Warszawa szykuje się do wykorzystania środków z nowej perspektywy unijnej 2014-2020. – Plany komunikacyjne obejmują przede wszystkim budowę II linii metra – mówi Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy. Inwestycje obejmą też tramwaje, autobusy elektryczne i SKM.
Według zapowiedzi, zwiększy się rola kolei w obsłudze miasta. – W ramach oddzielnej puli projektów nasza spółka miejska – SKM – będzie się ubiegała o dofinansowanie na zakup taboru do obsługi nowych tras, zwłaszcza linii obwodowej i radomskiej do Piaseczna, jeśli zostaną wyremontowane przez spółkę PKP PLK. Nie można też zapominać o bazie taborowej na Szczęśliwicach, która jest taką bezwzględną koniecznością dla dalszego rozwoju spółki – mówi Olszewski.
Niebawem ma zostać podpisana umowa na modernizację linii radomskiej od Warszawy Okęcie do Czachówka. W ramach inwestycji powstaną rozjazdy w Piasecznie, dzięki którym będzie można tam skierować linię SKM. Do 2018 r. PKP PLK zamierza też zmodernizować dwie linie obwodowe. Jedna z nowych tras SKM miałaby prowadzić z Piaseczna do Legionowa i Wieliszewa przez Warszawę Gdańską. Rozważane jest wydłużenie linii do Zegrza lub w kierunku Radzymina. Miasto proponuje również uruchomienie linii z Ożarowa Mazowieckiego do Warszawy Rembertowa przez Warszawę Gdańską. W perspektywie linia ta może zostać dociągnięta do Sulejówka Miłosny.
Więcej na portalu Transport-Publiczny.pl