Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Z Torunia do Berlina pojedzie VT628?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
12-01-2016
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Z Torunia do Berlina pojedzie VT628?
Lubuski urząd marszałkowski potwierdza, że branym pod uwagę wariantem uruchomienia zapowiadanego połączenia do Berlina jest kooperacja Przewozów Regionalnych i Arrivy. Jeśli współpraca pomiędzy przewoźnikami dojdzie do skutku, od marca międzynarodowa trasa obsługiwana ma być spalinową jednostką VT628.

Wbrew zapowiedziom z końca zeszłego roku wraz z początkiem stycznia nie wystartowało bezpośrednie połączenie Gorzowa Wielkopolskiego z Berlinem. Przypomnijmy – lubuski urząd marszałkowski planował wykorzystać do jego obsługi eksploatowane przez lubuski oddział Przewozów Regionalnych wojewódzkie jednostki Pesa Link, ale ich producent wbrew warunkom kontraktu nie dostarczył homologacji na niemiecką sieć kolejową.

Samorząd poszukiwał więc wraz z przewoźnikiem innego taboru, który mógłby kursować po torach w obu krajach, ale nie udało się wynająć pojazdów przed planowaną datą inauguracji kursów. Jak poinformowała nas w zeszłym tygodniu Arriva RP, planowane jest uruchomienie połączenia w innej formule – przewoźnik miałby we współpracy z Przewozami Regionalnymi obsługiwać o wiele dłuższą relację Toruń – Piła – Gorzów Wielkopolski – Kostrzyn – Berlin.

Koncepcja ta oznacza częściowy powrót do pomysłu Arrivy sprzed kilku miesięcy. Został on jednak wówczas odrzucony przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, który zdecydował się powierzyć obsługę połączenia Gorzów – Berlin Przewozom Regionalnym. – Cały czas podtrzymujemy jednak wolę współpracy. Arriva już w tej chwili dysponuje pociągami spełniającymi wymagane warunki do jazdy po stronie niemieckiej, które charakteryzują się niskimi kosztami eksploatacyjnymi i wysokim komfortem podróżowania – zapewniała nas w październiku Joanna Parzniewska z Arrivy RP.

Umowa PSC obliguje PR do intensyfikacji działań

Dziś możliwość współudziału Arrivy w obsłudze linii Gorzów – Berlin potwierdza także Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego. – Wobec dalszego braku homologacji dla „Linków” Pesy pojawiła się koncepcja wykorzystania do tego celu taboru Arrivy RP serii VT628.4, który ma dopuszczenie do kursowania po Polsce i Niemczech. 28 grudnia zeszłego roku przedstawiciele zarządów PR i Arrivy RP zaprezentowali tę koncepcję na sesji Sejmiku Województwa Lubuskiego –mówi Zdzisław Smoła, dyrektor departamentu infrastruktury i komunikacji UMWL.

Przedstawiciel lubuskiego samorządu nie precyzuje jednak, czy relacja pociągu rzeczywiście może zostać wydłużona do Torunia. Dodaje natomiast, że to Przewozy Regionalne powinny obecnie intensywnie działać na rzecz uruchomienia zaplanowanej pary kursów. – W 5-letniej umowie PSC [rodzaj umowy o świadczenie usług publicznych] zawartej pomiędzy województwem lubuskim a PR zawarto zapisy o obowiązku współpracy spółki z VBB i NEB [przewoźnik i organizator po stronie niemieckiej] w zakresie uzgodnienia możliwości realizacji połączeń Gorzów Wlkp. – Berlin bez konieczności przesiadek. – przypomina.

UMWL: Kluczowe dla sprawy jest porozumienie się przewoźników

 – Jak dotąd cały ciężar technicznych uzgodnień ze stroną niemiecką oraz próby pozyskania taboru odpowiedniego do kursowania po obu stronach granicy spoczywał po stronie UMWL. Kluczową rolę w tej sprawie odgrywają jednak przewoźnicy, którzy muszą się wzajemnie porozumieć. Z tego względu zobligowaliśmy PR do intensyfikacji działań w tej sprawie niezwłocznie po zawarciu wspomnianej umowy PSC. W sytuacji, w której poinformowaliśmy o przeznaczeniu na ten cel dodatkowej kwoty z budżetu województwa, PR powinny być zdeterminowane do uruchomienia tego pociągu w jak najkrótszym terminie – ocenił Zdzisław Smoła.


Już 16-17 marca w Warszawie kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. Jak co roku, konferencja podejmie tematykę zakupów i modernizacji taboru kolejowego w państwach Europy Środkowo-Wschodniej. To już trzecia edycja największej i najbardziej prestiżowej konferencji w regionie, poświęconej wielowątkowej dyskusji na temat stanu obecnego i przyszłości branży dostawców kompletnych pojazdów szynowych, producentów komponentów i podzespołów, poddostawców, dostawców usług i urządzeń służących utrzymaniu taboru kolejowego.

Więcej informacji na temat wydarzenia - program i możliwość rejestracji

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Arriva z umową na przewozy w kujawsko-pomorskim

Biznes

Arriva z umową na przewozy w kujawsko-pomorskim

Jakub Madrjas 24 października 2022

Mutares zakupił spółkę Arriva Bus Transport Polska

Biznes

Mutares zakupił spółkę Arriva Bus Transport Polska

Redakcja/inf. pras. 28 września 2022

Polregio: Naszym celem jest zawarcie umowy z kujawsko-pomorskim

Biznes

Polregio: Naszym celem jest zawarcie umowy z kujawsko-pomorskim

Jakub Rösler, Jakub Madrjas 26 września 2022

Arriva nie pojedzie w tym roku nad morze

Pasażer

Arriva nie pojedzie w tym roku nad morze

Jakub Madrjas 11 czerwca 2022

Zobacz również:

Arriva z umową na przewozy w kujawsko-pomorskim

Biznes

Arriva z umową na przewozy w kujawsko-pomorskim

Jakub Madrjas 24 października 2022

Mutares zakupił spółkę Arriva Bus Transport Polska

Biznes

Mutares zakupił spółkę Arriva Bus Transport Polska

Redakcja/inf. pras. 28 września 2022

Polregio: Naszym celem jest zawarcie umowy z kujawsko-pomorskim

Biznes

Polregio: Naszym celem jest zawarcie umowy z kujawsko-pomorskim

Jakub Rösler, Jakub Madrjas 26 września 2022

Arriva nie pojedzie w tym roku nad morze

Pasażer

Arriva nie pojedzie w tym roku nad morze

Jakub Madrjas 11 czerwca 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5