Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Zielone światło dla francusko-włoskiej szybkiej kolei

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
21-10-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
globalconstructionreview.com

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Zielone światło dla francusko-włoskiej szybkiej kolei
Fot. Semnoz, lic. GNU 1.2/Wikimedia Commons
Prezydent Francji poparł projekt budowy kolei Lyon - Turyn. Planowana już wcześniej inwestycja została zablokowana ze względu na ogromne koszty. Wszystko wskazuje na to, że Emmannuel Macron, przy wsparciu włoskiego rządu, doprowadzi do realizacji wartego 26 mld euro projektu.

Budowa linii o długości 270 km ma otrzymać dofinansowanie z Unii Europejskiej w wysokości około czterdziestu procent. Jedną trzecią kosztów budowy pochłonie tunel biegnący przez Alpy - z miejscowości Saint-Jean-de-Maurienne we Francji do Susy we Włoszech. Prezydent Macron poinformował, że obydwa kraje są w pełni zaangażowane w projekt. Premier Włoch Paolo Gentiloni podkreśla natomiast, że liczy na wsparcie Francji w realizacji tego gigantycznego projektu.

Inwestycja otrzyma unijne dofinansowanie, ponieważ linia wpisuje się w sieć TEN-T i stanowi część tzw. korytarza śródziemnomorskiego. Realizacja projektu pozwoli na prowadzenie pociągów towarowych z prędkością do 100 km/h. Prędkość zakładana dla przewozów pasażerskich to 220 km/h. To z kolei pozwoli skrócić czas podróży w wybranych relacjach nawet o dwie godziny. Istniejąca linia, którą zbudowano 145 lat temu, ma kręty przebieg, niepozwalający na rozwijanie wysokich prędkości, a różnice wysokości wymuszały prowadzenie pociągów towarowych przez dwie lub nawet trzy lokomotywy.

Argumentem przemawiającym za budową linii jest m. in. stopniowe zwiększanie ilości przewożonych ładunków tym korytarzem. Rocznie jest to ok. 130 mln ton towarów - dwukrotnie więcej niż w roku 1984. Prognozy mówią o dalszych wzrostach nawet o 80% do roku 2020.

W ramach inwestycji powstał już pierwszy tunel. Fragment o długości 9 km został wydrążony po to, aby specjaliści mogli zweryfikować strukturę geologiczną gruntu. Prace ruszą w przyszłym roku, a inwestycja ma być gotowa do oku 2030.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5