PKP PLK otworzyły oferty w przetargu na prace na linii nr 8 między Skarżyskiem-Kamienną a Suchedniowem. Wpłynęło aż 16 zgłoszeń.
W zeszłym roku warte 23 mln zł prace na odcinku Skarżysko-Kamienna – Suchedniów
wykonała Skanska. W ramach prac budowlanych wymieniana została nawierzchnia torowa na torze nr 1 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Suchedniów o długości 8,5 km i wyremontowane zostały trzy przejazdy kolejowo-drogowe oraz dwa przejścia dla pieszych wraz z ich odwodnieniem.
W tym roku
zaplanowano kolejne prace na tym odcinku. Zamówienie w systemie „projektuj i buduj” obejmuje wymianę rozjazdów na stacjach Skarżysko-Kamienna i Suchedniów wraz z urządzeniami sterowania ruchem. Będzie też remont przejazdów, dwóch mostów i 8 przepustów. Nowe rozjazdy wyposażone zostaną w urządzenia elektrycznego ogrzewania, zapewnią sprawny przejazd pociągów w zimie.
Dziś otwarto oferty w tym postępowaniu. Zgłosiło się aż 16 podmiotów. Były to firmy: Porr, Trakcja PRKiI, Infra Silesia, PRB TOR, NDI, PNUIK, ZUE, Transkol, OHL, Swietelsky i Skanska, oraz konsorcja: Strabag z PBIK, El–In z Intop, Track Tec z Infrakol, Vias y Construcciones z Electren oraz Mota–Engel z KZN Rail.
Najniższą ofertę przedstawiła giełdowa spółka ZUE – na kwotę 21 577 890 złotych brutto. Wszystkie oferty zawierały maksymalną, 120-miesięczną gwarancję. Kosztorys PKP PLK opiewa na 30 396 006 złotych brutto.