od metra i bardziej ekologiczny od autobusów ale nie zmniejsza znacząco czasu podróży (czasem wcale).
2015-06-18 12:00:40 Autor: podróżnik
---.internetdsl.tpnet.pl
@sanders

W istocie myślą trzeba wybiegać w przyszłość.
Takie wizje były snute jeszcze przed II wojną.
Z powodzeniem funkcjonowały wówczas kolejki wąskotorowe, m.in. do Wilanowa, metro było w planach.
Myśl obecnie rządzących sięga nie dalej niż do następnej kadencji.
2015-06-18 12:07:48 Autor: huciński...
---.dynamic.chello.pl
To krok w dobrą stronę. Tylko że takich obiektów inżynieryjnych jak krótkie odcinkowe tunele i estakady i inne bezkolizyjne rozwiązania, powinno być zdecydowanie więcej. I trzeba patrzeć na to w całościowym ujęciu, tj. jako linię tramwajową Wilanów (Pałacowa) - Dw. W. Zachodnia - i dalej w kierunku Woli, Bemowa, Żoliborza. A samą linię budować w ramach takich parametrów, aby w przyszłości można byłoby tą przystosować do 'lekkiej kolejki miejskiej - 'pre - metra', to wtedy ma sens. Bo niewątpliwie linie tramwajowe w przyszłości, w dużych miastach w to się przekształcą. Jako automatyczną kolejkę z bardzo często kursującymi składami, bezkolizyjną z innymi uczestnikami ruchu. Metro tzw. 'ciężkie' jakie Warszawa buduje, wykładając gigantyczne pieniądze, pozostanie ale nie powinno w tym formacie być już budowane II linia powinna być ostatnią. Pojawiąją się bardzo ciekawe nowe rozwiązania dla miejskiego transportu publicznego, które za jakiś czas całkowicie zmienią tego oblicze.
2015-06-18 14:02:48 Autor: paf
---.play-internet.pl
Chwała za rozpoczęcie sensownego planu tunelowego przejścia tramwajowego pod Dw. Zachodnim, wraz z podziemnymi przystankami. Jednak w mojej ocenie dużo większą wartość miałoby rozpoczęcie tej inwestycji od połączenia z dość rozbudowaną siecią tramwajową Woli. Od wyjścia tunelu tramwajowego za Dw. Zachodnim w pasie rozgraniczającym w Al. Prymasa Tysiąclecia wystarczy dobudować krótki odcinek do Wolskiej (a w niedalekiej przyszłości zaledwie do Kasprzaka - torowisko ma tam być wkrótce odtworzone). Sądzę , że szybko uzupełnią tę inwestycję o ów wolski fragment, bo to się samo prosi.

A tak na marginesie - mimo wpisania tej linii w wieloletnie plany inwestycyjne miasta, w życiu nie myślałem, że dożyję jej realizacji.
2015-06-18 15:44:36 Autor: jaja kobyły kolejarz
---.internetdsl.tpnet.pl
@paf

I nie dożyjesz Panie kolego. No chyba, że jesteś baaardzo młody.
2015-06-18 19:43:42 Autor: pistolet_prezesa
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
To bardzo dobra decyzja. Dzięki temu wszystkie tramwaje korzystające z tej linii będą zatrzymywać się w bezpośrednim sąsiedztwie peronów (a dokładnie pod nimi). W odrzuconym wariancie z pętlą część tramwajów kończyłaby trasę po drugiej stronie Al. Jerozolimskich, skąd trzeba iść na piechotę prawie 0,5km.
2015-06-18 21:51:22 Autor: adraia
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"To jest najlepsze rozwiązanie Trzeba wykorzystać ten moment remontu Dworca Zachodniego przez kolejarzy robiony i w cieniu tego remontu wykonać ten tunel"

Polska języka, trudna języka.
Tramwaje
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony