Firmy Porr i BUG Verkehrsbau złożyły najniższe oferty w przetargu na modernizację kolejnego odcinka linii kolejowej 273 na odcinku pomiędzy Chojną a stacją Dolna Odra.
Zaplanowana przez zarządcę infrastruktury przebudowa ma być wykonana w ramach współfinansowanej ze środków Unii Europejskiej modernizacji linii kolejowej nr 273 na odcinku Głogów – Zielona Góra – Rzepin – Dolna Odra. Efektem prac torowych na tym odcinku ma być możliwość przejazdu pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h na fragmencie Nadodrzanki pomiędzy Szczecinem a Godkowem. Już w roku 2014 PKP PLK odebrały część prac na tym odcinku.
Do udziału w przetargu zgłosiło się dziesięć podmiotów. Wszystkie złożyły oferty na obie części zamówienia. W części A najniższa była oferta Porr, opiewająca na 24,3 mln zł przy szacowanej przez PKP PLK wartości kontraktu prawie 26 mln zł. W części B wszystkie oferty przekroczyły kosztorys. Najniższa została złożona przez BUG Verkehrsbau i opiewała na 23,3 mln zł przy kosztorysie 22,6 mln zł.
Kryterium wyboru oferty jest cena (60%) oraz wymagany przez wykonawcę czas zamknięć torowych (40%). PKP PLK określiły termin realizacji części A zamówienia na 4 grudnia 2015 r., a części B na 30 września 2015 r.