NUMER 08/2017
NUMER 08/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje dużych prędkości
szukaj
Śledź nas:

Zmodernizowane EN57 nadal będą jeździć do Piły i Kołobrzegu

| Michał Szymajda 27.01.2016 41

Zmodernizowane EN57 nadal będą jeździć do Piły i Kołobrzegu
Zmodernizowane "tygrysy" wciąż będą kursować pomiędzy Poznaniem a Piłą i Kołobrzegiem.Fot. Rynek-Kolejowy.pl
Wbrew informacjom podawanym przez lokalne wielkopolskie media, zmodernizowane elektryczne zespoły trakcyjne EN57AL, nazywane potoczeni „tygrysami”, nie przestaną kursować z Poznania do Piły i Kołobrzegu.
O tym, że EN57AL przestaną obsługiwać relację Poznań – Piła i dalej przez Szczecinek i Koszalin do Kołobrzegu, informowały lokalne pilskie media. Tak miało się stać ze względu na dużą liczbę kolizji ze zwierzyną pomiędzy dwoma pierwszymi miastami, a także ze względu na zły stan torowiska, nie pozwalający w pełni wykorzystać możliwości „tygrysów”. Taka zmiana uderzałaby zwłaszcza w pasażerów relacji osobowej Poznań – Kołobrzeg, jednej z najdłuższych obsługiwanej przez regionalne pociągi w Polsce, gdzie stare EN57 w bardzo niskim standardzie, przez lata bardzo doskwierały pasażerom.

Okazuje się jednak, że ograniczenia kursowania pociągów zmodernizowanych z udziałem unijnych pieniędzy są wyłącznie czasowe.

– Zmiany w zestawieniach składów, jakimi obsługiwane są połączenia na trasie Poznań – Piła – Kołobrzeg, mają charakter incydentalny. Zaplanowane w nowym rozkładzie jazdy zestawienia pociągów zakładają skierowanie zmodernizowanych pojazdów do obsługi tras w trzech kierunkach, do: Piły (i Kołobrzegu), Ostrowa Wielkopolskiego (i Łodzi) oraz do Leszna (i Wrocławia) – informuje biuro rzecznika prasowego wielkopolskiego oddziału PR.

Pojazdy EN57AL jeżdżą m.in. z Poznania do Piły od dwóch miesięcy. To początkowa faza eksploatacji tych pociągów.

– Zdarzają się sytuacje losowe, takie jak wypadki czy usterki, z powodu których jesteśmy zmuszeni tymczasowo wycofywać z ruchu zmodernizowane składy EN57AL. W pojazdach tych są prowadzone także prace instalacyjne (montowane są gniazdka) mające na celu poprawę komfortu podróżowania. W przypadku ograniczonej liczby pojazdów prędkość obowiązująca na danej trasie rzeczywiście była czynnikiem wpływającym na decyzję dotyczącą zmian w planie kursowania zmodernizowanych składów – czytamy w piśmie PR.

– Zmodernizowany tabor jest włączany do obsługi pociągów relacji Poznań Główny – Piła Główna – Kołobrzeg na bieżąco, zgodnie z przyjętym planem i możliwościami technicznymi. Przypominamy, że zgodnie z umową z samorządem województwa Przewozy Regionalne w Wielkopolsce wkrótce będą uruchamiać pociągi zestawione wyłącznie z nowego lub zmodernizowanego taboru, dzięki czemu znacznie wzrośnie komfort codziennych podróży do pracy i szkoły – informuje spółka.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Poznań Główny (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Poznań Główny (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 08/2017
NUMER 08/2017
W najnowszym numerze Rynku Kolejowego rozmawiamy z nowym prezesem Pesy – Robertem Świechowiczem, Mikołaja Wilda pytamy zaś o to, jak będzie wyglądał Centralny Port Lotniczy i jakie przyniesie konsekwencje dla rozwoju kolei. Sprawdzamy, jak idzie (a raczej nie idzie) implementacja systemu ERTM/ETCS w Polsce i co zrobić, aby przyspieszyła. Po raz kolejny zastanawiamy się nad przyszłością Kolei Dużych Prędkości w naszym kraju. Jest to tematem sierpniowego numeru. Opisujemy też zmierzch eksploatacji niezmodernizowanych EN57 i zastanawiamy się jaka będzie przyszłość serii tych kultowych pociągów. 

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS