NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Wielkopolski wojewoda bierze sprawę poznańskiego dworca w swoje ręce

| Wielkopolski urząd wojewódzki 11.01.2017 70

Wielkopolski wojewoda bierze sprawę poznańskiego dworca w swoje ręce
Poznań GłównyFot. Adam Homulicki
10 stycznia w Wielkopolskim Urzędzie Wojewódzkim odbyło się spotkanie Zespołu Wojewody Wielkopolskiego ds. Poznańskiego Węzła Kolejowego. Przyjęto 11 wstępnych postulatów dotyczących dalszych działań. Wypracowane propozycje wojewoda Zbigniew Hoffmann zamierza przedstawić ministrowi infrastruktury i budownictwa.
Główny cel prac zespołu dotyczy zagospodarowania terenów tzw. Starego Dworca w Poznaniu i terenów przyległych, a także wdrożenia działań koordynacyjnych inwestycji planowanych w strategicznym obszarze Poznania, tj. w rejonie zintegrowanego centrum komunikacyjnego. Stworzenie szerokiego zespołu to decyzja wojewody, którą podjął po odmowie lokalizacji w sprawie poznańskiego dworca.

Dworzec obiektem strategicznym

– Kwestia zagospodarowania budynku dworca i węzła kolejowego to jeden ze strategicznych celów administracji rządowej i samorządowej. Mam świadomość oczekiwań społecznych, dlatego, wychodząc im naprzeciw, stworzyliśmy katalog propozycji. Zamierzam je przedstawić ministrowi infrastruktury i budownictwa, panu Andrzejowi Adamczykowi – mówi Zbigniew Hoffmann.

Podczas spotkania w Wielkopolskim Urzędzie Wojewódzkim przedstawiciele spółki PKP SA poinformowali o toczących się pracach w kwestii poznańskiego dworca, m.in. o ogłoszeniu przetargu na studium wykonalności oraz przeznaczeniu szacunkowej kwoty 56 mln zł na przebudowę budynku starego dworca. Głos zabrał również zastępca prezydenta Poznania, który odniósł się do kwestii kładki i zadaszenia peronów.

Nowa kładka i fasada

– Mamy umowę partycypacyjną na budowę kładki. To jeden z elementów, który sprawia, że centrum będzie lepiej działało. Odnośnie zadaszenia peronów 4-6 to ważny postulat, ale ważne by była koordynacja tego działania z PKP. Mam nadzieję, że nie popełnimy błędów, które popełniliśmy przy budowie nowego dworca – mówi Maciej Wudarski. Wojewoda podziękował również przedstawicielowi Miasta Poznania za włączenie się w prace zespołu i dotychczasową współpracę w tym wymiarze. Uczestnicy spotkania poruszyli również sprawę konkursu architektonicznego na fasadę starego dworca. Taki postulat zgłaszał m.in. Piotr Kostka, prezes poznańskiego SARP-u.

– Uważam, że wszystkie wątki w dyskusji miały ściśle merytoryczny wymiar i cieszę się z dużej jednomyślności zespołu co do przyjętych postulatów. To pokazuje, że różne środowiska potrafią mówić jednym głosem, a w przypadku poznańskiego dworca i węzła kolejowego jest to priorytet, jeśli chcemy myśleć o realnych zmianach w najbliższych latach – ocenia wojewoda wielkopolski.

Dotychczasowy zespół, który został powołany przez posła Tadeusza Dziubę i władze spółki PKP, został włączony w prace pod patronatem wojewody. W skład zespołu wojewody Hoffmanna wchodzą parlamentarzyści, architekci, inżynierowie, naukowcy, eksperci, miejscy społecznicy, radni, a także przedstawiciele Urzędu Miasta, Urzędu Marszałkowskiego czy spółki PKP SA. 

Więcej na temat inwestycji w centrum Poznania piszemy tutaj.

Postulaty dotyczące przebudowy poznańskiego węzła kolejowego

• Przywrócenie podstawowych funkcji Dworca Głównego w historycznym obiekcie
• Budowa dodatkowego peronu pomiędzy peronem nr 3 a galerią handlową
• Połączenie tunelem wejścia na dworzec od strony zachodniej z wejściem od strony wschodniej
• Wykonanie nowego wspólnego zadaszenia nad peronami 4, 5 i 6
• Budowa trzeciego toru na odcinku między stacjami Poznań Wschód a Poznań Główny
• Budowa trzeciego toru między stacją Poznań Główny a posterunkiem ruchu Poznań Jeżyce (POD) z przystankiem przy ul. Kościelnej
• Dostosowanie obwodnicy towarowej miasta Poznania do potrzeb pasażerskich w celu uruchomienia Poznańskiej Kolei Obwodowej
• Budowa dojazdu szynowego do lotniska Ławica, a w przyszłości docelowo do Tarnowa Podgórnego
• Budowa koniecznych skrzyżowań bezkolizyjnych dróg publicznych z torami linii kolejowych w obszarze miasta Poznania
• Rozważenie zasadności budowy kładki łączącej wejście zachodnie z galerią handlową
• Przeznaczenie powierzchni całkowitej budynku głównie na obsługę pasażerską z dodatkową infrastrukturą np. hotelową (cel drugorzędny)
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

Poznań Główny (0)
(0)

Więcej z regionu:

Wielkopolska (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Wielkopolska (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS