Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Wypadek TGV pod Strasbourgiem. Maszynista twierdzi, że jechał z prędkością 176 km/h

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-11-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ms, Rynek-Kolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Wypadek TGV pod Strasbourgiem. Maszynista twierdzi, że jechał z prędkością 176 km/h
Wkrótce poznamy pierwsze wyniki śledztwa które prowadzi prokuratura i Koleje Francuskie w sprawi tragicznego wykolejenia pociągu TGV Duplex podczas jazd testowych na nowym odcinku LGV Paryż – Strasbourg.

SNCF zapowiedziało opublikowanie istotnych dla feralnego przejazdu fragmentów zapisów czarnych skrzynek z pociągu. Obecnie zapisy są przedmiotem analiz prokuratorskich. Działania śledczych i SNCF są nakierowane na trzy scenariusze: awaria pociągu, awaria infrastruktury lub błąd człowieka. Możliwość celowego wykolejenie pociągu została już odrzucona. W relacjach świadków wypadku zgodnie pojawia się twierdzenie o tym, że pojazd zapalił się po wykolejeniu.

W szczególności sprawdzana jest prędkość, jaką osiągnął pociąg na łuku przed mostem nad Kanałem Marna-Ren, do którego wpadła część wagonów składu. Maszynista pociągu, który w wyniku wypadku został ze swoim pomocnikiem jedynie lekko ranny, wbrew temu co twierdzono wcześniej, zeznał, że prędkość pociągu była poprawna dla odcinka po którym się poruszał. Według niego na krótko przed wypadkiem prędkościomierz miał wskazywać 176 km/h. Ostateczną odpowiedź na pytanie o rzeczywistą prędkość przyniesie jednak analiza zawartości zapisów z czarnych skrzynek.

Obecnie wiadomo, że na pokładzie znajdowały się 53 osoby. Wbrew przepisom SNCF nie byli to jednak wyłącznie ludzie odpowiedzialni za nadzorowanie jazd testowych, bowiem w pociągu znalazły się również dzieci pracowników kolei. 11 osób zmarło w wyniku katastrofy, reszta uległa mniejszym lub większym obrażeniom. Do rannych osób należy także czwórka dzieci w wieku 10 – 15 lat.

Więcej informacji na temat wypadku znajdziesz TUTAJ. O linii, na której odbywały się testy piszemy w TYM miejscu.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Koleje Dużych Prędkości

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Mikołaj Kobryński 15 lipca 2023

Vectron ma być homologowany we Francji

Tabor i technika

Vectron ma być homologowany we Francji

inf. pras. Siemens Mobility 27 czerwca 2023

CAF: Nowe jednostki dalekobieżne dla SNCF już w produkcji

Tabor i technika

Ouigo startuje z kolejnymi relacjami w Hiszpanii. Ile kosztują bilety?

Koleje Dużych Prędkości

Jeden z największych pooli taborowych z nową nazwą

Biznes

Zobacz również:

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Koleje Dużych Prędkości

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Mikołaj Kobryński 15 lipca 2023

Vectron ma być homologowany we Francji

Tabor i technika

Vectron ma być homologowany we Francji

inf. pras. Siemens Mobility 27 czerwca 2023

CAF: Nowe jednostki dalekobieżne dla SNCF już w produkcji

Tabor i technika

Ouigo startuje z kolejnymi relacjami w Hiszpanii. Ile kosztują bilety?

Koleje Dużych Prędkości

Jeden z największych pooli taborowych z nową nazwą

Biznes

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5