Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Zanim powstanie hyperloop jego technologię wykorzystają pociągi

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
04-08-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Zanim powstanie hyperloop jego technologię wykorzystają pociągi
Hyperloop Transportation Technologies, jedna z amerykańskich firm pracujących nad stworzeniem hyperloopa, podpisała umowę z Deutsche Bahn na wspólną budowę „innowacyjnego pociągu”. Lista technologii nie jest jeszcze gotowa, ale jedną z pierwszy ma być wykorzystanie okien jako ekranów z zaawansowanym rozkładem jazdy i informacją turystyczną.

Niemieckie koleje projekt sfinansują i dostarczą pociąg do testów. Amerykanie podzielą się pomysłami, które chcą potem wykorzystać w hyperloopie. Piętrowy pociąg ma być testowany już na początku 2017 r. na liniach na południe od Monachium, które ponoc świetnie się do tego nadają, bo korzystają z nich zarówno turyści, jak i osoby codziennie dojeżdżające do pracy. Nie chodzi o wymyślenie nowego pociągu, ale o wykorzystanie w istniejących przydatnych, hypeloopowych rozwiązań.

Jednym z nich jest wykorzystanie w kapsułach, którymi będą się poruszali pasażerowie hyperloopa nie tylko interaktywnych rozkładów jazdy, ale też wirtualnych okien. Jednym z przewidywanych kłopotów związanych z futurystycznym środkiem transportu będzie konieczność zamknięcia pasażerów w powodującej klaustrofobię małej kapsule, poruszającej się z ogromną prędkością w metalowej tubie. Stąd pomysł montowania wirtualnych okien, w których obraz zmieniałby się, bo system czujników rozpoznawałby kąt nachylenia pasażera i wysokości jego oczu w stosunku do okna. Niemcy uznali, że można by tę technologię wykorzystać w pociągu.



– Mamy duże możliwości rozwijania takich nowoczesnych technologii, dzięki temu możemy wprowadzać do szerszego użytku takie innowacyjne, choć prototypowe rozwiązania. Korzystają na tym pasażerowie i obsługa na naszych liniach lokalnych – przyznaje Christoph Kraller, dyrektor w SudostBayernbahn, czyli liniach kolejowych, na których ma być testowany innowacyjny pociąg.



Dla HTT taka współpraca daje możliwość sprawdzenia w praktyce przydatności rozwiązań, które póki co istnieją tylko jako projekty. Jednym z celów amerykańskiego startupu jest wprowadzenie do transportu publicznego takich technologii, które sprawią, że stanie się on opłacalny.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5