Dziś podczas targów Transport i Logistyka 2011 w Monachium, Hans-Georg Werner, Prezes Zarządu DB Schenker Rail Polska i Stasys Dailydka, Dyrektor Generalny JSC "Koleje Litewskie", podpisali bezterminową umowę o wzajemnej współpracy w ramach międzynarodowych przewozów towarowych przez polsko-litewską granicę państwową.
Korzystając z infrastruktury kolejowej oraz zdolności przeładunkowej stacji Šeštokai, sygnatariusze zainteresowani są realizacją przewozów towarowych w korytarzach Wschód – Zachód i Północ – Południe. - Obecnie DB Schenker Rail Polska jako pierwszy prywatny przewoźnik w Polsce podpisał tego rodzaju umowę z kolejami litewskim. Rozwój przewozów w kierunku wschodnim stanowi jeden z istotnych elementów przyjętej w DB Schenker Rail Polska strategii działania. Dokument jest ważnym krokiem w stronę wzajemnej współpracy, która bez wątpienia przyniesie korzyści obu stronom. Na chwilę obecną planujemy przewozy drewna ze wschodu do Niemiec a w dalszej kolejności przewozy kontenerów w obu kierunkach - powiedział Hans-Georg Werner, Dyrektor Generalny DB Schenker Rail Polska.
Korzystając z infrastruktury granicznej stacji kolejowej Šeštokai, strony planują nie tylko rozwój przewozów towarowych, ale będą również szukać możliwości poprawy technologii transportu, zapewniając jak najlepsze rozwiązania logistyczne w zakresie transportu towarów.
- Podpisanie umowy świadczy o wzajemnym zainteresowaniu rozwojem
transportów towarowych w korytarzach Wschód-Zachód, Północ-Południe. Równocześnie strony wyraziły gotowość bliskiej współpracy przy organizacji przewozów kolejowych w korytarzu Rail Baltica, który obecnie jest tworzony – powiedział Stasys Dailydka, Dyrektor Generalny JSC "Koleje Litewskie".
DB Schenker Rail Polska otrzymało uprzednio dopuszczenie swojej lokomotywy BR232 do ruchu po infrastrukturze litewskiej. Dzięki wzajemnej współpracy DB Schenker Rail Polska będzie mógł zaoferować klientom kompleksową obsługę przewozów transgranicznych.