Wspólny Bilet Samorządowy można już zakupić w kasach biletowych, na pokładach pociągów i autobusów, w biletomatach, poprzez aplikację Skycash oraz online na stronach www Arrivy.
Oferta ta to inicjatywa Związku Samorządowych Przewoźników Kolejowych, zrzeszającego Arrivę i 10-ciu przewoźników samorządowych, działających na rzecz promocji transportu publicznego. Bilet w cenie 38 złotych ważny jest 24 godziny. Uprawnia on do nieograniczonej liczby przejazdów wszystkimi regionalnymi autobusami i pociągami Arrivy oraz pociągami zrzeszonych w Związku przewoźników tj. Kolejami Mazowieckimi, Warszawską Koleją Dojazdową, Kolejami Śląskimi, Kolejami Małopolskimi, Kolejami Wielkopolskimi, Kolejami Dolnośląskimi i Łódzką Koleją Aglomeracyjną.
– Podstawowym założeniem, na którym opieraliśmy się przy tworzeniu biletu była jego prosta konstrukcja dostępność, zachęcająca do korzystania z transportu kolejowego i autobusowego. Tym bardziej chcieliśmy jak najszybciej wprowadzić możliwość jego zakupu we wszystkich naszych kanałach. To przykład skutecznej współpracy między przewoźnikami, a przede wszystkim świetna, wygodna oferta dla Pasażerów, którą warto wspólnie promować – podsumował Piotr Halupczok, Prezes Zarządu Arriva
– Tak jak zapowiadaliśmy w momencie uruchamiania oferty dostosowujemy Wspólny Bilet Samorządowy do potrzeb naszych pasażerów. To dla nas bardzo ważne żeby bilet był dostępny dla każdego zainteresowanego Podróżnego. Dużo już udało się osiągnąć w obszarze integracji, a kolejne wspólne wyzwania przed nami – powiedział Dariusz Grajda, Prezes Związku Samorządowych Przewoźników Kolejowych.
W roku 2016 przewoźnicy zrzeszeni w związku przewieźli ponad 133 miliony pasażerów, co stanowiło 46% liczby wszystkich podróżujących koleją w Polsce. Liczba wykorzystywanego przez Związek taboru wynosi dziś 1473 wagony, 43 lokomotywy i ponad 700 autobusów i stanowi bardzo poważny i stale rosnący udział na polskim rynku transportowym. Szczegóły i zasady obowiązywania oferty znajdują się na stronie www.arriva.pl oraz na stronach pozostałych przewoźników zrzeszonych w Związku Samorządowych Przewoźników Kolejowych.
O tym, że wraz ze startem WBS pojawił się problem z nabyciem biletu we wszystkich kanałach dystrybucji,
pisaliśmy tutaj. Jak się potem okazało, powodem braku biletu w kasach niektórych przewoźników było
brak wypracowanego porozumienia z operatorem systemu sprzedażowego – PKP Informatyka.