NUMER 08/2017
NUMER 08/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje dużych prędkości
szukaj
Śledź nas:

Zgierz: Niezbędny kolejny remont wiaduktu

| Kasper Fiszer 05.05.2016 24

Zgierz: Niezbędny kolejny remont wiaduktu
Wiadukt nad ul. Łódzką w Zgierzufot. Kasper Fiszer.
Regularnie uszkadzany przez kierowców zgierski wiadukt drogowy doczeka się naprawy. Pod koniec roku PKP PLK wyremontują jego konstrukcję nośną. Prace mają odbyć się bez wstrzymywania ruchu pociągów pomiędzy Zgierzem a Łodzią, być może uda się uniknąć także utrudnień w ruchu łódzkich tramwajów podmiejskich.
PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują się do remontu wiaduktu kolejowego nad ul. Łódzką w Zgierzu. To drugi w tym roku w regionie łódzkim – po niedawnych pracach awaryjnych w Sieradzu – przypadek konieczności naprawy obiektu uszkodzonego przez kierowców pojazdów drogowych. Wiadukt ten jest stosunkowo niski, a kierujący ciężarówkami nie zawsze stosują się do ograniczeń w ruchu – ostatnio w listopadzie zeszłego roku kierowca zahaczył skrzynią ładunkową o metalową konstrukcję. Podobne zdarzenia miały jednak miejsce kilkakrotnie.

Obiekt remontowano także w 2015 r.

W związku z pewną regularnością naruszeń konstrukcji przez kierujących pojazdami o wysokości ponad 3,6 metra prace naprawcze prowadzone były tam już m.in. w zeszłym roku. – Wówczas na tym obiekcie przeprowadzone zostały prace konserwacyjne – mówi Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK. Tegoroczne roboty mają mieć znacznie szerszy zakres.

– Skupimy się na odpowiednim utrzymaniu konstrukcji nośnej – wskazuje przedstawiciel zarządcy infrastruktury. – Zabezpieczone zostaną miejsca skorodowane, uzupełnimy ubytki betonu – wylicza. PLK chce przeznaczyć na wykonanie prac około 500 tys. złotych. – Remont wiaduktu planujemy w IV kwartale tego roku – zapowiada.

Zminimalizują utrudnienia w ruchu

Po wiadukcie przebiega ważna linia kolejowa – nr 15 na odcinku Zgierz – Łódź Żabieniec. Stanowi ona podstawową trasę wylotową z aglomeracji łódzkiej na północ w kierunku Łowicza i Kutna, umożliwia ruch aglomeracyjny i służy pociągom dalekobieżnym. Pod wiaduktem biegnie natomiast linia tramwajowa z Łodzi do Ozorkowa wraz z odgałęzieniem do pętli w Zgierzu i droga krajowa nr 91. Ta ostatnia to jeden z bardziej obciążonych ruchem odcinków drogowych w regionie.

– Zakładamy, że prace potrwają w całości około miesiąca i nie będą miały wpływu na ruch pociągów – zapowiada Karol Jakubowski. – Zależy nam też, aby roboty nie miały lub miały jak najmniejszy wpływ na ruch tramwajowy i drogowy – zapewnia. Dokładny harmonogram prac ma zostać jednak przygotowany już po wyłonieniu wykonawcy inwestycji.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Zgierz (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Zgierz (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 08/2017
NUMER 08/2017
W najnowszym numerze Rynku Kolejowego rozmawiamy z nowym prezesem Pesy – Robertem Świechowiczem, Mikołaja Wilda pytamy zaś o to, jak będzie wyglądał Centralny Port Lotniczy i jakie przyniesie konsekwencje dla rozwoju kolei. Sprawdzamy, jak idzie (a raczej nie idzie) implementacja systemu ERTM/ETCS w Polsce i co zrobić, aby przyspieszyła. Po raz kolejny zastanawiamy się nad przyszłością Kolei Dużych Prędkości w naszym kraju. Jest to tematem sierpniowego numeru. Opisujemy też zmierzch eksploatacji niezmodernizowanych EN57 i zastanawiamy się jaka będzie przyszłość serii tych kultowych pociągów. 

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS