Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Wrocławska Kolej Aglomeracyjna: O studium nie zadecyduje cena?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
16-11-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Wrocławska Kolej Aglomeracyjna: O studium nie zadecyduje cena?
Fot. Dariusz Żaruk, SM42.pl
PKP PLK mają już oferty na studium dla Wrocławskiej Kolei Aglomeracyjnej na linii 292. Konkurencja jest bardzo zacięta.

We wrześniu PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na opracowanie studium wykonalności dla rewitalizacji linii 292.  Łączy ona północne dzielnice Wrocławia z Jelczem i biegnie dalej w kierunku Opola Wschodniego. Linia ta powstała w celu ułatwienia transportu surowców ze Śląska Opolskiego w kierunku portów i pełniła funkcję wschodniej obwodnicy Wrocławia, ale teraz ma być częścią Wrocławskiej Kolei Aglomeracyjnej. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.

Po otwarciu ofert w przetargu na wykonanie studium okazało się, że zgłosiło się siedem podmiotów. Rozbieżność pomiędzy ofertami jest duża – od niewiele ponad 1 mln złotych do ponad 2,1 mln złotych. Najtańsze oferty złożyły Schuessler – Plan (1 078 710 zł brutto) oraz WYG (1 019 424 zł brutto). Tylko one mieszczą się w kosztorysie, określonym na 1,23 mln złotych brutto.

Ze względu na tak małą różnicę pomiędzy ofertami, prawdopodobnie o zwycięstwie zadecydują kryteria pozacenowe. Tu minimalnie droższy Schuessler – Plan ma przewagę, ponieważ zaoferował realizację drugiego etapu zamówienia w 70 dni, a WYG w 75 dni.

Ruch pociągów pasażerskich na linii 292 zawieszono w 2000 r. Perspektywa przywrócenia połączeń pasażerskich na fragmencie tej linii pojawiła się wraz z planami stworzenia Wrocławskiej Kole Aglomeracyjnej. W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego finansowana jest też budowa przystanków Mokronos Górny i Iwiny oraz modernizacja przystanku Wrocław Muchobór, o czym piszemy na Rynku Kolejowym tutaj.

Schuessler – Plan i WYG oraz Multiconsult walczą o zamówienie na zaktualizowanie Studium Wykonalności i przygotowanie wniosku o dofinansowanie budowy łącznicy w Czarncy. Najniższą z trzech ofert, na 356,7 tys. złotych złożyła firma Schuessler – Plan. O inwestycji informowaliśmy w tym miejscu.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5