Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Zielona Góra bez dużych, starych wiat. Na razie tymczasowe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
28-05-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Stacja Zielona Góra po przebudowie może zaskakiwać. Zniknęły stare, nitowane wiaty przykrywające całą szerokość peronu, a ich miejscu stoją niewielkie plastikowe wiaty, jak na przystanku autobusowym. PKP PLK przekonują, że to rozwiązanie tymczasowe.

Jeszcze niedawno perony stacji Zielona Góra przykrywały charakterystyczne, nitowane wiaty, które można spotkać na wielu poniemieckich stacjach. To już wspomnienie – przy okazji przeprowadzonej przez PKP PLK modernizacji zadaszenia zostały rozebrane, pozostawiono tylko fragment starej wiaty nad zejściem do przejścia podziemnego. Ponadto na przebudowanym peronie ustawiono niewielkie plastikowe wiaty.

PKP PLK przekonują, że nie jest to stan docelowy. – Obecne zadaszenie peronów w Zielonej Górze oraz zastosowanie lekkich wiat przystankowych (typu Merkury) jest rozwiązaniem tymczasowym – informuje Bohdan Ząbek, z zespołu prasowego PKP PLK. Sytuacja ma się zmienić w przyszłym roku. – Perony tej stacji otrzymają jednolite przykrycie, które będzie tego samego typu co dla sąsiedniego centrum przesiadkowego. Inwestycja ta jest realizowana wspólnie z miastem Zielona Góra. Koszt zadaszenia wyniesie ok. 10 mln zł. Obecnie trwa procedura wyłonienia wykonawcy na te roboty – informuje Ząbek.

To nie koniec zmian na stacji. – Nowe zadaszenie dopełni całości modernizowanej stacji wraz z przedłużeniem tunelu do przychodni Aldemedu oraz budową pochylni. Nowe wysokie perony, wyposażone w system dynamicznej informacji podróżnych, windy, a w niedalekiej przyszłości pochylnie i jednolite zadaszenie – zdecydowanie podnoszą komfort obsługi pasażerów w Zielonej Górze – przekonuje przedstawiciel PKP PLK.

W marcu miasto Zielona Góra podpisało umowę ze Strabagiem na budowę placu przesiadkowego oraz dworca MZK przy stacji kolejowej. Obiekt ma być połączony m.in. z peronem kolejowym nr 1 i 3, a elementem inwestycji jest właśnie spójne zadaszenie. Inwestycja miejska ma potrwać do końca maja 2018 r.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zamknięta wiata w Kątach Wrocławskich. Będzie naprawa

Infrastruktura

Zamknięta wiata w Kątach Wrocławskich. Będzie naprawa

Witold Urbanowicz 17 lipca 2021

Wiata w Prudniku dalej czeka na remont

Infrastruktura

Wiata w Prudniku dalej czeka na remont

Jakub Madrjas 07 stycznia 2019

Jak łatwo poprawić zadowolenie pasażerów? Stawiając wiatę

Zintegrowany transport

Jak łatwo poprawić zadowolenie pasażerów? Stawiając wiatę

jd, Transport-publiczny.pl 25 września 2014

Warszawa z nową wiatą konkursową

Zintegrowany transport

Warszawa z nową wiatą konkursową

wu, Transport-publiczny.pl 27 października 2014

Częstochowa. Wiata nie pasuje? Przeniosą przystanek!

Zintegrowany transport

Częstochowa. Wiata nie pasuje? Przeniosą przystanek!

dw, Transport-publiczny.pl 09 maja 2015

Zobacz również:

Zamknięta wiata w Kątach Wrocławskich. Będzie naprawa

Infrastruktura

Zamknięta wiata w Kątach Wrocławskich. Będzie naprawa

Witold Urbanowicz 17 lipca 2021

Wiata w Prudniku dalej czeka na remont

Infrastruktura

Wiata w Prudniku dalej czeka na remont

Jakub Madrjas 07 stycznia 2019

Jak łatwo poprawić zadowolenie pasażerów? Stawiając wiatę

Zintegrowany transport

Jak łatwo poprawić zadowolenie pasażerów? Stawiając wiatę

jd, Transport-publiczny.pl 25 września 2014

Warszawa z nową wiatą konkursową

Zintegrowany transport

Warszawa z nową wiatą konkursową

wu, Transport-publiczny.pl 27 października 2014

Częstochowa. Wiata nie pasuje? Przeniosą przystanek!

Zintegrowany transport

Częstochowa. Wiata nie pasuje? Przeniosą przystanek!

dw, Transport-publiczny.pl 09 maja 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5