NUMER 01/2017
NUMER 01/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej przyszłości
szukaj
Śledź nas:

Wielkopolski wojewoda bierze sprawę poznańskiego dworca w swoje ręce

| Wielkopolski urząd wojewódzki 11.01.2017 70

Wielkopolski wojewoda bierze sprawę poznańskiego dworca w swoje ręce
Poznań GłównyFot. Adam Homulicki
10 stycznia w Wielkopolskim Urzędzie Wojewódzkim odbyło się spotkanie Zespołu Wojewody Wielkopolskiego ds. Poznańskiego Węzła Kolejowego. Przyjęto 11 wstępnych postulatów dotyczących dalszych działań. Wypracowane propozycje wojewoda Zbigniew Hoffmann zamierza przedstawić ministrowi infrastruktury i budownictwa.
Główny cel prac zespołu dotyczy zagospodarowania terenów tzw. Starego Dworca w Poznaniu i terenów przyległych, a także wdrożenia działań koordynacyjnych inwestycji planowanych w strategicznym obszarze Poznania, tj. w rejonie zintegrowanego centrum komunikacyjnego. Stworzenie szerokiego zespołu to decyzja wojewody, którą podjął po odmowie lokalizacji w sprawie poznańskiego dworca.

Dworzec obiektem strategicznym

– Kwestia zagospodarowania budynku dworca i węzła kolejowego to jeden ze strategicznych celów administracji rządowej i samorządowej. Mam świadomość oczekiwań społecznych, dlatego, wychodząc im naprzeciw, stworzyliśmy katalog propozycji. Zamierzam je przedstawić ministrowi infrastruktury i budownictwa, panu Andrzejowi Adamczykowi – mówi Zbigniew Hoffmann.

Podczas spotkania w Wielkopolskim Urzędzie Wojewódzkim przedstawiciele spółki PKP SA poinformowali o toczących się pracach w kwestii poznańskiego dworca, m.in. o ogłoszeniu przetargu na studium wykonalności oraz przeznaczeniu szacunkowej kwoty 56 mln zł na przebudowę budynku starego dworca. Głos zabrał również zastępca prezydenta Poznania, który odniósł się do kwestii kładki i zadaszenia peronów.

Nowa kładka i fasada

– Mamy umowę partycypacyjną na budowę kładki. To jeden z elementów, który sprawia, że centrum będzie lepiej działało. Odnośnie zadaszenia peronów 4-6 to ważny postulat, ale ważne by była koordynacja tego działania z PKP. Mam nadzieję, że nie popełnimy błędów, które popełniliśmy przy budowie nowego dworca – mówi Maciej Wudarski. Wojewoda podziękował również przedstawicielowi Miasta Poznania za włączenie się w prace zespołu i dotychczasową współpracę w tym wymiarze. Uczestnicy spotkania poruszyli również sprawę konkursu architektonicznego na fasadę starego dworca. Taki postulat zgłaszał m.in. Piotr Kostka, prezes poznańskiego SARP-u.

– Uważam, że wszystkie wątki w dyskusji miały ściśle merytoryczny wymiar i cieszę się z dużej jednomyślności zespołu co do przyjętych postulatów. To pokazuje, że różne środowiska potrafią mówić jednym głosem, a w przypadku poznańskiego dworca i węzła kolejowego jest to priorytet, jeśli chcemy myśleć o realnych zmianach w najbliższych latach – ocenia wojewoda wielkopolski.

Dotychczasowy zespół, który został powołany przez posła Tadeusza Dziubę i władze spółki PKP, został włączony w prace pod patronatem wojewody. W skład zespołu wojewody Hoffmanna wchodzą parlamentarzyści, architekci, inżynierowie, naukowcy, eksperci, miejscy społecznicy, radni, a także przedstawiciele Urzędu Miasta, Urzędu Marszałkowskiego czy spółki PKP SA. 

Więcej na temat inwestycji w centrum Poznania piszemy tutaj.

Postulaty dotyczące przebudowy poznańskiego węzła kolejowego

• Przywrócenie podstawowych funkcji Dworca Głównego w historycznym obiekcie
• Budowa dodatkowego peronu pomiędzy peronem nr 3 a galerią handlową
• Połączenie tunelem wejścia na dworzec od strony zachodniej z wejściem od strony wschodniej
• Wykonanie nowego wspólnego zadaszenia nad peronami 4, 5 i 6
• Budowa trzeciego toru na odcinku między stacjami Poznań Wschód a Poznań Główny
• Budowa trzeciego toru między stacją Poznań Główny a posterunkiem ruchu Poznań Jeżyce (POD) z przystankiem przy ul. Kościelnej
• Dostosowanie obwodnicy towarowej miasta Poznania do potrzeb pasażerskich w celu uruchomienia Poznańskiej Kolei Obwodowej
• Budowa dojazdu szynowego do lotniska Ławica, a w przyszłości docelowo do Tarnowa Podgórnego
• Budowa koniecznych skrzyżowań bezkolizyjnych dróg publicznych z torami linii kolejowych w obszarze miasta Poznania
• Rozważenie zasadności budowy kładki łączącej wejście zachodnie z galerią handlową
• Przeznaczenie powierzchni całkowitej budynku głównie na obsługę pasażerską z dodatkową infrastrukturą np. hotelową (cel drugorzędny)



tekst alternatywny
 Europejskie Forum Taborowe 2017
Warszawa, 15 marca 2017 r.


Weź udział w największej i najbardziej prestiżowej konferencji w Europie Środkowo-Wschodniej, poświęconej rynkowi produkcji i modernizacji taboru kolejowego. Co roku podejmowane są tematy planowanych zakupów w regionie, nowoczesnych technologii i innowacyjności w konstruowaniu oraz utrzymaniu pojazdów szynowych, zwłaszcza odnośnie zużycia energii, designu i podzespołów. 

Dowiedz się więcej


Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01/2017
NUMER 01/2017
Tematem numeru jest przyszłość kolei. Piszemy więc o najnowszych zdobyczach kolejowej techniki w Europie i Azji, a także o tym, czy przyszłością szybkiego transportu lądowego może być Hyperloop. W Raporcie opisujemy najnowsze programy, które mają przyczynić się do wzrostu innowacyjności polskiej kolei zwłaszcza w obszarze taboru kolejowego. Skoro mowa o taborze - dokładnie opisujemy najnowszą konwersję popularnego w Polsce ezt EN57, którą wykonuje poznański FPS, piszemy też o najnowszych zakupach w Małopolsce, gdzie właśnie dotarły pierwsze Impulsy z Newagu. W nowym numerze publikujemy też trzy ciekawe rozmowy - z panią prezes SKM Warszawa Krystyną Pękałą, z Piotrem Pawłowskim, prezesem Fundacji Integracja, a także z Ignacym Górą, prezesem Urzędu Transportu Kolejowego.

Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS