NUMER 04/2017
NUMER 04/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
szukaj
Śledź nas:

Warszawa – Grodzisk: Niebawem umowa z wykonawcą

| Kasper Fiszer 15.03.2017 0

Warszawa – Grodzisk: Niebawem umowa z wykonawcą
Pociąg osobowy w Grodzisku Mazowieckimfot. Kasper Fiszer
PKP PLK dokonała dziś przeglądu linii nr 447. Trasa z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego ma przejść gruntowny remont, po którym pociągi pasażerskie przyspieszą z 80 do 120 km/h. Roboty zaczną się na początku maja.
Dziś około południa przedstawiciele centrali PKP PLK, w tym prezes spółki Ireneusz Merchel, wzięli udział w objeździe drezyną WOA-29 linii kolejowej nr 447. Podmiejska trasa łącząca Warszawę z Grodziskiem Mazowieckim przygotowywana jest do remontu, który ma rozpocząć się już w maju. Największe utrudnienia będą jednak czekały pasażerów od września, kiedy wprowadzone zostanie całodobowe zamknięcie obu torów.

Półtora roku utrudnień, z czego rok – bardzo dużych

– W pierwszej połowie kwietnia podpiszemy umowę na roboty z wykonawcą – zapowiedział podczas krótkiej konferencji prasowej w Grodzisku Mazowieckim prezes Ireneusz Merchel. – Następnie będzie miał on 28 dni na przygotowanie szczegółowego harmonogramu prac – stwierdził. Ramowy terminarz jest jednak znany już dziś: w maju ruszyć mają prace w obrębie dalekobieżnej linii nr 1 związane z przebudową grodziskiego przejścia podziemnego. Przez dwa miesiące zamknięty będzie tor nr 1, przez kolejne dwa – nr 2.

We wrześniu zamknięta zostanie natomiast linia podmiejska. Ruch będzie wstrzymany całkowicie na okres dwunastu miesięcy. Później pociągi wrócą na linię 447, ale utrudnienia potrwają jeszcze przez dwa miesiące, ich zakres ma być jednak o wiele mniejszy. Wszystkie prace zakończą się jeszcze w 2018 r.

Podróż o kilka minut krótsza

Jak stwierdził Ireneusz Merchel, znaczenie inwestycji jest bardzo duże, bo trasa do Grodziska odgrywa istotną rolę w obsłudze węzła warszawskiego. – Codziennie korzysta z niej kilkadziesiąt tysięcy ludzi – podkreślał. Po zakończeniu robót znacznie wzrosnąć mają parametry techniczne linii, bo prędkość maksymalna zostanie podniesiona z 80 do 120 km/h. – Choć skrócenie czasu przejazdu nie będzie wielkie, nawet kilka minut ma w tym przypadku dużą wagę – ocenił.

W jego opinii ważne jest też to, że poprawi się nie tylko czas przejazdu, ale i przepustowość. – Możliwe będzie uruchamianie większej liczby pociągów – podkreślał. Na czas robót podróżni muszą jednak przygotować się na uciążliwości związane z przejęciem obsługi przez autobusy zastępcze.

Wybór oferty w innym postępowaniu jest opóźniony

PKP PLK potwierdziły też wcześniejsze informacje o unieważnieniu wyboru oferty w przetargu na realizację robót na odcinku Sadowne – Czyżew. W tym przypadku chodzić ma o oświadczenie jednej z osób złożone w jednej z ofert, które zostało zakwestionowane przez firmę składającą odwołanie. Komisja przetargowa ma zebrać się ponownie i dokonać powtórnego wyboru. – Nie widzimy zagrożenia przekroczenia harmonogramu robót – stwierdził Łukasz Kwasiborski z wydziału prasowego zarządcy infrastruktury.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2017
NUMER 04/2017
W kwietniowym numerze „Rynku Kolejowego” przedstawiamy pogłębioną analizę wyników przewozowych kolei w 2016 roku. Poza tym Czytelnik może liczyć na interesujące rozmowy z P. Królem, W. Nowakiem, K. Celińskim oraz J. Kućminem, a także relacje z ważnych wydarzeń, takich jak wizyta wicepremiera Morawieckiego w Medcomie oraz przekazanie do eksploatacji setnego Impulsa. Polecamy również artykuły prezesa I. Góry na temat okresów przejściowych TSI oraz J. Polaczka o pomyśle wydłużenia linii LHS na zachód. W numerze zajmujemy się też dostępnością transportową Łodzi, przyszłością kolei w Małopolsce i… trudną teraźniejszością kolei na Dolnym Śląsku.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS