Partnerzy serwisu:

Wielka Brytania: Rząd jednak za KDP

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-01-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Wielka Brytania: Rząd jednak za KDP
HS2 – projekt budowy 540 km kolei dużych prędkoŚci w Wielkiej Brytanii otrzymał zielone Światło od rządu - poinformowali przedstawiciele brytyjskiego departamentu transportu. Oznacza to, że niebawem ruszy realizacja przedsięwzięcia.

Projekt budowy KDP między Londynem a Birmingham oraz dalszymi rejonami wyspy był burzliwie dyskutowany w ostatnich miesiącach. Czołowi ekonomiŚci i analitycy nawoływali do tego, by rząd podjął decyzję o realizacji projektu. Prowadzono także rozmowy z przedstawicielami lokalnych samorządów, przez obszary których linia miałaby przebiegać. W ramach konsultacji społecznych wpłynęło 54909 odpowiedzi. Przedstawiciel departamentu transportu zaznaczył, że projekt wywoływał i wciąż wywołuje skrajne emocje.

Realizacja pierwszej fazy projektu HS2, wartego 17 mld funtów, zakłada budowę 190 km nowej linii kolejowej z Londynu do Birmingham. Linia byłaby otwarta w 2026 roku. Przejęłaby wszystkie szybkie połączenia kolejowe z regionem Midlands oraz z Anglią północno-zachodnią.
Przedstawiciele rządu potwierdzili także termin oddania do użytku odcinka “Y” do Leeds i Manchesteru na lata 2032-2033. Projekt ten zakłada także połączenie infrastruktury KDP z istniejącą siecią. Dzięki temu pasażerowie będą mogli dojechać szybkimi pociągami m. in. do Liverpoolu, Newcastle, Glascow i Edynburga.

Rząd planuje wydatki na realizację całego projektu w wysokoŚci około 32,7 mld funtów (zgodnie z cenami na rok 2011).

Wczoraj informowaliŚmy, że 28 brytyjskich ekonomistów apelowało do rządu, aby ten rozpoczął realizację pierwszego etapu budowy KDP jak najszybciej, ponieważ linia, którą w dalszej perspektywie przedłużono by do Manchesteru i Leeds, przyczyniłaby się do stworzenia 1 miliona miejsc pracy. Według ekspertów, brak kolei dużych prędkoŚci, łączących północną Anglię z Londynem oraz z kontynentem jest kompromitacją dla brytyjskiego biznesu promowanego za granicą.
 

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kujawsko-pomorskie apeluje o dodatkową linię KDP

Infrastruktura

Kujawsko-pomorskie apeluje o dodatkową linię KDP

Jakub Madrjas 21 lipca 2023

Pociągi pomkną po Polsce nawet 350 km/h. Jest projekt

Prawo i polityka

Litwa i Rumunia: Czego nas nauczyła wojna w Ukrainie?

Infrastruktura

Wietnam rozważa budowę kolei dużych prędkości

Innowacje

Wietnam rozważa budowę kolei dużych prędkości

Tomasz Śniedziewski 16 sierpnia 2022

Zobacz również:

Kujawsko-pomorskie apeluje o dodatkową linię KDP

Infrastruktura

Kujawsko-pomorskie apeluje o dodatkową linię KDP

Jakub Madrjas 21 lipca 2023

Pociągi pomkną po Polsce nawet 350 km/h. Jest projekt

Prawo i polityka

Litwa i Rumunia: Czego nas nauczyła wojna w Ukrainie?

Infrastruktura

Wietnam rozważa budowę kolei dużych prędkości

Innowacje

Wietnam rozważa budowę kolei dużych prędkości

Tomasz Śniedziewski 16 sierpnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5