Partnerzy serwisu:

Jak załgać Dziobaki – czyli (p)osłowie polskie (cz.1)

Robert Wyszyński 18.03.2014 129

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-03-18 09:50:37 Autor: muuu
---.dynamic.chello.pl
Kolejny galaktyczny orgazm :) Ale teraz już mało kto się łapie na takie propagandowe agitki, jest całkowicie oczywiste dla wszystkich rozsądnych że podstawa to niskie ceny. Nie ma znaczenia dla 95% potencjalnych klientów czy jedzie się pół godziny krócej czy dłużej. Ma być tanio, solidnie, nie luksusowo ale wygodnie, ma działać internet i klimatyzacja. Jak w PolskimBusie!
2014-03-18 09:55:44 Autor: oko
---.dynamic.chello.pl
Szanowny Robert tradycyjnie BREDZI i MAJACZY. Chce NOWEJ JAKOŚCI, ale na tej zasadzie mogłoby nią być na przykład prowadzenie barku przez światowej klasy kucharza. Czy takiej jakości chcą klienci? Nie! I dlatego dla IC dziobaki będą (mam nadzieję) gwoździem do trumny. Drogie w zakupie i eksploatacji, nie przynoszące znaczących zysków czasowych... świetna inwestycja!
2014-03-18 10:00:40 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
Monsieur Wyszyński pisze na zamówienie, stąd te bzdety.
Lepiej by sprawdził u źródła dlaczego nie stoją pod halą zamiast bredzić.
M
2014-03-18 10:14:19 Autor: metropolitan.
---.dynamic.chello.pl
Tak to już jest u nas że słabego, leżącego na łopatkach się kopie ,dobija - mam na myśli Polską kolej. Słaby staje się przedmiotem drwin, kpin - czasami na własne życzenie. Ogólnie PKP jest taką "ofermą" - i niektóre lokalne dziennikarzyny szukając tematów zastępczych się czepiają, tym samym utrwalają wśród ludzi podatnych na temat "komu się mleko rozlało" - że kolej to dziadostwo samo w sobie. Wiemy jaka jest sytuacja na kolei, co z sobą "reprezentują" osoby odpowiedzialne za transport w Polsce. A najgorsze jest to że nie widać specjalnie perspektyw na rozwój kolei w Polsce (KDP). I jeszcze jedno -ostatnio pasażerowie PB - strasznie narzekają, że nie mogą korzystać w czasie jazdy z toalety i ogólnie na bałagan organizacyjny. Wielu by chciało skorzystać z pociągów ale nie mogą bo się im to sztucznie utrudnia. Wielu ma dość jazdy zapoconym busem, tak jakby w przedziale w wagonie było 22 osoby, samochodem po dziurawych, zakorkowanych drogach.
2014-03-18 10:25:16 Autor: Q
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Pan R. Wyszyński jak zwykle napisał kolejne płomienne wypracowanie gimnazjalisty. We wnioskach, zgodnie z tym co pani w klasie nakazała, jak zwykle zamieścił kilka obowiązkowych tez w stylu "dziobaczek zbawiciel IC" i "KDP albo śmierć". Do tego dodał niezwykle odkrywcze i autorskie spostrzeżenia na temat "walka imperialistów i wrogich ideowo hien dziennikarskich z sukcesem milusiego dziobaczka". Analiza godna eksperta najwyższej próby! Jedyne co napawa optymizmem to fakt, że już nawet Pan RW zaczyna dostrzegać jakieś rysy na tej lukrowej polewie, którą od samego początku wylewa hektolitrami na Pendolino IC. Wprawdzie jeszcze buńczucznie wyśmiewa "wąsatych parowoziarzy" i "mikoli" ale zapowiedzi sukcesu wahadełka już jakby mniej nadęte. A to chyba dopiero początek wieszczonej przez wielu katastrofy. Wydaje mi się, że analizy Pana RW będą wkrótce tak samo prawdziwe jak jego ocena KŚ. No ale w końcu aktywista i analityk to "prawie" to samo.

Najciekawsze w tym artykule jest jednak co innego. Błyskotliwe obwinienie PKP Cargo za sytuację taborową w Wolsztynie. A może za obecny stan większą odpowiedzialność ponoszą jednak różni "pożyteczni idioci", którzy całe lata krzyczeli "ruch planowy musi być utrzymany"?
2014-03-18 10:25:28 Autor: łysy z brazzers
---.142.255.194
Dla mnie nigdy (a korzystałem 7 razy) w Polskim Busie nie było wygodnie - mam 196cm. Gdzie bym nie usiadł, zawsze było za miało miejsca.
Internet działał poprawnie tylko 3 razy.
Więc nawet cena o połowę niższa niż na kolei nie przekona mnie do PolskiegoBusa.
2014-03-18 10:26:41 Autor: Dave
---.dynamic.chello.pl
Jak dla mnie bardzo dobry artykuł. W ogóle to - jak mało kiedy, albo nigdy! - jestem w stanie poprzeć i mieć takie samo zdanie w tym temacie, czyli "Pendolino".
2014-03-18 10:33:52 Autor: Jaaaacek
---.gdynia.mm.pl
Potrzebujemy szynobusów do utrzymania ruchu na linach lokalnych, potrzebujemy zatrzymać ich likwidację.
"Dziobaki" to fanaberia do szybkiego wydania unijnej kasy.
2014-03-18 10:37:07 Autor: stand
---.tczew.vectranet.pl
@ oko
Poproszę szanownego eksperta o kilka informacji na temat kosztów eksploatacji, bo widzę, że się znasz i nic a nic nie bredzisz. Znaczące zyski czasowe przynoszą pewnie niezrównane EP 09 tudzież nieocenione poczciwe "siódemki". Idealnym wyjściem wydają się chyba być pesowskie Darty, które wprost z desek kreślarskich zjadą na tory i dopiero pokażą na co je stać. Trumnę o której tak życzliwie piszesz należałoby raczej przygotować busiarstwu i innym przyjaciołom kolei. A może tak pukniesz się w ciemię zanim coś napiszesz?
2014-03-18 10:41:54 Autor: oko
---.dynamic.chello.pl
Realnie zupełnie wystarczające są prędkości 160-200 km/h, na więcej nie pozwoli infrastruktura a nawet gdyby to korzyści czasowe będą bardzo małe, a im szybszy tabor tym drożej kosztuje jego utrzymanie. Częstsze przeglądy, oryginalne części tylko od jednego dostawcy itd. Najprościej reagować agresją gdy nam się coś nie podoba, ja spokojnie czekam na katastrofę ekonomiczną, którą także mam przyjemność sponsorować :)
2014-03-18 11:23:25 Autor: #
---.adsl.inetia.pl
No więc właśnie. Stabilne 120-160 km/h, tam gdzie się da to 190 km/h na komfortowych wagonach, ze zwolnieniami tylko na potrzeby zatrzymań, bez zwalniania bo przejazd, bo wioska, bo nasyp się posypał, za to często, w takcie i w rozsądnej, niekoniecznie nieuwierzęzazłotówkę, ale rozsądnej cenie - takie rozwiązanie dałoby w skali kraju znacznie więcej korzyści, niż jedno pendolino jadące być może odcinkowo 230 km/h, za to dla garstki pasażerów.
2014-03-18 11:25:49 Autor: nemo
---.static.szczecinek.net.pl
Ile autor dostaje za obronę zabawek Sławka Nowaka?
2014-03-18 11:29:29 Autor: Marych
---.icpnet.pl
NIK o pendolino:

Wyniki przeprowadzonej kontroli wskazują na brak rzetelnego ekonomicznego i technicznego uzasadnienia wprowadzenia do eksploatacji pociągów szybkich z wychylnym nadwoziem.

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę 16 takich pociągów zostało przez p.p. PKP przeprowadzone z rażącym naruszeniem przepisów ustawy o zamówieniach publicznych.

W związku z powyższym, NIK wnioskowała we wrześniu 1999 r.:

- do Ministra TiGM o:
• wstrzymanie wykonania – na podstawie art. 39 ustawy o PKP – uchwały nr 193 Zarządu PKP z dnia 20 lipca 1998 r., zatwierdzającej wybór dostawcy pociągów z wychylnym nadwoziem,
• zapewnienie właściwego wykonywania przez organy PKP obowiązków związanych z podejmowanymi przedsięwzięciami gospodarczymi.

- do Prezesa Zarządu PKP o:
• wstrzymanie działań zmierzających do zawarcia kontraktu na dostawę 16 pociągów z wychylnym nadwoziem,
• wszczęcie procedury unieważnienia przetargu.


http://www.nik.gov.pl/kontrole/wyniki-kontroli-nik/pobierz,px_2000008.pdf,typ,k.pdf
2014-03-18 11:34:58 Autor: g0sc123
---.fucio.net
Czy ktokolwiek może mi wyjaśnić na czym ma polegać ta wykrzyczna w artykule "nowa jakość" Nonpendolino? i w jaki sposób bez budowy linii Łódź - Wroclaw (d. Wrocław) upadnie kolej dalekobieżna w Polsce. Wierzę w to bo muszę: napisał to wszak pseudoekspert (choć wyjątkowo mało w tym artykule jak na prezentowane standardy nowomowy), ale jak na Boga budowa tej jednej linii - a nawet całego "Y" - poprawi połączenia między takim np. Zamościem a Szczecinem? I nie piszę tego bynajmniej dlatego, że w moim regionie nie będzie KDP, nawet Nonpendolino podobno ma być rzadkością, po prostu zżera mnie ciekawość :)
2014-03-18 11:39:52 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
Zakup na kredyt bez kooperacji produkcji z komponentami z Polski to już wielka porażka.
Teraz nadzieja w pasażerach czy będą płacić jeździć ?
2014-03-18 12:01:02 Autor: anty-kolejarz
---.58.199.91
muuu: a własnie jest sporo ludzi którzy patrzą nie tylko na samą cenę (ale także). Wielu moich znajomych lubi pociągi własnie za to że jest więcej miejsca na nogi niż w PolskimBusie, można wstać i się przejść po pociągu. Próbowałeś kiedyś jechać z małym dzieckiem, które nie usiedzi kilku godzin na miejscu?

Poza tym często różnica w czasie przejazdu to nie cytowane przez ciebie pół godziny a znacznie więcej: weźmy np. Warszawa-Katowice czy Warszawa-Poznań(różnica 1,5 godziny). Jeśli remont na trasie do Gdańska się kiedyś skończy to różnica także i tutaj będzie gigantyczna (2 i pół godziny). Poza tym PB często zatrzymuje się na uboczu miast a nie w centrum.

Często te półtorej godziny ma bardzo duże znaczenie, bo jeśli chcesz wyjechać gdzieś na weekend w piątek wieczorem to chcesz móc dojechać do celu jeszcze tego samego dnia i nie być zmuszonym do brania urlopu w pracy tylko po to by zmarnować go na samą podróż. Tak samo fajnie jest wracać z urlopu w poniedziałek z rana i móc normalnie iść do pracy wiedząc, że się bez problemu zdąrzy i nie musieć wyjeźdzać w niedzielę w południe.
2014-03-18 12:19:11 Autor: g0sc123
---.fucio.net
@anty-kolejarz: Czy "polskie" Nonpendolino będzie inne od np. "czeskiego"? Bo w tym drugim aż tak dużo miejsca na nogi wcale nie ma.
Zgoda co do różnicy w czasie przejazdu między PB a EIC, ale mimo wszystko jest to okupione kilka razy niższą ceną w autobusie. Za przejazd PB z Katowic do Warszawy trzeba zapłacić od kilku złotych z maksymalną ceną na poziomie 52 zł, za pociąg w tej relacji przyjdzie zapłacić minimum 108 zł.
2014-03-18 13:35:45 Autor: lewa szyna
---.dynamic.chello.pl
Za dziobaki i ich panów powinny się wziąć NIK i sądy. Tyle w temacie.
2014-03-18 13:43:09 Autor: gustaw
---.120.225.195.static.bait.pl
na dzień dzisiejszy już stoi siedem a ósme pseudo pendolino wkrótce też zostanie sprowadzone
2014-03-18 14:31:52 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
tragedią jest to co dzieje się z koleją regionalną i wieloma byłymi magistralami, nie ma czym jeździć (a infrę niby nadal utrzymujemy).
Te kilka połączeń dalekobieżnych które się ostały i które mogą obsłużyć dziobaki nie ma większego znaczenia.
Naprawę trzeba zacząć od prac nad koleją regionalną (bo ona od biedy pełni też funkcje dalekobieżne, zwłaszcza w Polsce)
2014-03-18 14:33:58 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
@Jaaaacek

problem linii lokalnych to obecnie nawet nie tyle brak szynobusów, bo sporo nawet jest.

Problemem jest sposób ustalania kosztów utrzymania tych linii i metoda wyliczania ile mają płacić przewoźnicy.
2014-03-18 17:03:27 Autor: Fantomas
---.centertel.pl
@lewa szyna i inne oszołomy

Nie, NIK i sądy powinny się wziąć za autostradki. Zanim zaczniecie wyszczek, poczytajcie sobie, jakie pieniądze są marnowane na drogi - i pomyślcie. Nawet był artykulik niedawno: http://biznes.interia.pl/wiadomosci/news/duze-pieniadze-lubia-cisze-i-nie-dowiemy-sie-jak-sa,2001038,4199#pst72400288

Wniosek? Pendolino to pikuś, jeśli chodzi o wydatki. Prawdzwe marnotrawstwo pieniędzy to drogi - i to jest sprawa dla prokuratora.
2014-03-18 18:18:44 Autor: xenomorf
---.dynamic.gprs.plus.pl
Zwymiotowałem z nudów po drugim akapicie.
2014-03-18 18:31:12 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
@nemo - cytat:

"Ile autor dostaje za obronę zabawek Sławka Nowaka?"

Odpowiadam: Zapewne tyle, żebyś z zazdrości i rozpaczy wraz z Goralem do kiblowej "chlewni" i przejechał z Przemyśla do Szczecina - dla ochłonięcia zagrzanego od emocji łba :-)

Do @Marych

Te wnioski NIK o pendo starego typu ETR 460 pochodzą sprzed... 15 lat!!! Teraz też PiS zawnioskował kontrolę do NIK; ciekawe co wykaże i czy z równym zapałem zacytujesz jej fragmenty. Bo - jak w omawianym tekście mawiał Warsewicz: "Ktoś coś wziął, ktoś komuś za coś dał". No może dał, ale serię laickiego bzdurzenia...

PS. Jutro część druga, bo pewnie nie wiecie kto jest autorem tego tekstu (a to bardzo ważne), którego się zresztą "czepiam", jak przystało na wrednego blogera :-) I będę takie przykłady pokazywał cyklicznie i po nazwisku autora, ku pamięci autorskich łgarstw i bredni.

Do @gustaw

Wiem, wiem - jest już siedem, a osiem Pendo ED 250 ma być przed czasem (a czas był do maja). I WIELU ludzi po obu stronach Alstom/ PKP IC ciężko na to pracuje. To RAZI, bo dostawy są hiper jest punktualne (nie to co w Niemczech z Velaro D/ opóźnienia 3 letnie czy horror w Holandii z AnsaldoBreda/zerwanie kontraktu, opóźnienie prawie 10 letnie), a jakby nie było, toby tak nie wkurwiało opluwaczy. Jak w Polsce jest z czymś dobrze i wzorowo - to opluć trzeba, bo byłoby nie po polsku i nie "po chrześcijańsku"...
2014-03-18 19:21:03 Autor: Bad Worm
---.adsl.inetia.pl
Robert, czy dostałeś maila z tłumaczeniem artykułu o WAKO?
2014-03-18 19:50:25 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Bad Worm

Tak, piękne dzięki! :-)
2014-03-18 21:47:52 Autor: trez
---.dynamic.mm.pl
"Jedyna prawda – choć to wyjątkowy wyjątek – to koszt składu rzędu ok. 84 mln zł."
No właśnie, czy ktoś jest w stanie napisać czy jest to cena brutto czy netto? A może w tym przypadku brutto = netto? Pytam bo tu na blogu porównywano te 84mln z cenami brutto EZTów Pesy i Newagu, natomiast na Trako w "Faktach i Mitach" porównywano z cenami netto tych EZTów.
2014-03-18 22:02:47 Autor: cichy dziobak
---.adsl.inetia.pl
Autorem jest niejaki Zbigniew Kuźmiuk, a cytaty pochodzą z:

http://wgospodarce.pl/opinie/10218-rdzewiejace-pendolino

Wystarczy jedno zapytanie do Google'a, panie Wyszyński ;)
2014-03-18 22:04:51 Autor: cichy dziobak
---.adsl.inetia.pl
Aha, i cytując Pana komentarz, "wk*rwia" nas jak miesza Pan do tematów kolejowych temat chrześcijaństwa.
2014-03-19 07:16:31 Autor: Tubylec
---.158.217.253.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Nie jestem zbyt wielkim optymista odnosnie Pendolino. Nie przy tych ludziach w PICu i MIRze. Czego sie nie dotkna, to katastrofa.
Nijak jednak, moim glabiastym rozumem nie ogarniam ( patrz miejscowki w bezprzedzialowkach) dlaczego Wy, interesujacy sie koleja lub na niej pracujacy nie mozecie dac szansy temu pociagowi. Zakup- sluszny czy niesluszny- juz dokonany, jakosc - jakby nie patrzec- wysoka, powiew nowosci dla zwyklego- nie mikolsko-kolejarskiego- ludu wyrazna, uwolnienie lokow i wagonow na inne trasy oczywista, wiec czy nie mozecie odpuscic tego porazajacego jojczenia na kazdym kroku?
Nic juz nie cofniecie, pociagi te sa i beda, wiec dajsze im- nam, szanse. Jakis promyczek nadziei, ze Pendolino cos wniesie. Ze paru ludzi jednak sie skusi na te pociagi. Patrzac w czwartek na prawie full zapelnienie EIC do Krakowa, widac ze jeszcze troche ludzi jezdzi " prestyzem" wiec niech ktos z tego ma jakas korzysc.
A Wy nie robcie takiej dywersji, nie robcie takiej malej ( ani duzej)dywersji, jak nie przymierzajac w "Kamieniach na szaniec". Tylko brakuje hasla: Tylko swinie siedza w Dziobie"
Co to Wam da?
Nie chcecie, nie korzystajcie, ale znizac sie do takiego Kuzmiuka, to zenada na maksa.
Co nie znaczy, ze wierze w sukces, powtarzam, nie przy tych ludziach w PIC i nie przy takich "mikolach"
2014-03-19 09:18:42 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
Tubylec

Wierchuszka z PIC-u oraz ignoranci z MIR-u będa jeszcze maks rok z hakiem, o ile nie wcześniej, bo obecny "zarząd" IC powinien wylecieć z hukiem i grzmotem - JUŻ!

Dziobaki zostana na 30 lat - to wszystko w temacie. :-)
2014-03-19 09:28:49 Autor: oko
---.dynamic.chello.pl
Absurdalność inwestycji trzeba wskazywać! Wielki sukces, wypełniony jeden wieczorny EIC do Krakowa, może jeszcze drugi do Katowic i trzeci do Gdańska, no i od biedy czwarty do Poznania. A kupiono ich 20! Przecież to jakiś obłęd. Kto miałby tym jeździć?
2014-03-19 10:42:31 Autor: aa
---.58.199.91
Tubylec: Dzięki! Cieszę się że są jeszcze normalni ludzie na tym forum! Niestety tak zwani "prawdziwi kolejarze" będą fanatycznie walczyć z Pendolino jak z najgorszym złem, podczas gdy prawdziwą konkurencją dla kolei jest dziadowskie busiarstwo ze starymi gruchotami (siedzeniami dla liliputów, brakiem gwarancji że wogóle się wsiądzie bo miejsc mało w godzinach szczytu). Gdyby "kolejarze" mieli chociaż odrobinę rozumu to skupiliby się na blokowaniu budowy kolejnych autostrad, a przede wszystkim na blokowaniu kiepskiej jakości busiarstwa
2014-03-19 13:19:39 Autor: Tubylec
---.free.aero2.net.pl
oko, przepraszam, nie dopisalem ze ten pociag do Krakowa widzialem 20 minut po 12,wiec w wybitnie antybiznesowej godzinie.
Robert, ok, zgoda, ale co potem? Wygra PIS i kto bedzie zarzadzal koleja?
Pan Kuzmiuk?
2014-03-19 13:27:33 Autor: Tubylec
---.free.aero2.net.pl
Oko, absurdalnosc nie absurdalnosc, tu wielu ludzi moze dyskotowac.
Nie dasie jednak pominac faktu, ze jest to juz dokonane.
Wiec uwazam, ze powinno sie go wspierac a przynajmniej zyczyc sukcesu.
Inna sprawa,powtarzam, jest to czy w najblizszym czasie roku lub 2 uda sie to przy p. Celejewskim i calej tej zgrai.
I tu lezy pies pogrzebany.
A 25-30 lat nie chce czekac. Juz moze bede niedowidzial:-)
2014-03-22 15:56:08 Autor: poe
---.dynamic.chello.pl
A ty "ekspercie" ciągle nie odpowiedziałeś na pytanie: Co mają wspólnego Żydzi z nagrodą "Nogi" dla Prześlugi?????
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony