NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

XXV Parada Parowozów [więcej zdjęć]

| Paweł Rydzyński 30.04.2018 283

XXV Parada Parowozów [więcej zdjęć]
Święto pary w Wolsztynie Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
XXV Parada Parowozów [więcej zdjęć]
XXV Parada Parowozów [więcej zdjęć]
XXV Parada Parowozów [więcej zdjęć]
XXV Parada Parowozów [więcej zdjęć]
XXV Parada Parowozów [więcej zdjęć]
XXV Parada Parowozów [więcej zdjęć]
XXV Parada Parowozów [więcej zdjęć]
XXV Parada Parowozów [więcej zdjęć]
XXV Parada Parowozów [więcej zdjęć]
XXV Parada Parowozów [więcej zdjęć]
XXV Parada Parowozów [więcej zdjęć]
XXV Parada Parowozów [więcej zdjęć]
XXV Parada Parowozów [więcej zdjęć]
XXV Parada Parowozów [więcej zdjęć]
XXV Parada Parowozów [więcej zdjęć]
XXV Parada Parowozów [więcej zdjęć]
XXV Parada Parowozów [więcej zdjęć]
XXV Parada Parowozów [więcej zdjęć]
XXV Parada Parowozów [więcej zdjęć]
XXV Parada Parowozów [więcej zdjęć]
XXV Parada Parowozów [więcej zdjęć]
XXV Parada Parowozów [więcej zdjęć]
XXV Parada Parowozów [więcej zdjęć]
XXV Parada Parowozów [więcej zdjęć]
XXV Parada Parowozów [więcej zdjęć]
XXV Parada Parowozów [więcej zdjęć]
XXV Parada Parowozów [więcej zdjęć]
XXV Parada Parowozów [więcej zdjęć]
XXV Parada Parowozów [więcej zdjęć]
XXV Parada Parowozów [więcej zdjęć]
XXV Parada Parowozów [więcej zdjęć]
XXV Parada Parowozów [więcej zdjęć]
XXV Parada Parowozów [więcej zdjęć]
XXV Parada Parowozów [więcej zdjęć]
XXV Parada Parowozów [więcej zdjęć]
XXV Parada Parowozów [więcej zdjęć]
XXV Parada Parowozów [więcej zdjęć]
XXV Parada Parowozów [więcej zdjęć]
Ćwierć wieku Parady, 111. rok funkcjonowania jedynej w Europie parowozowni, która wciąż wyprawia pociągi w ruchu regularnym (nie tylko turystycznym). Wolsztyn i jego parowozownia wciąż mają w sobie to „coś” i jak co roku na imprezę przybyło tysiące osób. Do galerii dodaliśmy zdjęcia naszego Czytelnika, Pana Adama.
Doświadczeni „paradowicze” powiedzą zapewne, że „było nieźle”, bo w historii wolsztyńskiej imprezy zdarzały się co prawda lata, w których w Paradzie brało udział nawet ok. 20 czynnych maszyn, ale były też lata chude, kiedy program imprezy trzeba było sztukować tylko z trzema czynnymi parowozami. W tegorocznej Paradzie wzięło udział 9 parowozów.

W zasadzie… było jak zwykle: jazdy równoległe i połączone parowozów, pociągi retro, pokaz obrządzania maszyn, wyścigi drezyn, zwiedzanie parowozowni, dziesiątki stoisk z pamiątkami kolejowymi. A do tego – masa innych imprez (np. zlot pojazdów zabytkowych, wystawa z klocków Lego, koncerty), które potrwają w Wolsztynie do 3 maja (parada jest tradycyjnie elementem Dni Ziemi Wolsztyńskiej).

I może dobrze, że było jak zwykle. Parada, wraz z innymi imprezami, z wydarzenia w połowie lat 90. XX w. stosunkowo kameralnego, stała się dużą imprezą masową, ważną zarówno dla lokalnej społeczności, jak i przyciągającą tłumy spoza regionu (w tym zza granicy). O gustach oczywiście się nie dyskutuje, ale chyba można zaryzykować stwierdzenie, że jest to impreza dla wszystkich.

„Kolorowe jarmarki” i „baloniki na druciku” mimo wszystko nie przysłaniają faktu, że jest to impreza wartościowa dla miłośników kolei (czy szerzej, techniki). Z biegiem lat wypracowano zresztą w Wolsztynie umiejętność jednoczesnego pielęgnowania dziedzictwa techniki i imprez dla masowego widza, czego najlepszym dowodem jest choćby widowisko „Światło, para i dźwięk” (zaplanowane na sobotni wieczór). Miks takich wydarzeń jak wyścigi parowozów, pokazy sprawności maszynistów spływ kajakowy i koncert Sławomira (2 maja) przyciąga i będzie w kolejnych latach przyciągać tłumy.

Cieszy również fakt, że po kilku latach zawirowań i niepewności dotyczącej przyszłości wolsztyńskiej parowozowni, udało się chyba wyprowadzić ją na prostą. Dzięki wspólnym staraniom PKP Cargo oraz samorządu wojewódzkiego, powiatowego i miejskiego, rok temu Parowozownia Wolsztyn stała się instytucją kultury, co ułatwia pozyskiwanie środków na jej funkcjonowanie i pozwoliło na dokonanie klarownego podziału obowiązków (w tym – finansowych).

W 2017 wznowione zostało codzienne kursowanie pociągów prowadzonych parowozami (zawieszone w 2014 r.). I choć nie brakuje problemów, wynikających zarówno z bardzo wysokich kosztów funkcjonowania parowozów, jak i z nierzadkich skarg pasażerów codziennie korzystających z kolei (główny argument: pociągi z parowozami są brudne i jeżdżą wolniej od szynobusów – to dla mieszkańców nie jest atrakcja, tylko udręka), to przynajmniej wyraźnie widać determinację, żeby wolsztyńską parowozownię już nie ratować, ale rozwijać.

Lista parowozów, która wzięła udział w XXV Paradzie Parowozów w Wolsztynie

  • Ol49-69 (Parowozownia Wolsztyn)
  • Pt47-65 (Parowozownia Wolsztyn)
  • Ty42-107 (PKP Cargo SA/ Skansen taboru kolejowego Chabówka)
  • TKt48-191 (PKP Cargo SA/ Skansen taboru kolejowego Chabówka)
  • TKt48-18 (Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku Jaworzyna Śląska)
  • TKh 05353 (Klub Sympatyków Kolei Wrocław)
  • Cockerill 503 (Compagnie Internationale des Ev énements sur Rail; Belgia/Luksemburg)
  • 52 8131 (Lausitzer Dampflok Club e.V. Cottbus; Niemcy)
  • 03 2155 Lausitzer Dampflok Club e.V. Cottbus; Niemcy)
Aktualizacja: Do galerii dodaliśmy zdjęcia naszego Czytelnika, Pana Adama.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wolsztyn (24)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Wiecej z regionu:

Wolsztyn (24)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS