NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Wsparł WOŚP i usiadł za sterami symulatora „Elfa” Kolei Mazowieckich

| inf. pras. 18.04.2018 19

Wsparł WOŚP i usiadł za sterami symulatora „Elfa” Kolei Mazowieckich
Fot. Koleje Mazowieckie
Wsparł WOŚP i usiadł za sterami symulatora „Elfa” Kolei Mazowieckich
Wsparł WOŚP i usiadł za sterami symulatora „Elfa” Kolei Mazowieckich
Wsparł WOŚP i usiadł za sterami symulatora „Elfa” Kolei Mazowieckich
Wsparł WOŚP i usiadł za sterami symulatora „Elfa” Kolei Mazowieckich
Wsparł WOŚP i usiadł za sterami symulatora „Elfa” Kolei Mazowieckich
Wsparł WOŚP i usiadł za sterami symulatora „Elfa” Kolei Mazowieckich
Wsparł WOŚP i usiadł za sterami symulatora „Elfa” Kolei Mazowieckich
Wsparł WOŚP i usiadł za sterami symulatora „Elfa” Kolei Mazowieckich
Wsparł WOŚP i usiadł za sterami symulatora „Elfa” Kolei Mazowieckich
Wsparł WOŚP i usiadł za sterami symulatora „Elfa” Kolei Mazowieckich
Wsparł WOŚP i usiadł za sterami symulatora „Elfa” Kolei Mazowieckich
Wsparł WOŚP i usiadł za sterami symulatora „Elfa” Kolei Mazowieckich
12 lutego o godzinie 22:22 skończyła się aukcja, w której na rzecz WOŚP można było wylicytować jazdę na symulatorze „Elfa” w Kolejach Mazowieckich. Zwyciężył pan Bartek Styrnik z Warszawy. Pod koniec lutego odebrał zaproszenie z rąk Roberta Stępnia, prezesa zarządu KM, a 14 kwietnia zasiadł za sterami symulatora. Przewoźnik opublikował relację z tego wydarzenia.
Pan Bartek odbył nie tylko szkolenie na symulatorze. Miał również okazję podróżować w kabinie maszynisty, a następnie zjechać pociągiem do Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru Warszawa Ochota, gdzie zobaczył jak są utrzymywane i naprawiane pojazdy kolejowe.

Wycieczkę rozpoczął na stacji Warszawa Wschodnia, gdzie wsiadł do pociągu relacji Siedlce – Warszawa Zachodnia, prowadzonego przez dwóch maszynistów – Rafała Kamińskiego oraz Andrzeja Gliwińskiego. Pociąg był obsługiwany pojazdem „Elf”, czyli dokładnie takim, na jakim później odbyło się szkolenie. Maszyniści opowiedzieli, jak przygotowuje się skład do jazdy, jak się go obsługuje i na co maszynista musi zwracać szczególną uwagę podczas jazdy. Zjazd do Sekcji zakończył się tuż przy hali utrzymaniowo-naprawczej, gdzie na pana Bartka czekali Tomasz Jeżewski, zastępca naczelnika Sekcji, oraz Bogusław Jagiełło, maszynista instruktor.

W pierwszej kolejności zwycięzca aukcji został wyposażony w kamizelkę oraz kask ochronny. Następnie przeszedł szkolenie BHP, podczas którego dowiedział się jak bezpiecznie poruszać się po terenie Sekcji. Tomasz Jeżewski wnikliwie przedstawił historię zaplecza, opowiedział, jak wygląda cykl przeglądowo-naprawczy taboru, pokazał narzędzia niezbędne do pracy przy utrzymaniu pojazdów, a także przybliżył pracę brygad utrzymaniowych. Pan Bartek wcielił się na chwilę w rewidenta taboru i przy pomocy młotka stukał w koła pojazdów, a następnie oceniał dźwięk, jaki wydawały.

- Wizyta była niezmiernie ciekawa. Nie miałem pojęcia, że tak dużo się tutaj dzieje. Wiedziałem, że pociągi przechodzą naprawy i przeglądy, ale wydawało mi się, że dzieje się to tak jak w przypadku samochodu – powiedzmy, raz na pół roku. Jestem pod wrażeniem tego, ile robicie Państwo tutaj we własnym zakresie - powiedział pan Bartek.

Po zwiedzaniu przyszedł czas na jazdę na symulatorze pojazdu kolejowego „Elf”. Bogusław Jagiełło, maszynista instruktor, zapoznał pana Bartka z pulpitem sterowniczym i omówił podstawowe zasady bezpiecznej jazdy. Następnie pan Bartek, już samodzielnie, rozpoczął jazdę – na linii nr 2 Warszawa – Siedlce, a dokładnie na odcinku Sulejówek Miłosna - Warszawa Zachodnia. Po drodze było kilka niespodzianek - deszcz, śnieg, usterka pojazdu, a nawet przejechanie semafora, który wygasł. Łatwo nie było – zgodnie z procedurą również pan Bartek musiał wypełnić odpowiedni „druczek”, fachowo: rozkaz pisemny, czyli pozwolenie na kontynuowanie jazdy po przedwczesnym wygaśnięciu semafora.

- Jazda na symulatorze to niesamowita przygoda, ale też wyzwanie. Jest mnóstwo elementów, o których trzeba pamiętać. Trzeba się skupić, żeby wszystko wykonać prawidłowo, mieszcząc się jednocześnie w założonym rozkładzie jazdy. Polecam każdemu, komu wydaje się, że praca maszynisty to nic trudnego – ocenił pan Bartek.

Po zakończeniu jazdy, Bogusław Jagiełło, maszynista instruktor, wręczył panu Bartkowi certyfikat ukończenia szkolenia. Dzięki panu Bartkowi na konto Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy wpłynęło 1700 zł.

Koleje Mazowieckie zostały oficjalnym przewoźnikiem 26. Finału WOŚP, który odbył się 14 stycznia br. Tego dnia wolontariusze mogli bezpłatnie jeździć pociągami spółki. W tym roku WOŚP gra dla wyrównania szans w leczeniu noworodków.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Mazowieckie (592)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Wiecej z regionu:

Mazowieckie (592)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS