Partnerzy serwisu:
Pasażer

Wiedeń i Bratysława coraz bliżej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-10-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Wiedeń i Bratysława coraz bliżej
Fot. Schaub Walzer
Czas podróży między Wiedniem a Bratysławą zostanie skrócony do zaledwie kilkudziesięciu minut. To ogromne ułatwienie nie tylko dla tych wiedeńczyków i mieszkańców Bratysławy, którzy codziennie dojeżdżają do pracy w sąsiedniej stolicy, ale także dla turystów, którzy podczas jednego krótkiego wypadu chcą zwiedzić obie europejskie stolice.

Wiedeń i Bratysława, choć położone po przeciwnych stronach granicy austriacko-słowackiej, stopniowo zrastają się w jeden obszar miejski. Władze miejskie chcą teraz zadbać o to, by poruszanie się między nimi stało się jeszcze szybsze.

500 milionów euro ma kosztować projekt, którego rozpoczęcie zapowiedziano w tym tygodniu. Niebawem ruszą prace nad skróceniem czasu przejazdu między dwiema stolicami. Już teraz miasta dzieli niewielka odległość, którą bez problemu pokonać można w godzinę. Dzięki rozbudowie i elektryfikacji połączenia kolejowego, trasę Wiedeń – Bratysława będzie można przejechać w czasie aż o 25 minut krótszym. Modernizacja obejmie głównie pojazdy i infrastrukturę kolejową zarządzaną przez Austriackie Koleje Państwowe, choć rozbudowa linii ma dotyczyć również odcinka przebiegającego już po stronie słowackiej.

Pociągi kursujące obecnie na tej trasie z maksymalną prędkością 120 km/h mają w przyszłości rozpędzać się nawet do 160 km/h. Jednak nie tylko czas podróży ulegnie poprawie. Inicjatorzy modernizacji chcą zatroszczyć się również o komfort pasażerów. Wyremontowane zostaną dworce, a nowoczesne systemy informacyjne usprawnią podróż. Także niepełnosprawni pasażerowie będą mogli podróżować bez przeszkód.

Leżąca na styku trzech ważnych tras europejskich droga między Wiedniem i Bratysławą ma znaczenie dla transportu międzynarodowego. Na przebudowie skorzystają zatem nie tylko Austriacy i Słowacy, lecz cały region.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

ÖBB zamawia 27 pociągów Desiro ML od Siemens Mobility

Tabor i technika

ÖBB zamawia 27 pociągów Desiro ML od Siemens Mobility

inf. pras. Siemens Mobility 15 marca 2023

Austria: Jeszcze więcej miliardów euro na infrastrukturę kolejową

Infrastruktura

Jakie będą pociągi Desiro, które zastąpią Talenty?

Infrastruktura

ÖBB zamawia kolejne składy Nightjet od Siemensa

Tabor i technika

ÖBB zamawia kolejne składy Nightjet od Siemensa

Artur Bogdanowicz 10 sierpnia 2021

Zobacz również:

ÖBB zamawia 27 pociągów Desiro ML od Siemens Mobility

Tabor i technika

ÖBB zamawia 27 pociągów Desiro ML od Siemens Mobility

inf. pras. Siemens Mobility 15 marca 2023

Austria: Jeszcze więcej miliardów euro na infrastrukturę kolejową

Infrastruktura

Jakie będą pociągi Desiro, które zastąpią Talenty?

Infrastruktura

ÖBB zamawia kolejne składy Nightjet od Siemensa

Tabor i technika

ÖBB zamawia kolejne składy Nightjet od Siemensa

Artur Bogdanowicz 10 sierpnia 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5