NUMER 03/2018
NUMER 03/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Taki był rok 2017
szukaj
Śledź nas:

Zmodernizowane EN57 nadal będą jeździć do Piły i Kołobrzegu

| Michał Szymajda 27.01.2016 41

Zmodernizowane EN57 nadal będą jeździć do Piły i Kołobrzegu
Zmodernizowane "tygrysy" wciąż będą kursować pomiędzy Poznaniem a Piłą i Kołobrzegiem.Fot. Rynek-Kolejowy.pl
Wbrew informacjom podawanym przez lokalne wielkopolskie media, zmodernizowane elektryczne zespoły trakcyjne EN57AL, nazywane potoczeni „tygrysami”, nie przestaną kursować z Poznania do Piły i Kołobrzegu.
O tym, że EN57AL przestaną obsługiwać relację Poznań – Piła i dalej przez Szczecinek i Koszalin do Kołobrzegu, informowały lokalne pilskie media. Tak miało się stać ze względu na dużą liczbę kolizji ze zwierzyną pomiędzy dwoma pierwszymi miastami, a także ze względu na zły stan torowiska, nie pozwalający w pełni wykorzystać możliwości „tygrysów”. Taka zmiana uderzałaby zwłaszcza w pasażerów relacji osobowej Poznań – Kołobrzeg, jednej z najdłuższych obsługiwanej przez regionalne pociągi w Polsce, gdzie stare EN57 w bardzo niskim standardzie, przez lata bardzo doskwierały pasażerom.

Okazuje się jednak, że ograniczenia kursowania pociągów zmodernizowanych z udziałem unijnych pieniędzy są wyłącznie czasowe.

– Zmiany w zestawieniach składów, jakimi obsługiwane są połączenia na trasie Poznań – Piła – Kołobrzeg, mają charakter incydentalny. Zaplanowane w nowym rozkładzie jazdy zestawienia pociągów zakładają skierowanie zmodernizowanych pojazdów do obsługi tras w trzech kierunkach, do: Piły (i Kołobrzegu), Ostrowa Wielkopolskiego (i Łodzi) oraz do Leszna (i Wrocławia) – informuje biuro rzecznika prasowego wielkopolskiego oddziału PR.

Pojazdy EN57AL jeżdżą m.in. z Poznania do Piły od dwóch miesięcy. To początkowa faza eksploatacji tych pociągów.

– Zdarzają się sytuacje losowe, takie jak wypadki czy usterki, z powodu których jesteśmy zmuszeni tymczasowo wycofywać z ruchu zmodernizowane składy EN57AL. W pojazdach tych są prowadzone także prace instalacyjne (montowane są gniazdka) mające na celu poprawę komfortu podróżowania. W przypadku ograniczonej liczby pojazdów prędkość obowiązująca na danej trasie rzeczywiście była czynnikiem wpływającym na decyzję dotyczącą zmian w planie kursowania zmodernizowanych składów – czytamy w piśmie PR.

– Zmodernizowany tabor jest włączany do obsługi pociągów relacji Poznań Główny – Piła Główna – Kołobrzeg na bieżąco, zgodnie z przyjętym planem i możliwościami technicznymi. Przypominamy, że zgodnie z umową z samorządem województwa Przewozy Regionalne w Wielkopolsce wkrótce będą uruchamiać pociągi zestawione wyłącznie z nowego lub zmodernizowanego taboru, dzięki czemu znacznie wzrośnie komfort codziennych podróży do pracy i szkoły – informuje spółka.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Poznań Główny (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Poznań Główny (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 03/2018
NUMER 03/2018
To był udany rok dla naszego wydawnictwa. W połowie roku do rodziny naszych portali internetowych składającej się dotąd z Rynku Kolejowego, Rynku Infrastruktury i Transportu Publicznego dołączył Rynek Lotniczy. O najważniejszych wydarzeniach mijającego w świetle całego rynku kolejowego roku piszemy w najnowszym Raporcie. Polecamy także m. in. rozmowę z nowym Prezesem Pesy oraz długi wywiad z szefem Przewozów Regionalnych.

 

współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS