Partnerzy serwisu:
Pasażer

Zmodernizowane EN57 nadal będą jeździć do Piły i Kołobrzegu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-01-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Zmodernizowane EN57 nadal będą jeździć do Piły i Kołobrzegu
Fot. Rynek-Kolejowy.plZmodernizowane "tygrysy" wciąż będą kursować pomiędzy Poznaniem a Piłą i Kołobrzegiem.
Wbrew informacjom podawanym przez lokalne wielkopolskie media, zmodernizowane elektryczne zespoły trakcyjne EN57AL, nazywane potoczeni „tygrysami”, nie przestaną kursować z Poznania do Piły i Kołobrzegu.

O tym, że EN57AL przestaną obsługiwać relację Poznań – Piła i dalej przez Szczecinek i Koszalin do Kołobrzegu, informowały lokalne pilskie media. Tak miało się stać ze względu na dużą liczbę kolizji ze zwierzyną pomiędzy dwoma pierwszymi miastami, a także ze względu na zły stan torowiska, nie pozwalający w pełni wykorzystać możliwości „tygrysów”. Taka zmiana uderzałaby zwłaszcza w pasażerów relacji osobowej Poznań – Kołobrzeg, jednej z najdłuższych obsługiwanej przez regionalne pociągi w Polsce, gdzie stare EN57 w bardzo niskim standardzie, przez lata bardzo doskwierały pasażerom.

Okazuje się jednak, że ograniczenia kursowania pociągów zmodernizowanych z udziałem unijnych pieniędzy są wyłącznie czasowe.

– Zmiany w zestawieniach składów, jakimi obsługiwane są połączenia na trasie Poznań – Piła – Kołobrzeg, mają charakter incydentalny. Zaplanowane w nowym rozkładzie jazdy zestawienia pociągów zakładają skierowanie zmodernizowanych pojazdów do obsługi tras w trzech kierunkach, do: Piły (i Kołobrzegu), Ostrowa Wielkopolskiego (i Łodzi) oraz do Leszna (i Wrocławia) – informuje biuro rzecznika prasowego wielkopolskiego oddziału PR.

Pojazdy EN57AL jeżdżą m.in. z Poznania do Piły od dwóch miesięcy. To początkowa faza eksploatacji tych pociągów.

– Zdarzają się sytuacje losowe, takie jak wypadki czy usterki, z powodu których jesteśmy zmuszeni tymczasowo wycofywać z ruchu zmodernizowane składy EN57AL. W pojazdach tych są prowadzone także prace instalacyjne (montowane są gniazdka) mające na celu poprawę komfortu podróżowania. W przypadku ograniczonej liczby pojazdów prędkość obowiązująca na danej trasie rzeczywiście była czynnikiem wpływającym na decyzję dotyczącą zmian w planie kursowania zmodernizowanych składów – czytamy w piśmie PR.

– Zmodernizowany tabor jest włączany do obsługi pociągów relacji Poznań Główny – Piła Główna – Kołobrzeg na bieżąco, zgodnie z przyjętym planem i możliwościami technicznymi. Przypominamy, że zgodnie z umową z samorządem województwa Przewozy Regionalne w Wielkopolsce wkrótce będą uruchamiać pociągi zestawione wyłącznie z nowego lub zmodernizowanego taboru, dzięki czemu znacznie wzrośnie komfort codziennych podróży do pracy i szkoły – informuje spółka.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Zachodniopomorskie chce “urowerowić” EN57AL

Tabor i technika

Zachodniopomorskie chce “urowerowić” EN57AL

Jakub Rösler 03 października 2021

Polregio kupiło dwa kolejne EN57AL od Pomorza Zachodniego

Tabor i technika

Zachodniopomorskie: Kolejne EN57AL na sprzedaż

Tabor i technika

Zachodniopomorskie: Kolejne EN57AL na sprzedaż

Roman Czubiński 02 lipca 2020

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Zachodniopomorskie chce “urowerowić” EN57AL

Tabor i technika

Zachodniopomorskie chce “urowerowić” EN57AL

Jakub Rösler 03 października 2021

Polregio kupiło dwa kolejne EN57AL od Pomorza Zachodniego

Tabor i technika

Zachodniopomorskie: Kolejne EN57AL na sprzedaż

Tabor i technika

Zachodniopomorskie: Kolejne EN57AL na sprzedaż

Roman Czubiński 02 lipca 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5