Partnerzy serwisu:

Pomorska kolej może liczyć na miliardy

Dziennik Bałtycki/RK 28.12.2011 30

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2011-12-28 11:43:11 Autor: D3333
---.146.191.254.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
A Lipusz Korzybie (Gdynia/Gdańsk- Słupsk) szybko działajcie bo nawet tłuczeń rozkradną!!
2011-12-28 11:50:28 Autor: Gubernator Kalifornii
---.128.126.130.static.crowley.pl

Gubernator Kalifornii
ehehehehehee.

Oj wszyscy narzekali na Grabarz i spółka mają syndrom łódzki, bo całą kasę pakowali w Łódź, a co powiecie o informacjach ministranta Slavko Novak??? Czeka nas teraz syndrom pomorski :):):)

Może kiedyś ktoś z Górnego Śląska załapie się na stanowisko ministranta transportu? Fajnie by było :)
Fakt: już był jeden ministrant z mojego regionu - PiSuarowski Polaczek - dla Górnego Śląska nie zrobił zupełnie nic...
2011-12-28 11:50:59 Autor: Hermann Balk
---.tktelekom.pl
Umarł Litzmannstadt! - niech żyje Danzig-Westpreussen!
2011-12-28 12:01:24 Autor: Paweł L
---.opera-mini.net
Lebork - Łeba, bardzo prawidłowo. Linia uruchamiana na okres wakacyjny, zatem spokojnie można zrewitalizowac bez utrudnień w ruchu. Niech podniosą tam v aby do v80 na całym odcinku.
2011-12-28 12:02:37 Autor: stoker
---.155.180.218
@D3333:
To już lepiej odbudować linię Bytów - Miastko. Dzięki temu powstałby całkiem perspektywiczny ciąg Poznań - Piła - Szczecinek - Miastko - Bytów - Kościerzyna - 3-City.
2011-12-28 12:13:49 Autor: figaro
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
a dlaczego linia kolejowa Szczecinek - Słupsk bedzie tylko remontowana na odcinku od Miastak do Slupska? czy nie jest faktem, że potok podroznych generowany jest przez polaczenie w pełnej relacji od stacji węzłowej Szczecinek do stacji Wezłowej Słupsk?
2011-12-28 12:21:08 Autor: By1
---.dynamic.gprs.plus.pl
Spoko, spoko - już pan Lewiński dopilnuje, żeby czasem nikt nie wpadł na pomysł rewitalizacji Bytów - Korzybie ...
2011-12-28 12:23:03 Autor: By1
---.dynamic.gprs.plus.pl
@ figaro

Sprawdź, gdzie przebiega granica województw ....
2011-12-28 12:48:41 Autor: Maciek z Lublina
---.dynamic.chello.pl
Brawo dla redaktorów DZIENNIKA BAŁTYCKIEGO... Niechlujstwo i jeszcze raz niechlujstwo. Zajrzyjcie proszę do instrucji D29 , a przekonacie się , że linia : Wejherowo - Słupsk NIE ISTNIEJE. Istnieje za to szlak : Wejherowo - Słupsk , który jest częścią linii z Gdańska do Stargardu Szczecińskiego.
Nie ma linii kolejowej : Miastko - Słupsk - Ustka. Istnieje za to szlak ; Miastko - Słupsk - Ustka , który jest częścią linii z Piły do Ustki.
Ciekaw jestem owoców , które dadzą rozmowy w sprawie rewitalizacji odcinków : Grudządz - Kwidzyn i Lębork - Łeba...
2011-12-28 13:03:36 Autor: Piotr.
---.kaniup.agh.edu.pl
A kto poskłada z powrotem Przechlewo-Słosinko? Byłby fajny skrót z Bydgoszczy p. Chojnice, Człuchów do Słupska. Przed rozbiórką było tam bodaj 50km/h.
2011-12-28 13:18:54 Autor: Tomasz Cebulski
---.adsl.inetia.pl
Na Pomorze miliardy - bo to \"ojczyzna\" Tuskina i Nowaka, a u nas na Śląsku kolej umiera:
Bytom-Gliwice: 19 km, 27 min, 38 km/h,
Tarnowskie Góry-Bytom: 17 km, 39 min, 26 km/h,
Bytom-Chorzów Batory: 11 km, 20 min, 33 km/h,
Jaworzno Szczakowa-Katowice przez Mysłowice: 22 km, 47 min, 28 km/h,
Zabrzeg Czarnolesie-Skoczów: 18 km, 40 min, 27 km/h,
Katowice-Oświęcim: 33 km, 57 min, 34 km/h,
Nakło Śląskie-Bytom Karb: 10 km, 27 min, 22 km/h, (!!!)
Nie wspomnę nawet o liniach zlikwidowanych i takich na których zawieszono ruch pasażerski.

Przez cały okres powojenny wydoili Śląsk (nie tylko z węgla), a teraz niech sobie Śląsk zdycha..
Tomasz Cebulski - Polak i Ślązak z Chorzowa
2011-12-28 13:34:51 Autor: dunadan
---.net.stream.pl
nie lepiej w Małopolsce :/
Oświęcim - Trzebinia 25 km w 62 min , a wszystko przez odcinek Chełmek - Trzebinia 17 km w 51 minut . I na tej linii wleką się nowoczesne EN77
2011-12-28 13:59:31 Autor: wdr
---.117.162.130

wdr
@dunadan
małopolska niestety wolała robić Tarnów - Stróże (inna sprawa, że o tym jakie są efekty tego remontu to lepiej nie pisać), gdzie wg mnie nie będzie szansy na tak duże potoki pasażerskie jak na szlaku do Oświęcimia. obecnie lista prowadzonych prac zależy w dużej mierze od samorządów. to one decydują jakie inwestycje się znajdą na liście RPO
2011-12-28 14:14:18 Autor: pomorzak
---.dynamic.chello.pl
@Maciek z Lublina: Czepiasz się, ten artykuł pisany był dla zwykłych ludzi, a oni niekoniecznie muszą dostrzegać różnice pomiędzy linią kolejową a szlakiem, dla nich to jest tak naprawdę wszystko jedno. A Dziennik Bałtycki nie jest żadną gazetą branżową żeby jego redaktorzy musieli się znać na wszystkim.
2011-12-28 14:21:07 Autor: R. W. O.
---.222.99.94
Szykuje się Polska dzielnicowa, czy co?
2011-12-28 14:37:21 Autor: linia 131
---.tktelekom.pl
@Maciek z Lublina-nie ma szlaku Wejherowo-Słupsk a Wejherowo-Gościcino Wejherowskie.Poniżej wkleiłem Ci cytat z Ir1
§2 Podział sieci kolejowej pod względem technicznym

1. Sieć kolejowa PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. jest to zespół połączonych ze sobą linii kolejowych położonych na obszarze zarządzanym przez PKP PLK S.A.

2. Linia kolejowa jest elementem sieci kolejowej wraz z niezbędną infrastrukturą przeznaczoną do prowadzenia ruchu kolejowego, który ma wyznaczony punkt początkowy i końcowy ustalony przez Zarząd PKP PLK S.A.

3. Linie kolejowe dzielą się na odcinki, szlaki i odstępy.

4. Odcinek jest to część linii kolejowej zawarta między sąsiednimi stacjami węzłowymi albo między punktem początkowym lub końcowym linii kolejowej i najbliższą stacją węzłową.

5. Szlak jest to część linii kolejowej między:
1) dwoma sąsiednimi posterunkami zapowiadawczymi,
2) ostatnim posterunkiem zapowiadawczym i końcowym punktem linii bez posterunku zapowiadawczego.

6. Odstęp jest to część toru szlakowego między:
1) posterunkiem zapowiadawczym a najbliższym posterunkiem odstępowym (bocznicowym) lub semaforem odstępowym blokady samoczynnej,
2) dwoma kolejnymi posterunkami odstępowymi (bocznicowymi),
3) posterunkiem odstępowym i bocznicowym,
4) dwoma kolejnymi semaforami odstępowymi blokady samoczynnej dla tego samego kierunku jazdy przy danym torze.

7. Łącznica jest to linia kolejowa łącząca dwie inne linie kolejowe z pominięciem stacji węzłowej.
2011-12-28 14:55:21 Autor: Gubernator Kalifornii
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

Gubernator Kalifornii
@Tomasz Cebulski,

To pociągi osobowe nie mają jeździć właśnie średnio 25km/h??? Naprawdę???
Cholernie drogie pociągi osobowe, jeżdżące po cholernie drogiej w utrzymaniu infrastrukturze kolejowej, gdzie dofinansowanie jest równie cholernie drogie, nie mają jeździć właśnie z taką turystyczną, rowerową prędkością jak busy, czy tramwaje??? Jest to w ogóle możliwe???

Tak mi się na ironię zebrało :):):)

Uwielbiam ten \"sprawiedliwy\" podział funduszy na remonty torowisk w Polsce... Ĺťenada...
Przypomnę tylko, że NAJGORSZY, TRAGICZNY, NIEBEZPIECZNY (podsztaplowane podkładami mosty i wiadukty), NAJWOLNIEJSZY (20km/h) odcinek (podg Szabelnia - Sosnowiec Jęzor) remontowanej linii E30 pomiędzy Zabrzem a Krakowem, będzie robiony dopiero za parę lat!!!! Wcześniej musi być wykonany remont odcinka z Jaworzna Szczakowej do Krakowa, gdzie średnio jedzie się z V 80km/h... To jest dopiero piękny przykład głupoty decyzyjnej...
2011-12-28 17:55:35 Autor: Andrzej Śmiech
---.gliwice.vectranet.pl
@Tomasz Cebulski

Trochę się zagalopowałeś kolego, ponieważ owszem po wojnie Śląsk był dojony, ale DOLNY! Przez prawie 50 lat PRL-u nie rozwiązano problemu komunikacji stolicy Śląska - Wrocławia z Warszawą, a w tym samym czasie GOP dostał gierkówę i CMK o innych inwestycjach infrastrukturalnych nie wspominając. Przez cały PRL Dolny Śląsk był traktowany jako ziemie tylko tymczasowo pod polskim zarządem i nie prowadzono żadnych inwestycji, natomiast prowadzono gospodarkę rabunkową szabrując wszelkie surowce naturalne (węgiel kamienny Zagłębie Wałbrzysko-Noworudzkie, miedź, kruszywa).
Obecny stan kolei na Górnym Śląsku jest w znacznym zasługą miejscowych władz PLK i UMWŚ, który nie wpisał ĹťADNEJ linii kolejowych do RPO, a przecież takich w GOP-ie nie brakuje, którym by się to przydało. Zakładam, że poruszone w tekście plany to właśnie linie które będą robione z następnej perspektywy właśnie RPO. Dlaczego na Dolnym Śląsku, w Wielkopolskie na Pomorzu, Lubelszczyźnie oraz w innych regionach dało się wpisać linie kolejowe do RPO i prace są już bądź będą prowadzone, a w GOPie słychać tylko narzekania. Weźcie się Górnoślązacy sami do roboty i przypilnujcie swoje władze samorządowe to wtedy i u Was będzie lepiej. A narzekania typu cała Polska doi Górny Śląsk to sobie możecie wsadzić w ..., bo obecnie to cała Polska płaci na bandyckie emerytury górnicze, a górnicy emeryci \"dorabiają\" sobie kradzieżą węgla z wagonów, ponieważ mają tylko 3000 emerytury....
2011-12-28 22:27:08 Autor: st
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
oj, oj... jeden biedniejszy od drugiego, a to Pomorze złe... tylko że to Pomorze daje najwięcej z własnych programów unijnych na kolej (bo tak sobie ustaliło) anie na drogi jak śląskie czy dolnośląskie, czy małopolska... to tu za kasę samorządową budowana jest Pomorska Kolej Metropolitalna, to tu trwa warta kilkaset milionów moderna linii Gdynia Hel i Gdynia -Kościerzyna, to to województwo kupuje szynobusy etc. No więc najpierw wybierzcie mądry samorząd, a potem płaczcie... to tu pójdzie kasa, bo tu samorząd daje kasę na wkłąd własny etc.

a o Bytów - Korzybie przejmuje starosta więć dopilnuje by nie kradli
2011-12-28 22:34:49 Autor: R. W. O.
---.222.99.94
@ \"linia 131\" a propos Ir1
Przytoczony cytat z Ir1 jest także swoistym signum temporis. Wszystko co przepisano z starych przepisów (pkt. 3-6) jest w porządku. Wszystko co ktoś dopisał teraz, jest po prostu spaprane.
I tak np:
ad 1. Przy takim zapisie zginęły gdzieś punkty handlowe. Np. graniczne stacje przeładunkowe należą do sieci PLK czy nie? Po drugie czy zarządca infrastruktury to to samo co zarządzający obszarem kolejowym?
ad 2. Wygląda na to, że to \"ruch\" ma mieć wyznaczony punkt początkowy i końcowy a nie linia. Po drugie skąd wiadomo, które linie nalezą do sieci kolejowej PLK?
O tempora, o mores!
2011-12-29 14:58:32 Autor: Jakub
---.slupsk.vectranet.pl
Ciesze sie że ktos wkońcu zajmie sie odcinkiem Słupsk - Gdynia :)) Jeden tor na tej relacji przy obecnej ilosci pociagow kursujacych na tym odcinku to jakas kpina.
2011-12-29 16:30:29 Autor: Wojtek87
---.ssp.dialog.net.pl
A dlaczego tylko Kwidzyn- Grudziądz, a nie do samego Malborka? Cała linia jest w fatalnym stanie, więc skoro taki rozmach modernizacyjny, to czemu nie na całości?
2011-12-29 18:17:06 Autor: boog
---.dynamic.chello.pl
powinno się zmodernizować i zelektryfikowawszy cały odcinek tzn Toruń - Grudziądz - Kwidzyn - Malbork. Podróż z Torunia na wybrzeże przez Bydgoszcz strasznie ją wydłuża.
A tak na marginesie to uważam , że Grudziądz powinien należeć do województwa pomorskiego ponieważ z kujawami to my mamy tyle wspolnego co nic.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony